Οι spot τιμές στα ναύλα για τα Capesize πλοία θα πρέπει να έχουν φτάσει στα πιο χαμηλά επίπεδα μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες, υποστηρίζει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Παρόλο που βρισκόμαστε στα μέσα μιας καλοκαιρινής ύφεσης για το ξηρό φορτίο, αναμένουμε μία αντιστροφή στην τάση πριν το τέλος του Αυγούστου. Μια τέτοια πρόβλεψη υποστηρίζεται από διάφορους παράγοντες, αν και η πρόσφατη παγκόσμια αναταραχή στις χρηματοπιστωτικές αγορές εισήγαγε ξαφνικά έναν άλλο παράγοντα κινδύνου στην πρόβλεψή μας, ο οποίος φαίνεται δύσκολο να αγνοηθεί επί του παρόντος.

1

Η εποχικότητα στηρίζει μία ανάκαμψη των ναύλων στο ξηρό φορτίο καθώς πλησιάζουμε το Σεπτέμβριο, ειδικά όταν ανατρέχουμε στην περίοδο πριν τον Covid. Αρχικά, η περίοδος των βροχών στη Δυτική Αφρική πρόκειται να κορυφωθεί και σύντομα οι ναυλωτές θα αρχίσουν να ναυλώνουν πλοία για φορτώσεις βωξίτη στα μέσα προς τέλη Σεπτεμβρίου, όταν ο καιρός θα είναι αρκετά πιο ξηρός απ’ ότι είναι τώρα.

Επιπλέον, η αύξηση στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος (iron ore) από τη Βραζιλία στο τέταρτο τρίμηνο είναι μπροστά μας και, δεδομένης της πρόσφατης οδηγίας για την παραγωγή που εξέδωσε η Vale, περιμένουμε αυξημένες ποσότητες προς το τέλος της χρονιάς.

Τέλος, ο άνθρακας (coal) θα πρέπει επίσης να αρχίσει να κινείται σε μεγαλύτερες ποσότητες, καθώς οι οργανισμοί κοινής ωφέλειας αρχίζουν να χτίζουν κάποια αποθέματα ενόψει της χειμερινής περιόδου υψηλής ζήτησης.

Σημαντικά εμπόδια

Βέβαια, όλα τα παραπάνω έρχονται αντιμέτωπα με σημαντικά εμπόδια. Τα εμπόδια αυτά αφορούν στα υψηλά αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στην Κίνα (τα υψηλότερα των τελευταίων ετών), τη συνεχιζόμενη ύφεση στις κατασκευές ακινήτων της Κίνας καθώς και την πρόσφατη αστάθεια στην παγκόσμια χρηματοπιστωτική αγορά.

Η πολύ χαμηλή συσχέτιση (very low correlation) της ναυτιλίας με άλλες επενδυτικές κατηγορίες καθιστά το ξηρό φορτίο ιδιαίτερα ελκυστικό κατά τη διάρκεια τέτοιων περιόδων και πιστεύουμε ότι άλλη μια ανάλογη ευκαιρία τοποθέτησης πρόκειται να παρουσιαστεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, τονίζει ο κ. Κάρτσωνας.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

XRTC: Η μεγαλύτερη ιδιωτική ναυτιλιακή εταιρεία είναι η SEAJETS του Μάριου Ηλιόπουλου – Μέσα σε λίγους μήνες αγόρασε 8 πλοία

Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο: Χρειαζόμαστε 411 πλοία για τη μεταφορά υδρογόνου

Αριστείδης Πίττας (Euroseas): Είχαμε το καλύτερο τρίμηνο με κέρδη 5,84 δολάρια ανά μετοχή