ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο μήνας Δεκέμβριος έχει φέρει μέχρι στιγμής λίγα νέα για την αγορά VLCC, ενώ η προσφορά και η ζήτηση παραμένουν σε ισορροπία, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.
Οι spot τιμές στα ναύλα διατηρούνται σχετικά σταθερές, ενώ υπάρχουν ελάχιστες νέες εξελίξεις που θα άλλαζαν άμεσα το status quo, προσθέτει.
Και στις δύο σημαντικές αγορές, από τη Μέση Ανατολή έως την Κίνα αλλά και από τη λεκάνη του Ατλαντικού πάλι προς την αγορά της Κίνας, τα ναύλα έχουν μέχρι στιγμής δει μικρή μεταβολή από τα τέλη Οκτωβρίου.
Οι περικοπές στην παραγωγή του πετρελαίου από τις χώρες του OPEC+ παραμένουν μεν εμπόδιο, αλλά αυτό αντισταθμίζεται από τις αυξημένες εξαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ.
Η όρεξη της Κίνας για αργό πετρέλαιο φαίνεται ισχυρή αλλά ευμετάβλητη, με το Νοέμβριο να είναι ένας ιδιαίτερα αδύναμος μήνας όσον αφορά στις εισαγωγές αργού πετρελαίου στη χώρα.
Όσο η προσοχή στρέφεται στο πρώτο τρίμηνο του 2024, οι κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση πετρελαίου παραμένουν σε ισχύ (δηλαδή η Κίνα και η ανάπτυξη της Ινδίας) αλλά οι προοπτικές είναι λιγότερο σαφείς, όπως φαίνεται και από την απόκλιση στα διάφορα σενάρια αύξησης της ζήτησης από τους βασικούς αναλυτές.
Εμείς υποθέτουμε ότι η ζήτηση για δεξαμενόπλοια θα αυξηθεί ναι μεν με πολύ πιο αργό ρυθμό από το 2023 αλλά θα εξακολουθεί να υπερβαίνει την ανύπαρκτη αύξηση του στόλου των VLCCs, κάτι που οδηγεί σε μια υγιή αγορά, αναφέρει ο κ. Κάρτσωνας.
Ωστόσο, οι αβεβαιότητες που υπάρχουν στην πλευρά της ζήτησης σε συνδυασμό με τις δυνητικές διαταραχές στην προσφορά (βλέπε Διώρυγα του Παναμά και διακοπές που σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ερυθρά Θάλασσα) θα μπορούσαν να είναι οι “wild cards” σε μια τέτοια πρόβλεψη και, όπως συμβαίνει πάντα στη ναυτιλία, να οδηγήσουν σε σημαντική μεταβλητότητα στα spot ναύλα το επόμενο έτος για τα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε ακόμη:
Πέτρος Παππάς: Το story του χαρισματικού εφοπλιστή που δημιουργεί τον γίγαντα των bulkers
Πέτρος Παναγιωτίδης: Συνεχίζει το μπαράζ πωλήσεων των πλοίων της Castor Maritime
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οικογένεια Γεωργούδη: Οι ελαιοπαραγωγοί από το Πήλιο που κατακτούν τον… Parthenon της παγκόσμιας αγοράς ελιάς
- Τι φέρνει το νέο νομοσχέδιο για τα μέλη ΔΣ των εταιρειών: Οι ποσοστώσεις και η δυσκολία εξεύρεσης κατάλληλων στελεχών
- Εφιαλτικά τα σενάρια για την ελληνική ακτοπλοΐα – Η κυβέρνηση αναζητά λύσεις για να μην εκτοξευτούν τα εισιτήρια
- Στον «αέρα» το Mega News, έρχεται το Athletico, γιατί δεν πουλάει ο Ιβάν, νέες συνεργασίες για Κοκλώνη και 2 δημοσιογράφοι γίνονται… ηθοποιοί