Τα τελευταία πέντε χρόνια, τα ναύλα των Capesize πέφτουν χαμηλά κατά τη διάρκεια της δεύτερης εβδομάδας του Νοεμβρίου και στη συνέχεια βλέπουμε ένα ράλι, κατά μέσο όρο, περίπου 10.000 δολαρίων, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Με τα ναύλα στη spot αγορά να βρίσκονται περίπου στα 13.000 δολάρια την ημέρα και με τα futures να προβλέπουν πτώση αντί για άνοδο το επόμενο διάστημα, μια τέτοιου είδους εξέλιξη θα αποτελέσει μεγάλη έκπληξη για την αγορά φέτος, συμπληρώνει. Και διερωτάται: Πόσο πιθανό είναι όμως ένα τέτοιο σενάριο;

Όπως πάντα τονίζουμε εδώ, είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψουμε βραχυπρόθεσμες κινήσεις στα spot ναύλα, καθώς οι παράμετροι που επηρεάζουν τα καθημερινά επίπεδα τιμών είναι αδύνατο να «μοντελοποιηθούν». Η υπόθεση ότι οι τάσεις του παρελθόντος θα επαναληφθούν είναι πάντα συζητήσιμη.

Δεδομένης όμως της εποχικότητας του καιρού καθώς και ορισμένων μοτίβων ζήτησης που τείνουν να επιμένουν χρόνο με το χρόνο, οι πιθανότητες να δυναμώσει η αγορά των Capes τις επόμενες εβδομάδες φαίνονται καλές.

Από την άλλη, ο κίνδυνος έγκειται στο γεγονός ότι το φετινό έτος ήταν οτιδήποτε άλλο από φυσιολογικό και επομένως, τέτοια ιστορικά πρότυπα δεν θα έπρεπε να ισχύουν, υποστηρίζει ο κ. Κάρτσωνας. Πρόκειται άραγε να βιώσουμε ένα φινάλε έκπληξη, σε μία ασυνήθιστη χρονιά;

Κοιτώντας πιο μετά στην καμπύλη των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης, τα futures του πρώτου τριμήνου προβλέπουν πολύ χαμηλά ναύλα στα Capes.

Αυτήν την περίοδο, τα συμβόλαια για το πρώτο τρίμηνο διαπραγματεύονται περίπου στα 6.000 με 7.000 δολάρια. Οι πιθανότητες, σε μία τόσο απαισιόδοξη εικόνα, είναι σαφώς υπέρ μίας ανοδικής κίνησης αλλά και πάλι, η αγορά πρέπει να δει κάποια σημάδια αναζωογόνησης της ζήτησης πριν αποφασίζει να αναπροσαρμόσει προς τα πάνω τις τιμές των ναύλων, κάτι που επί του παρόντος φαντάζει αρκετά δύσκολο.

Οι εξελίξεις στην πολιτική της Κίνας για τον Covid στο επίκεντρο των αγορών εμπορευμάτων

Μετά τη σημαντική επιδείνωση των προοπτικών της παγκόσμιας οικονομίας κατά τον περασμένο χρόνο, οι επενδυτές έχουν αρχίσει να αναζητούν τον επόμενο καταλύτη που δυνητικά μπορεί να προσφέρει κάποια αναγκαία αναζωογόνηση της ζήτησης, ειδικά όταν πρόκειται για εμπορεύματα.

Η Κίνα είναι η πηγή για μια τέτοια πιθανή αναζωπύρωση, αλλά οι συνεχιζόμενες αυστηρές πολιτικές έναντι του Covid εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό εμπόδιο. Οι φήμες της περασμένης εβδομάδας για επιτάχυνση της χαλάρωσης των μέτρων της χώρας οδήγησε σε κερδοσκοπικές αγορές στα εμπορεύματα που αφορούν στην Κίνα, αλλά μέχρι στιγμής τίποτα συγκεκριμένο δεν έχει προκύψει από επίσημες πηγές.

Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε ακόμη:

Paolo d’Amico: Το πετρέλαιο θα είναι ελλειμματικό το 2023, ενδέχεται περαιτέρω μείωση των αποθεμάτων – Υψηλά τα κέρδη της εταιρείας