Ένας συνδυασμός γεγονότων σε όλο τον πλανήτη αποδεικνύει για ακόμη μία φορά τη σημαντική μεταβλητότητα, αλλά επίσης και τις σημαντικές, δυνητικές αποδόσεις, που μπορεί να προσφέρει η αγορά ξηρού φορτίου, επισημαίνει σε ανάλυσή του για τα capesize, ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Η τρέχουσα εικόνα υποδεικνύει μία από τις καλύτερες χρονιές στην πρόσφατη ιστορία, προσθέτει.

1

Τα futures των ναύλων ξεκάθαρα αντικατοπτρίζουν αυτή την αισιοδοξία, με τα συμβόλαια των επόμενων εννιά μηνών για τα Capesize να τιμολογούνται σήμερα πάνω από τα 24.000 δολάρια την ημέρα.

Το επιχείρημα για μια τέτοια αισιοδοξία είναι απλό: Εάν ο χειρότερος μήνας της χρονιάς για τα ναύλα (ο Φεβρουάριος) καταφέρνει κατά μέσο όρο τα 20.000 δολάρια την ημέρα για τα Capesize, το υπόλοιπο της χρονιάς θα πρέπει ξεκάθαρα να τιμολογηθεί υψηλότερα.

Αυτό το μάλλον απλοϊκό επιχείρημα ουσιαστικά υποστηρίζεται από διάφορα συμβάντα, συμπεριλαμβανομένων των αναταράξεων στις διελεύσεις των καναλιών, που οφείλονται στις γνωστές πλέον αιτίες για τα δύο κύρια κανάλια (Σουέζ και Παναμάς), και καταλήγουν σε χαμηλή διαθεσιμότητα πλοίων κυρίως στον Ατλαντικό, φέρνοντας μεγάλη αισιοδοξία στους πλοιοκτήτες.

Παρότι η ζήτηση για χύδην ξηρό φορτίο δεν έχει δείξει μέχρι τώρα καλά σημάδια, με την ανάπτυξη στην οικονομία της Κίνας να είναι στην καλύτερη περίπτωση μέτρια, ο περιορισμός στην προσφορά των πλοίων είναι αρκετός για να «σφίξει» η ισορροπία της αγοράς.

Δεν υπάρχει λόγος να αμφισβητήσουμε το επιχείρημα για μία ιδιαίτερα δυνατή χρονιά, και θα χρειαστεί μία σημαντική διόρθωση στη spot αγορά για να αλλάξει η γνώμη των freight traders αλλά και των αναλυτών, ένα σενάριο που αυτή τη στιγμή φαίνεται μακρινό, υποστηρίζει ο κ. Κάρτσωνας.

Τα μικρότερα σε μέγεθος πλοία (Panamax, Supramax και Handy) επίσης παραμένουν σε καλά επίπεδα για τους ίδιους λόγους, κι έτσι το 2024 αρχίζει να διαμορφώνεται σε μία από τις καλύτερες χρονιές των τελευταίων ετών για το dry bulk (το 2021 ήταν επίσης μία ξεχωριστή χρονιά αλλά αυτό τότε οφειλόταν κυρίως στον Covid-19).

Αν εξετάσουμε ποια είναι τα ρίσκα σε αυτό το αισιόδοξο σενάριο, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Κίνα είναι αυτή που οδηγεί τη ζήτηση στο ξηρό φορτίου, και με την τρέχουσα, ακόμη αναιμική οικονομική δραστηριότητα, θα πρέπει να παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις εκεί πάντα σε συνδυασμό με τα ρευστά γεωπολιτικά θέματα.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

ΟΛΠ: Σημαντικά συμπεράσματα στο 5ο Balkans & Black Sea Forum 

Κορυφώνεται ο δικαστικός αγώνας: Αίτημα απόρριψης της αγωγής του Γιώργου Οικονόμου από την Αλίκη Παληού

Μιχάλης Καραγιάννης (Roswell Tanker): Πούλησε δεξαμενόπλοιο με κέρδος 13,1 εκατ. δολάρια