Πονοκέφαλο προκαλεί στη διοίκηση της Heidmar, του παγκόσμιου pool δεξαμενόπλοιων, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, η απόφαση της ναυτιλιακής Ridgebury Tankers, να αποσύρει οκτώ τάνκερ της και να τα μεταφέρει στο ανταγωνιστικό pool Suez8, της Navig8.

Τα σενάρια για αποχώρηση ορισμένων τάνκερ από το στόλο της Heidmar κυκλοφορούσαν στην αγορά από τις αρχές της εβδομάδας. Μάλιστα εκτός από τα suezmax της Ridgebury Tankers, οι φήμες κάνουν λόγο και για τέσσερα επιπλέον πλοία της Zodiac Tankers, που ενδέχεται να αποσυρθούν.

Μετά την εξέλιξη αυτή τα πλοία που περιλαμβάνονται στο pool Blue Fin της Heidmar μειώνονται από 13 σε 21, ενώ αντίθετα το Suez8 pool διπλασιάζει το στόλο του από τα 8 στα 16 πλοία.

Η Ridgebury, με έδρα το Κονέκτικατ και επικεφαλής τον Bob Burke, διαθέτει στόλο με τάνκερ διαφόρων κατηγοριών, όπως suezmaxes, VLCCs, medium-range (MR)και handysize. Διαθέτει εννέα suezmax, εκ των οποίων τα  Ridgebury Alina L, Ridgebury Astari, Ridgebury Captain Drogin, Ridgebury John Zipser, Ridgebury Lessley B, Ridgebury Lindy B, Ridgebury Mary Salena και Ridgebury Nicholas A, κατασκευής από 2001 έως 2013, θα μεταφερθούν στο pool Suez8, της Navig8.

Η εξαγορά από το Γ. Οικονόμου

Η Heidmar, ανήκει κατά 100% στη ναυτιλιακή Dryships, του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου. Αν και αρχικά κατείχε το 49,8% της επιχείρησης εξαγόρασε το καλοκαίρι το υπόλοιπο 50,2% καταβάλλοντας περίπου 17 εκατ. δολάρια.

Παράλληλα, η Dryships όρισε νέο CEO της Heidmar, τον Pankaj Khanna, o οποίος υπήρξε στο παρελθόν CEO της άλλης εταιρείας του γνωστού πλοιοκτήτη, της Ocean Rig, την οποία εξαγόρασε το 2018 η Transocean.

Τα κεντρικά γραφεία της Heidmar βρίσκονται στο Κονέκτικατ, ενώ σε δηλώσεις του μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο Pankaj Khanna ανέφερε ότι στα μελλοντικά σχέδια της νέας διοίκησης περιλαμβάνεται η επέκταση της εταιρείας και σε άλλους τομείς δραστηριοτήτων, πέρα από τα pools. Ωστόσο, φέτος και το 2020 το ενδιαφέρον του CEO επικεντρώνεται στην απόδοση και την ανάπτυξη των pools, καθώς ο αριθμός των πλοίων τους τα τελευταία δύο χρόνια συρρικνώνεται.

Η πρόσφατη εξέλιξη με την απόσυρση των δεξαμενόπλοιων της Ridgebury Tankers, αυξάνει τον προβληματισμό για την πορεία των pools της εταιρείας, καθώς ο στόλος τους από τα 100 πλοία που αριθμούσε πριν από περίπου δύο χρόνια, έχει υποχωρήσει περίπου στα 55.

Αν και το πρόσφατο ράλι στα ναύλα των τάνκερ έχει βελτιώσει σημαντικά τις προοπτικές του κλάδου μεταβάλλοντας τη δυναμική του, το γεγονός ότι ο Γ. Οικονόμου έχει πλέον τον πλήρη έλεγχο της Heidmar, δείχνει να προβληματίζει ορισμένους πλοιοκτήτες, αναφέρουν πηγές της αγοράς, εγείροντας θέματα εμπιστοσύνης.

Άλλωστε κατά το παρελθόν και στην περίπτωση της Dryships, δεν ήταν λίγες οι φορές που οι πρακτικές του γνωστού πλοιοκτήτη προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις των μετόχων της.