ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Ιωάννης Ξυλάς, επίσης επισήμανε, μεταξύ άλλων: «Πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η απανθρακοποίηση δεν αποτελεί μονάχα έναν περιβαλλοντικό στόχο. Αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούμε, συνεργαζόμαστε και καινοτομούμε ως κλάδος».
Στην έναρξη του συνεδρίου, το οποίο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της MARTECMA, o Ι. Ξυλάς τόνισε η ναυτιλία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο εν μέσω νομοθετικών απαιτήσεων από τον ΙΜΟ και τις Βρυξέλλες.
«Περιφερειακά μέτρα όπως το FuelEU Maritime και το ETS δεν ταιριάζουν με την παγκόσμια φύση της βιομηχανίας μας και υποβαθμίζουν την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας» και πρόσθεσε ότι η ναυτιλία χρειάζεται μια ισορροπημένη ρυθμιστική προσέγγιση που θα ευθυγραμμίζεται με τα παγκόσμια νομοθετικά πλαίσια.
Επίσης, ο πρόεδρος της INTERCARGO ανέφερε ότι, εν μέσω της αβεβαιότητας για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, η θέση της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας παραμένει ξεκάθαρη:
ουδετερότητα των καυσίμων και της τεχνολογίας για τα νεότευκτα πλοία δεδομένου ότι τα νέα καύσιμα θα πρέπει να είναι ασφαλή και διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες».
«Μέχρι η βιομηχανία μας να φτάσει σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να συνεχίσει να εστιάζει σε πρακτικές λύσεις για τον υπάρχοντα στόλο», κατέληξε ο Ιωάννης Ξυλάς.
Ο Ι. Ξυλάς αναφέρθηκε και στη συμμετοχή της Ελλάδας στην πρωτοβουλία Clean Energy Marine Hubs, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική ναυτιλία που κατά κύριο λόγο δραστηριοποιείται στις tramp αγορές.
Όπως υπογράμμισε, τα big data και η τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας συμβάλλοντας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων μέσω της ανάλυσης των βέλτιστων routes και των καιρικών συνθηκών.
«Οι τεχνολογίες αυτές δεν μας βοηθούν μόνο στο να ανταποκριθούμε στις ρυθμιστικές απαιτήσεις αλλά συμβάλλουν σε μια πιο έξυπνη και βιώσιμη λήψη αποφάσεων σε όλο το φάσμα της βιομηχανίας μας», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο Ιωάννης Ξυλάς, αναφέρθηκε και στην πυρηνική ενέργεια «η οποία δεν αποτελεί κάτι καινούργιο για τη ναυτιλία αποτελώντας μια λύση μηδενικών εκπομπών, “αν και συνεπάγεται ρυθμιστικές προκλήσεις και ανησυχίες για την ασφάλεια”.
Επεσήμανε επίσης την ανάγκη συνεργασίας όλων των stakeholders όπως των ναυπηγείων, των προμηθευτών καυσίμων, των κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού προκειμένου τα χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών καύσιμα και τεχνολογίες να είναι μια βιώσιμη επιλογή.
Ο Ιωάννης Ξυλάς επανέλαβε ότι «καθώς εφαρμόζουμε αυτές τις καινοτόμες τεχνολογίες, η ασφάλεια παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα» και υπογράμμισε την ανάγκη διαρκούς εκπαίδευσης των πληρωμάτων και των εργαζόμενων στα ναυτιλιακά γραφεία στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων.
Υπενθύμισε επίσης ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας και της τεχνολογικής ανέλιξης του στόλου καθώς το orderbook τους περιλαμβάνει πάνω από 500 πλοία, με ένα μεγάλο ποσοστό αυτών να μπορούν να καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα και κατέληξε, λέγοντας:
«Τα δεδομένα αυτά είναι η απόδειξη της κυριαρχίας της Ελλάδας στη βιώσιμη ναυτιλία και της δέσμευσης των Ελλήνων πλοιοκτητών στην αποανθρακοποίηση. Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η αποανθρακοποίηση αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη αλλαγή του πως λειτουργούμε, πως συνεργαζόμαστε και πως καινοτομούμε ως βιομηχανία».
Διαβάστε επίσης:
Danaos (Γιάννης Κούστας): Έσοδα 399,2 εκατ. δολάρια στο 9μηνο
Rolex: Στα 50 δισ. δολάρια η εμπορική αξία όλων των μοντέλων Submariner που έχουν κατασκευαστεί
Σούπερ μάρκετ: 523 νέα προϊόντα στην πρωτοβουλία μείωσης τιμών – H νέα λίστα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Παύλος Πολάκης: Από Δευτέρα ο ΣΥΡΙΖΑ θα ξεκινήσει την αντεπίθεση
- Απόστολος Γκλέτσος: Ελπίζουμε ο ΣΥΡΙΖΑ να βγει ενωμένος και μεγαλύτερος
- Πάνος Λασκαρίδης: Ναυπηγεί δέκα πλοία και ο στόλος του προσεγγίζει πλέον τα 100
- Κοντογεώργης: Αρχές Δεκεμβρίου οι ανακοινώσεις για την παρέμβαση στις τιμές του ρεύματος