Στην κερδοφορία επέστρεψε η ναυτιλιακή Danaos Corp κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2019, ενώ σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις με τον κοροναϊό, ο CEO της εταιρείας, Γιάννης Κούστας εξέφρασε την εκτίμηση ότι η αβεβαιότητα θα είναι βραχυπρόθεσμη.

Ειδικότερα, κατά τους τρεις μήνες που έληξαν στις 31 Δεκεμβρίου 2019, η Danaos, εμφάνισε προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα 38 εκατ. δολ. ή 2,01 δολ. ανά μετοχή έναντι 36,6 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Τα καθαρά μη προσαρμοσμένα κέρδη ανήλθαν σε 33,8 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 181 εκατ. δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2018, στο οποίο περιλαμβάνονταν κόστος απομείωσης 210,7 εκατ. δολαρίων που αφορούσε 10 πλοία της εταιρείας.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη στο σύνολο του 2019 ανήλθαν στα 148,7 εκατ. δολάρια έναντι 131,2 εκατ. δολαρίων το 2018.

Ο Δρ Γιάννης Κούστας αναφερόμενος στα αποτελέσματα επισήμανε: “Η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, κυρίως για πλοία χωρητικότητας άνω των 5,500 TEU, ενισχύθηκε καθ ‘όλη τη πορεία του 2019 καθώς οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων σε όλες τις βασικές εμπορικές διαδρομές αυξήθηκαν. Παρά τις οποιεσδήποτε πρόσφατες προκλήσεις που σχετίζονται με την ταχέως εξελισσόμενη κατάσταση στην Κίνα, τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία παραμένουν αμετάβλητα και η αγορά θα εξισορροπήσει μόνη της, βασιζόμενη στο μέτριο ρυθμό ανάπτυξης του εμπορίου, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου και τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων λόγω των νέων πρωτοβουλιών για το περιβάλλον. Οι εκτιμήσεις για το παγκόσμιο ΑΕΠ και την ανάπτυξη του εμπορίου είναι ρευστές λόγω της αβεβαιότητας γύρω από τις επιπτώσεις της εξάπλωσης του κοροναϊού στην Κίνα. Ωστόσο, αναμένουμε ότι αυτή η δυναμική θα είναι βραχυπρόθεσμη και θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης όταν οι εφοδιαστικές αλυσίδες επανέλθουν σε φυσιολογικά επίπεδα. Εν τω μεταξύ, οι διακοπές λειτουργίας και οι επιβραδύνσεις στα ναυπηγεία της Κίνας θα οδηγήσουν σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων κατασκευών, στις εγκαταστάσεις scrubbers και στις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις.”

Και συμπλήρωσε: “Όσον αφορά τα νέα όρια για το θείο του ΙΜΟ το 2020 που τέθηκαν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020, η τρέχουσα διαφορά τιμών μεταξύ καυσίμων υψηλής και χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο εξακολουθεί να υποστηρίζει την επενδυτική λογική των scrubbers. Έχουμε ήδη ολοκληρώσει την εγκατάσταση scrubbers σε τέσσερα από τα 11 πλοία μας και θα επωφεληθούμε από αυτές τις κινήσεις μέσω των σταθερών premium στα ναύλα για 3-4 χρόνια, ενισχύοντας τις ταμειακές ροές. Είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε τις προσωρινές διακοπές της αγοράς, με υψηλή κάλυψη ναύλωσης κατά 86% σε όρους λειτουργικών εσόδων και κατά 68% στις ημέρες λειτουργίας για τους επόμενους 12 μήνες, γεγονός που προστατεύει τις ισχυρές ταμειακές μας ροές.”