Το Διοικητικό Συμβούλιο της Danaos Corporation του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα ενέκρινε πρόγραμμα επαναγοράς κοινών μετοχών ύψους έως και 100 εκατ. δολαρίων.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή, που διαθέτει στόλο με 71 containerships, θα προχωρήσει στις αγορές είστε μέσω του χρηματιστηρίου είτε μέσω ιδιωτικών συμφωνιών, σύμφωνα με την ανακοίνωση της στη SEC.

Το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν εξαιρετικό για την εταιρεία, με τα κέρδη της να ανέρχονται στα 331,5 εκατ. δολάρια έναντι 296,8 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

«Αν και δεν υπάρχουν δεσμεύσεις για τη χρήση του προγράμματος επαναγοράς μετοχών, πιστεύουμε ότι η εταιρεία θα είναι ενεργή στα τρέχοντα επίπεδα τιμών, δεδομένης της ισχυρής ρευστότητας της», ανέφεραν οι αναλυτές της Fearnley Securities.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Danaos, Δρ Γιάννη Κούστα, στο τέλος του πρώτου τριμήνου η εταιρεία είχε 708 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά και εμπορεύσιμους τίτλους, ενώ κατά το δεύτερο τρίμηνο έλαβε 239 εκατομμύρια δολάρια προπληρωμής που αφορούσε συμβάσεις ναύλωσης για 15 από τα πλοία της εταιρείας.

Παράλληλα, η τοποθέτηση της στην ναυτιλιακή ZIM συνεχίζει να της αποφέρει σταθερές αποδόσεις, συμπεριλαμβανομένων 110 εκατομμυρίων δολαρίων σε καθαρά μερίσματα που δηλώθηκαν στο πρώτο τρίμηνο.

Ως εκ τούτου, η ναυτιλιακή προχώρησε στη διανομή μερίσματος 0,75 δολάρια ανά κάθε κοινή μετοχή.

Η οικονομική της ευρωστία της επέτρεψε επίσης να συνεχίσει τις κινήσεις ισχυροποίησης του στόλου της. Έχει παραγγείλει φέτος έξι πλοία χωρητικότητας 7.000 – 8.000 teu, που θα παραλάβει μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2024, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης πράσινης μεθανόλης όταν αυτό το καύσιμο είναι ευρέως διαθέσιμο.

Η στρατηγική της εταιρείας για το μέλλον εστιάζεται στην ανάπτυξη του στόλου, την επιστροφή αξίας στους μετόχους και την περαιτέρω ενίσχυση του ισολογισμού της.

Πρόσφατα ο οίκος αξιολόγησης Moody’s Investors Service αναβάθμισε την Danaos, λαμβάνοντας υπόψη τις συνεχιζόμενες ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις και τα μέτρα μείωσης του χρέους της, στα οποία βοηθά η πολύ ισχυρή ζήτηση που υπάρχει αυτήν τη στιγμή για μεταφορές container, η οποία υπερβαίνει τη διαθέσιμη χωρητικότητα με αποτέλεσμα οι ναύλοι να έχουν εκτιναχθεί σε πρωτοφανή επίπεδα.

Διαβάστε ακόμη:

Γιάννης Κούστας: Δεν έχει ευθύνη η ναυτιλία για την ακρίβεια στα καύσιμα και στα τρόφιμα

Η Moody’s αναβαθμίζει την Danaos του Γ. Κούστα – Τι προβλέπει για την επόμενη 2ετία