Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s Investors Service αναβάθμισε την αξιολόγηση της Danaos Corporation του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα σε «Ba2» από «Ba3», με τις προοπτικές να αλλάζουν σε «σταθερές» από «θετικές».

Σύμφωνα με τον Daniel Harlid, Αντιπρόεδρο της Moody’s, η νέα αξιολόγηση βασίστηκε στην ικανότητα της Danaos να επαναναυλώνει πλοία των οποίων οι συμβάσεις έχουν λήξει, με ναύλα αρκετά υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα, επεκτείνοντας την κάλυψη των συμβολαίων σε πάνω από το 70% των συνολικών διαθέσιμων ημερών λειτουργίας για το 2024 και το 2025.

1

«Παρά την πολύ αδύναμη αγορά των εμπορευματοκιβωτίων, το πιστωτικό προφίλ της Danaos συνεχίζει να επωφελείται από τα -ακόμη- ισχυρά θεμελιώδη των εταιρειών ναύλωσης γενικά και τη σημαντική μείωση του χρέους, που προστατεύει την εταιρεία περισσότερο από την κυκλικότητα των ναύλων», πρόσθεσε ο Harlid.

Καθώς τα ναύλα στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων υποχωρούν σήμερα και η ζήτηση είναι χαμηλά, εταιρείες όπως η Danaos συνέχισαν μέχρι στιγμής να απολαμβάνουν υψηλή ζήτηση για τα πλοία τους.

Η Moody’s αναμένει ότι η ζήτηση για μικρότερα containerships, όπως αυτά της Danaos, θα συνεχίσει να διατηρείται σταθερή καθώς αυτά έχουν σημαντικό ρόλο στους κόμβους που χρησιμοποιούνται, επί του παρόντος, σε μεγάλο μέρος των σημερινών τακτικών γραμμών.

Με πάνω από το 50% των πλοίων της να είναι μικρότερου μεγέθους (με χωρητικότητα κάτω των 6.000 TEU), η Danaos βρίσκεται σε καλή θέση για να επωφεληθεί από αυτό, όπως αποδεικνύεται από το συνεχές υψηλό μερίδιο των συμβατικών εσόδων της, με ναύλα ακόμη υψηλότερα από ό,τι πριν από την εκδήλωση της πανδημίας τον Φεβρουάριο του 2020.

Για παράδειγμα, ο ημερήσιος ναύλος για ένα πλοίο χωρητικότητας 5.600 TEU ήταν 30.000 δολάρια τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, σχεδόν 60% υψηλότερος από τον Ιανουάριο του 2020.

Οι κινήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου

Η συνεχιζόμενη ενίσχυση του πιστωτικού προφίλ της Danaos εξισορροπείται από μια πιο “ευκαιριακή” στρατηγική που υιοθέτησε πρόσφατα με το εκ νέου άνοιγμα της στην αγορά ξηρού φορτίου, αναφέρει η Moody’s.

Κατά τη διάρκεια του 2023, η εταιρεία αγόρασε μετοχές της εταιρείας ξηρού χύδην φορτίου Eagle Bulk Shipping με έδρα τις ΗΠΑ καταβάλλοντας 68 εκατομμύρια δολάρια και απέκτησε επίσης 7 μεταχειρισμένα bulkers έναντι 140 εκατ. δολαρίων συνολικά.

Παρόλο που η Moody’s κατανοεί ότι η διοίκηση της Danaos βρίσκει τα τρέχοντα θεμελιώδη στοιχεία για την αγορά ξηρού χύδην φορτίου πολύ ελκυστικά, επισημαίνει ότι στο συγκεκριμένο τομέα παίζουν ρόλο τα spot ναύλα και τα συμβόλαια ναύλωσης μεγαλύτερης διάρκειας είναι ασυνήθιστα, σε αντίθεση με τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.

Ρευστότητα

Όπως επισημαίνει η Moody’s, η ναυτιλιακή έχει καλή ρευστότητα, με μετρητά 293 εκατομμύρια δολάρια στον ισολογισμό τον Ιούνιο του 2023 και μια ανακυκλούμενη πιστωτική διευκόλυνση 360 εκατομμυρίων δολαρίων.

Επιπλέον, πάνω από το 40% του στόλου της δεν είναι επιβαρυμένο με βάση τη λογιστική αξία, η οποία λειτουργεί ως εναλλακτική πηγή ρευστότητας.

Ο διεθνής οίκος προβλέπει ότι οι υποχρεωτικές αποσβέσεις χρεών θα ανέρχονται σε 28 – 38 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, τα οποία η εταιρεία θα μπορεί να καλύψει με τις ισχυρές διαθέσιμες ταμειακές ροές (FCF).

Διαβάστε ακόμη:

Λέων Πατίτσας: Πόσο πουλάει το πλωτό παλάτι του ο εφοπλιστής (φωτογραφίες)

Γιώργος Οικονόμου: Επεκτείνει χρονικά την δημόσια προσφορά για τις μετοχές της Performance

Πέτρος Παππάς: Η Oaktree μειώνει στο 7,2% το ποσοστό της στην Star Bulk