ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
“Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι υπεύθυνη δεν είναι η ναυτιλία για τις αυξήσεις στα καύσιμα και στα τρόφιμα. Τα πλοία είναι εδώ και ταξιδεύουν”. Ο εφοπλιστής Γιάννης Κούστας με κατηγορηματικό τρόπο επιχείρησε, μιλώντας στα “Ποσειδώνια 2022”, να αποδομήσει όλα τα επιχειρήματα που υποστηρίζουν ορισμένοι ότι “για όλα φταίει η ναυτιλία και οι εφοπλιστές”.
Μάλιστα, ο Έλληνας εφοπλιστής προχώρησε ακόμη περισσότερο τη σκέψη του. Υποστήριξε ότι “υπάρχει δραματική αύξηση των καυσίμων” και πρόσθεσε με νόημα: “Όλοι ισχυρίζονται ότι η απάντηση είναι η μείωση της ταχύτητας πλεύσης των πλοίων, όμως κανείς δεν μειώνει ταχύτητα γιατί δεν υπάρχουν αρκετά πλοία να συμπληρώσουν τα κενά που θα δημιουργηθούν αν η διάρκεια του ταξιδιού μεγαλώσει”.
“Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχαν τα μεγαλύτερα οφέλη από την πανδημία”, τόνισε χαρακτηριστικά και συνέχισε: “Στην αρχή οι αναλυτές έλεγαν ότι θα ισορροπήσει η ναυλαγορά και θα διορθωθούν προς τα κάτω οι ναύλοι έως το τέλος του 2021. Όμως δεν συνέβη αυτό και εκτιμώ ότι δεν θα διορθωθούν οι ναύλοι, ούτε έως το 2023. Τώρα, από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, οι επιπτώσεις είναι πολύπλευρες και πολύμορφες. Υπάρχουν διαταραχές και από την πανδημία. Την κατάσταση εκτός από την πανδημία και τις πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία επιδεινώνουν και οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που είναι αρνητικοί για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα”. “Κανείς δεν γνωρίζει που θα πάει η κατάσταση”, τόνισε με έμφαση ο Γιάννης Κούστας.
Στη συνέχεια ο Γ. Κούστας, είπε: “Στη ζωή μου δεν έχω ξαναζήσει τέτοιο disruption. Η ναυτιλία ευτυχώς ή δυστυχώς επωφελείται έστω και μεσοπρόθεσμα από την υπάρχουσα διαμορφωμένη παγκοσμίως κατάσταση. Ταυτόχρονα δημιουργούνται συνθήκες έλλειψης προσφοράς χωρητικότητας, δεδομένου ότι δεν ναυπηγούνται πλοία τα οποία θα χρειαστούν τα επόμενα χρόνια για να μεταφέρουν εμπορεύματα και να καλύψουν τη ζήτηση”.
Διαβάστε επίσης
Γιάννης Κούστας: Αύξηση κερδών και ρευστότητα 708 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο για τη Danaos
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μισθοί και ανεργία – Τα δυο μεγάλα στοιχήματα του προϋπολογισμού
- Αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 φέρνει η εφαρμογή κοινοτικών κανονισμών για περιβαλλοντικούς ρύπους
- Ο Χάρης Βαφειάς στο My Story: Το πάθος με τα αυτοκίνητα, γιατί πούλησε τα supercars, η τραπ, οι φιλίες και το Dragon’s Den ως ψυχοθεραπεία
- ΟΤΕ: Αποχωρήσεις στελεχών με τη σφραγίδα του Κώστα Νεμπή