Η Danaos Corporation, του Γιάννη Κούστα, γνωστοποίησε ότι τα έσοδα κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, διαμορφώθηκαν στα 143 εκατομμύρια δολάρια, ή 7,26 δολάρια ανά μετοχή.

Το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο, τα έσοδα ήταν 176,9 εκατομμύρια δολάρια ή 8,71 δολάρια ανά μετοχή.

Η μείωση ήταν 33,9 εκατομμύρια δολάρια ή 1,45 δολάρια ανά μετοχή.

Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 ενσωμάτωναν ένα μη επαναλαμβανόμενο μέρισμα 23,2 εκατομμυρίων δολαρίων από την ZIM Integrated Shipping Services Ltd. («ZIM») που αντιστοιχούσε σε 1,14 δολάρια ανά μετοχή.

Εξάλλου, το καθαρό εισόδημα στο 9μηνο ήταν 431,6 εκατομμύρια δολάρια ή 21,54 δολάρια, ενώ στο αντίστοιχο εννεάμηνο του 20222 ήταν 569,3 εκατομμύρια δολάρια ή 27,67 δολάρια ανά μετοχή.

Με άλλα λόγια, καταγράφηκε μείωση 137,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 6,1 δολάρια ανά μετοχή. Τα προσαρμοσμένα καθαρά έσοδα για τους εννέα μήνες που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2022 περιελάμβαναν ένα μη επαναλαμβανόμενο μέρισμα 147,1 εκατομμυρίων δολαρίων από τη ZIM που αντιστοιχούσε σε 7,15 δολάρια ανά μετοχή.

Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στο 9μηνο στα 133,2 εκατομμύρια δολάρια, ή 6,76 δολαρίων ανά μετοχή, για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Τα αντίστοιχα περσινά κέρδη στο 9μηνο, ήταν 66,8 εκατομμύρια δολάρια ή 3,29 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, δηλαδή, αυξήθηκαν κατά 66,4 εκατομμύρια δολάρια ή 3,47 δολάρια ανά μετοχή.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos Dr. John Coustas, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, δήλωσε:

«Το μακροοικονομικό περιβάλλον συνέχισε να επιδεινώνεται κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 και οι μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν στάσιμες στις περισσότερες περιοχές λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης των αποθεμάτων και των αδύναμων λιανικών πωλήσεων.

Ως αποτέλεσμα, η κερδοφορία των εταιρειών τακτικών γραμμών έχει μειωθεί δραματικά και οι μεγάλες εταιρείες έχουν ανακοινώσει σαρωτικά μέτρα περικοπής του κόστους. Η αγορά ναύλωσης συνέχισε να παραμένει υπό πίεση, ιδιαίτερα στην αγορά πλοίων μικρότερων από 3.000 TEU, όπου οι ναύλοι επέστρεψαν στα προ πανδημίας επίπεδα.

Σε μεγαλύτερα τμήματα πλοίων, οι τιμές ναύλωσης παρέμειναν σχετικά σταθερές, δεδομένης της σπανιότητας της ανοιχτής χωρητικότητας για το επόμενο έτος, παράγοντας που μας έδωσε τη δυνατότητα να προωθήσουμε όλα τα πλοία μας άνω των 10.000 TEU σε ναυλώσεις τριών ετών σε κερδοφόρα επίπεδα που θα ξεκινήσουν μετά τη λήξη των υφιστάμενων συμβάσεων ναύλωσης το 2024.

Ως αποτέλεσμα, η κάλυψη ναύλων μας για το 2024 έχει αυξηθεί στο 90%.

Παραλάβαμε τα πρώτα τέσσερα πλοία μεταφοράς χύδην capesize και πετύχαμε τιμές πολύ πάνω από τις προσδοκίες μας. Αν και δεν αναμένουμε μια σταθερή ανοδική δυναμική στις τιμές ναύλωσης βραχυπρόθεσμα, παρακολουθούμε στενά την αγορά ξηρού χύδην φορτίου και θα επιδιώξουμε ευκαιριακά να επεκτείνουμε την παρουσία μας σε αυτήν την αγορά.

Αποφασίσαμε να αυξήσουμε το τριμηνιαίο μέρισμά μας σε 0,80 δολάρια και επίσης να εγκρίνουμε επιπλέον 100 εκατομμύρια δολάρια σε εξαγορές μετοχών καθώς η αρχική μας εξουσιοδότηση 100 εκατομμυρίων δολαρίων έχει σχεδόν εξαντληθεί.

Λόγω της συνετής εκτέλεσης της στρατηγικής μας, μπορέσαμε να επιστρέψουμε πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια στους μετόχους μας τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες και ταυτόχρονα να αυξήσουμε τον στόλο μας στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων τοποθετώντας 10 παραγγελίες νεότευκτων και να δημιουργήσουμε έκθεση στο τμήμα ξηρού χύδην φορτίου μέσω επενδύσεων σε εταιρείες και πλοία».

Διαβάστε επίσης:

Γιάννης Κούστας: Νέα εξαγορά από την Danaos – Απέκτησε και έκτο capesize

Η «φάμπρικα» των προσφυγών μπλοκάρει έργα 1,2 δισ. ευρώ