ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η εποχικότητα είναι ένας ισχυρός οδηγός για την πορεία των ναύλων στη ναυτιλία αλλά τελικά είναι η ισορροπία προσφοράς/ζήτησης που διαμορφώνει τις βραχυπρόθεσμες τάσεις, επισημαίνει σε ανάλυσή του για την αγορά των capesize, ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.
Η λεκάνη του Ατλαντικού φαίνεται αρκετά πιεσμένη όσον αφορά στη διαθεσιμότητα των capesize πλοίων. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να έχουμε αυτό το αποτέλεσμα μες τη μέση του χειμώνα: Όσα συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν σαν αποτέλεσμα να αλλάξει η πορεία των πλοίων με συνέπεια να είναι περιορισμένη η διέλευση άδειων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ ενώ η κακοκαιρία στη βόρεια Ευρώπη συνεχίζει να καθυστερεί τα πλοία και τις εργασίες τους στα λιμάνια.
Η Βραζιλία εμφανίζεται ενεργή όσον αφορά στην αναζήτηση διαθέσιμων πλοίων στη spot αγορά παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας οι μακροπρόθεσμες ναυλώσεις καθώς και τα ιδιόκτητα πλοία θα πρέπει να είναι αρκετά για να καλύψουν τις εξαγωγικές ανάγκες της χώρας για τους πρώτους 4-5 μήνες κάθε έτους.
Τέλος, οι εξαγωγές βωξίτη από τη Δυτική Αφρική συνεχίζουν να απαιτούν όλο και περισσότερα πλοία χρόνο με τον χρόνο δημιουργώντας ένα κέντρο σταθερής ζήτησης σε αυτό το μέρος του κόσμου.
Συνδυάζοντας όλους τους παραπάνω παράγοντες με το γεγονός ότι το αίσθημα σε όλη τη ναυτιλιακή αγορά είναι εξαιρετικά ισχυρό λόγω της κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι τιμές spot για τα Capesizes είναι σε υψηλότερα επίπεδα από τα κανονικά, ακόμη και για αυτήν την εποχή του χρόνου.
Κοιτώντας μπροστά, πιστεύουμε ότι η αναπόφευκτη εποχιακή πτώση απλά καθυστερεί και τελικά θα ασκήσει πίεση στις spot τιμές των ναύλων αλλά, μόλις ολοκληρωθεί όλη αυτή η διαδικασία, το πρώτο τρίμηνο θα κλείσει με κατά μέσο όρο πολύ υψηλότερα ναύλα από τα μέχρι τώρα ιστορικά μοτίβα, αναφέρει ο κ. Κάρτσωνας.
Καθώς κοιτάμε την καμπύλη των futures στους επόμενους μήνες περιμένουμε ότι η μεταβλητότητα θα αυξηθεί, καθώς οι traders προεκτείνουν και πάλι τις τρέχουσες υψηλές τιμές στο υπόλοιπο του έτους, κάτι που δεν πιστεύουμε ότι θα συμβεί εύκολα.
Μια τέτοια άποψη δεν είναι απαραίτητα αρνητική αλλά ένα φυσικό φαινόμενο της ναυτιλιακής αγοράς και το γεγονός ότι οι traders των futures στα ναύλα τιμολογούν συνεχώς το μέλλον με βάση το παρόν δημιουργεί πολλές ευκαιρίες για έναν υπομονετικό επενδυτή.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε ακόμη:
Lomar Shipping (Οικογένεια Λογοθέτη): Αγόρασε και πούλησε 33 πλοία αξίας 500 εκατ. δολαρίων το 2023
Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων: Τίμησε Παναγιώτη Τσάκο, Σίμο Παληό και Σταμάτη Κριμιζή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σταϊκούρας: Ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά θα συμβάλλει στην περιφερειακή και την εθνική ανάπτυξη
- Σε νέους ιδιοκτήτες από σήμερα τα ακίνητα της «Αλλατίνη» και της «Μαλαματίνα»
- Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του
- «2017 – 2024: Τετραγωνίζοντας τους ΚΥΚΛΟΥΣ», ένα καινοτόμο concept δικτύωσης για ανώτερα στελέχη εταιρειών