Tο 2021 ήταν εκπληκτικό για ολόκληρη τη βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων και ακόμη περισσότερο για τη Danaos Corporation επισήμανε ο επικεφαλής της ναυτιλιακής, δρ. Γιάννης Κούστας, κατά την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων της.

Η εταιρεία εμφάνισε κέρδη 1,05 δισ. δολάρια το 2021 έναντι κερδών 154,6 εκατ. δολαρίων το 2020. Στο τελευταίο τρίμηνο του 2021, τα κέρδη ανήλθαν στα 165,9 εκατ. δολάρια από 43,1 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2020.

1

Τα λειτουργικά έσοδα στο σύνολο της περασμένης χρήσης ανήλθαν στα 689,5 εκατ. δολάρια έναντι 461,6 εκατ. δολαρίων στο τέλος Δεκεμβρίου 2020, αυξημένα κατά 49,4%.

“Προβλέψαμε τις συνεχιζόμενες διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού και τη σύσφιξη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων έως το 2022, πριν από πολλά τρίμηνα. Οι προβλέψεις μας αποτέλεσαν οδηγό για τη στρατηγική ανάπτυξης και ναυλώσεων της εταιρείας και αμφότερες μεγιστοποίησαν τα έσοδά μας. Από την άλλη πλευρά, η επένδυσή μας σε μετοχές της Zim ξεπέρασε κάθε εύλογη προσδοκία και βοήθησε τη Danaos να καταγράψει καθαρά έσοδα άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για το 2021. Ως αποτέλεσμα αυτών των παραγόντων, η τιμή της μετοχής μας τετραπλασιάστηκε το 2021, φέρνοντας την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας κοντά στα 2 δισεκατομμύρια δολάρια”, σχολίασε ο Δρ. Γιάννης Κούστας.

Οι προοπτικές για το 2022

Σύμφωνα με τον κ. Κούστα, η πολιτική ναυλώσεων της Danaos θα αποφέρει καλύτερες ταμειακές ροές το 2022 και συνολικά έσοδα από συμβάσεις 2,8 δισ. δολάρια με μέση διάρκεια ναύλωσης στα τέσσερα χρόνια, που προσφέρουν βεβαιότητα για το μέλλον. Ως εκ τούτου η εταιρεία αποφάσισε να αυξήσει το τριμηνιαίο μέρισμα της κατά 50%, στα 0,75 σεντς ανά μετοχή.

“Οι σημαντικές ταμειακές ροές της εταιρείας υποστηρίζουν το αυξημένο μέρισμα και μας παρέχουν επίσης ευελιξία να επιδιώξουμε ευκαιρίες ανάπτυξης, να συνεχίσουμε να μειώνουμε τη μόχλευση και επίσης να αρχίσουμε να εξετάζουμε το ενδεχόμενο επαναγοράς μετοχών”, τόνισε ο επικεφαλής της Danaos.

“Το μέλλον είναι λαμπρό και η εταιρεία βρίσκεται σε καλή θέση να επωφεληθεί από αυτό και να συνεχίσει να επιβραβεύει τους μετόχους της”, επισήμανε.

O κ. Κούστας υποστηρίζει ότι οι μακροπρόθεσμες ναυλώσεις γίνονται πλέον κανόνας και ο κίνδυνος αντισυμβαλλομένου (counterparty risk) που κυριάρχησε την προηγούμενη δεκαετία, έχει εκλείψει πλήρως.

Περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες

Κατά τον εφοπλιστή, υπήρξαν σημαντικές περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες που προχώρησαν το 2021, και ήδη ο δρόμος για τη μελλοντική απαλλαγή του κλάδου από τις εκπομπές άνθρακα γίνεται πιο ξεκάθαρος.

Υπάρχει αυξανόμενη συναίνεση ότι πρέπει να γίνουν σημαντικές επενδύσεις για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα των υφιστάμενων πλοίων. Αυτές οι επενδύσεις θα συνοδεύουν τις μειώσεις στην ταχύτητα, γεγονός που θα στηρίξει περαιτέρω τη συνεχιζόμενη δύναμη της αγοράς.

“Τα πράσινα καύσιμα είναι πολύ μακριά για να γίνουν ευρέως διαθέσιμα, πράγμα που σημαίνει ότι η βιομηχανία θα πρέπει να προσαρμοστεί ώστε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα”, επισήμανε.

Η Danaos διαθέτει στόλο με 71 containerships, χωρητικότητας από 2,200 έως 13,100 teu.

Διαβάστε ακόμη:

Γιάννης Κούστας: Νέες συμφωνίες ναύλωσης και πωλήσεις πλοίων ενισχύουν σημαντικά τη ρευστότητα της Danaos