Το αίσθημα της αγοράς για τα ναύλα στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου (VLCC) εμφανίζεται πιο ήπιο στα τέλη Νοεμβρίου, παρά τις ελπιδοφόρες προοπτικές που κυριαρχούσαν στα μέσα του μήνα, υποδεικνύοντας μια πιο ισορροπημένη αγορά, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Ωστόσο, τα ναύλα έχουν βελτιωθεί σε σύγκριση με τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν πριν από έναν μήνα, με τις τιμές τους για μεταφορές με VLCCs από τη Μέση Ανατολή και τη Δυτική Αφρική προς την Κίνα να καταγράφουν μηνιαία αύξηση περίπου 20%.

1

Στο μεταξύ, παραμένουν οι προκλήσεις στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδίως όσον αφορά στην προσφορά και τη ζήτηση του πετρελαίου, αλλά και στις ευμετάβλητες τιμές του πετρελαίου, παράγοντες οι οποίοι θα έχουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της δυναμικής της αγοράς καθώς πλησιάζουμε προς τον Δεκέμβριο.

Προοπτικές ζήτησης πετρελαίου

Εστιάζοντας στις προοπτικές ζήτησης πετρελαίου, οι αντικρουόμενες προβλέψεις για τη ζήτηση και τη μελλοντική ανάπτυξη από τον OPEC (πιο θετικές προβλέψεις) και το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (πιο προσεκτικές) υπογραμμίζουν τις αβεβαιότητες που υπάρχουν για την τροχιά που τελικά θα πάρει η αγορά και έτσι τελικά περιπλέκει τις προβλέψεις για τα ναύλα στο ενδιάμεσο μέλλον.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φορτίων (Freight Futures – FFAs) συνεχίζουν να τιμολογούν μια σταθερή αγορά για το Δεκέμβριο, ακολουθούμενη από μία μείωση στα ναύλα κατά το εποχικά ασθενέστερο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ωστόσο, ξανά και ξανά, η δυνητική πίεση που μπορεί να υπάρξει στην αγορά λόγω του επερχόμενου χειμώνα μπορεί πάντα να αλλάξει την εικόνα προσφοράς και ζήτησης. Αν και κατά βάση λιγότερες μεταφορές πετρελαίου μεταφράζονται σε λιγότερη ζήτηση για δεξαμενόπλοια, τέτοιες οριακές αλλαγές θα μπορούσαν να αποτελέσουν δευτερεύοντα παράγοντα όταν τα πλοία καθυστερούν λόγω καιρικών συνθηκών.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε ακόμη:

Attica Group: Πλώρη για πράσινα νεότευκτα με επενδύσεις 1 δισ. ευρώ 

Το FSRU Alexandroupolis του Πήτερ Λιβανού ύψωσε ελληνική σημαία και έρχεται στην Ελλάδα

Προειδοποίηση από τον Όμιλο Αγγελικούση: Το χάος στον Παναμά μπορεί να περάσει και στο Σουέζ