Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Γιάννης Κούστας: Συμφωνία για την κατασκευή 5 νέων containerships

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos, Δρ. Ιωάννης Κούστας

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos, Δρ. Ιωάννης Κούστας

Στην παραγγελία πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προχώρησε η ναυτιλιακή Danaos Corporation του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανακοίνωσε την προσθήκη 616 εκατομμυρίων δολαρίων στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων της και την προσθήκη πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο βιβλίο παραγγελιών της.

Οι προσθήκες στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων εσόδων περιλαμβάνουν:

(i) περίπου 203 εκατ. δολάρια σε προθεσμιακές διετείς ναυλώσεις για εννέα από τα υφιστάμενα πλοία της και

(ii) περίπου 413 εκατ. δολάρια σε ναυλώσεις για τις νέες πέντε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων με μέση διάρκεια ναύλωσης 4,8 έτη, σταθμισμένη με βάση το συνολικό συμβολαιοποιημένο μίσθωμα ναύλωσης.

Οι πέντε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων με συνολικό συμβατικό τίμημα 509 εκατ. δολαρίων περιλαμβάνουν ένα επιπλέον containership 8.258 teu που θα κατασκευαστεί στο ναυπηγείο Yangzijiang στην Κίνα και αναμένεται να παραδοθεί το 2027 και τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 9.200 teu που θα ναυπηγηθούν στο κινεζικό ναυπηγείο Dalian, τρία από τα οποία αναμένεται να παραδοθούν το 2027 και ένα πλοίο το 2028.

Και τα πέντε πλοία έχουν σχεδιαστεί με τα πιο πρόσφατα οικολογικά χαρακτηριστικά, θα είναι έτοιμα για καύσιμο μεθανόλης, θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τις τελευταίες απαιτήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) σε σχέση με τα πρότυπα εκπομπών Tier III και τον δείκτη ενεργειακής απόδοσης σχεδιασμού (EEDI) Φάση ΙΙΙ.

«Ως αποτέλεσμα της πρόσφατης κίνησης, τα συνολικά λειτουργικά έσοδα σε μετρητά, βάσει των συναφθέντων συμβάσεων ναύλωσης μέχρι την ημερομηνία της ανακοίνωσης, ανέρχονται σήμερα σε 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια. Η εναπομένουσα μέση διάρκεια των συμβολαίων ναύλωσης είναι 3,1 έτη, σταθμισμένη με βάση το σύνολο των συμβολαίων ναύλωσης», αναφέρει η εταιρεία.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024 η Danaos παρέλαβε τα τρία πρώτα νεότευκτα πλοία, δηλαδή δύο πλοία 8.010 teu και ένα πλοίο 7.165 teu. Ως εκ τούτου, έχει επί του παρόντος 16 υπό ναυπήγηση πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 129.819 teu. Η εταιρεία αναμένει την παράδοση τριών νεότευκτων πλοίων στο υπόλοιπο του 2024, δύο πλοίων το 2025, τριών πλοίων το 2026, επτά πλοίων το 2027 και ενός πλοίου το 2028.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δρ Ιωάννης Κούστας, σχολίασε: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ανακοινώνουμε ότι θα θέσουμε σε λειτουργία άλλα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται στην αιχμή της νέας τεχνολογίας. Με αυτή τη νέα παραγγελία, η Danaos συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση της ως ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στην αγορά containerships παγκοσμίως και κάνει ένα ακόμη σταθερό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό του στόλου της».

«Την ίδια ώρα, είμαστε επίσης στην ευχάριστη θέση να αναφέρουμε τα αποτελέσματα της πρόσφατης δραστηριότητας μας στις ναυλώσεις. Έχουμε πλέον εξασφαλίσει πολυετείς ναυλώσεις για όλα τα πλοία στο βιβλίο παραγγελιών μας, ενώ έχουμε επίσης πραγματοποιήσει σημαντικές προσθήκες στο ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβολαίων του υφιστάμενου στόλου μας και έχουμε βελτιώσει περαιτέρω την ορατότητα των κερδών και των ταμειακών ροών. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να μεγιστοποιήσουμε την κερδοφορία μας και να εξασφαλίσουμε περισσότερες αυξητικές συναλλαγές με έμφαση στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας».

Διαβάστε επίσης:

Ο Χάρης Κοσμάτος ανέλαβε Co-CFO στην TEN του Νίκου Τσάκου

Ποιοι είναι οι 75 Έλληνες εφοπλιστές που ναυπηγούν συνολικά 544 πλοία!

Drewry: Αυξήθηκαν κατά 10% οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια