ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε συμφωνία για την κατασκευή μέχρι και τεσσάρων containerships προχώρησε η ναυτιλιακή Danaos Corporation συμφερόντων του εφοπλιστή δρ. Γιάννη Κούστα, με το κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding Industries (DSIC).
Σύμφωνα με την DSIC η σύμβαση, που υπεγράφη μέσω τηλεδιάσκεψης, προβλέπει αρχικά την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου neo-panamax, χωρητικότητας 7,100 teu, ενώ υπάρχει η option για δύο επιπλέον πλοία.
Η Danaos ανακοίνωσε ότι θα παραλάβει τα δύο containerships το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2024. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το κόστος κατασκευής θα κυμανθεί στα 80 εκατ. δολάρια έκαστο.
Τα νεότευκτα θα έχουν μηχανές διπλού καύσιμο και δυνατότητα καύσης μεθανόλης και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις πρόσφατες απαιτήσεις των προτύπων εκπομπών Tier III του IMO και του EEDI Phase III.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δρ Ιωάννης Κούστας δήλωσε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την παραγγελία ναυπήγησης δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 7,100 teu. Αυτά τα πλοία βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της νέας τεχνολογίας, διαθέτουν τις τελευταίες προδιαγραφές για τις απαιτήσεις εκπομπών και είναι έτοιμα για καύση μεθανόλης. Με αυτή την παραγγελία η Danaos συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση της ως ένας από τους σημαντικότερους παίκτες της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να μεγιστοποιήσουμε την κερδοφορία μας και να εξασφαλίσουμε και άλλες συναλλαγές, εστιάζοντας στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας».
Σύμφωνα με την VesselsValue, είναι η πρώτη παραγγελία της Danaos εδώ και 15 χρόνια, με την τελευταία να χρονολογείται το 2007. Τότε η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή, είχε παραγγείλει 12 containerships χωρητικότητας από 3,400 teu έως 13,100 teu, σε ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας και της Κίνας.
Αντίθετα, η εταιρεία είναι αρκετά δραστήρια στη second hand αγορά, τόσο στις αγορές όσο και στις πωλήσεις πλοίων.
Στις αρχές του έτους προχώρησε σε μία επικερδής συμφωνία, για την πώληση δύο πλοίων της που κατασκευάστηκαν προ 20ετίας, χωρητικότητας 6,422 teu, έναντι του συνολικού ποσού των 130 εκατ. δολαρίων.
Τα panamax Leo C και Catherine C, κατασκευής 2002 και 2001 αντίστοιχα θα παραδοθούν στους νέους ιδιοκτήτες τους τον Νοέμβριο του 2022.
Η Danaos απέκτησε τα συγκεκριμένα πλοία κατά την εξαγορά του υπόλοιπου 51% της κοινοπραξίας Gemini Shipholdings Corporation την 1η Ιουλίου 2021, έναντι 73 εκατ. δολαρίων και «αναμένει να καταγράψει ένα υγιές κέρδος όταν ολοκληρωθεί η πώληση».
Κατά το 2021 εμφάνισε κέρδη ρεκόρ ύψους 1,05 δισ. δολαρίων έναντι κερδών 154,6 εκατ. δολαρίων το 2020.
Η Danaos διαθέτει στόλο με 71 containerships, χωρητικότητας από 2,200 έως 13,100 teu.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΟΔΔΗΧ: Νέα έκδοση εντόκων γραμματίων εξάμηνης διάρκειας
- ΟΔΔΗΧ: Δημοπρασία 6μηνων εντόκων τη Δευτέρα 23/12
- INTERCARS: Περισσότεροι από 1.500 μηχανικοί εκπαιδεύτηκαν δωρεάν το 2024 στο IC Truck Show της εταιρείας
- Αλλαγή επαγγέλματος: 7+1 συμβουλές για τη μετάβαση και την επιτυχία του νέου σας εγχειρήματος