Τα spot ναύλα των Capesize ανέκαμψαν, φτάνοντας στην κορυφή του πρόσφατου εύρους συναλλαγών και μετά ξανάπεσαν. Από την 1η Ιουνίου, τα ναύλα των Capesize έχουν παραμείνει σε ένα συγκεκριμένο εύρος, το οποίο κυμαίνεται μεταξύ 18.000 και 25.000 δολαρίων την ημέρα, ένα κερδοφόρο επίπεδο για τους περισσότερους ιδιοκτήτες Capesize, αλλά πολύ μακριά από τα υψηλά νούμερα που σημειώθηκαν πέρυσι. Η αγορά παραμένει υποστηριζόμενη, αλλά λείπει η σπίθα που θα ωθούσε τα ναύλα σε πολύ υψηλότερα επίπεδα, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors*.

Η άποψή μας -συνεχίζει- είναι ότι οι συναλλαγές μέσα σε αυτό το εύρος θα συνεχιστούν για μερικές ακόμη εβδομάδες, πριν κάνει την εμφάνισή της η εποχικότητα στα τέλη του καλοκαιριού και οι όγκοι σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία ξεκινήσουν να απορροφούν έναν ολοένα και αυξανόμενο αριθμό καραβιών, κάτι που θα σφίξει την αγορά του Νότιου Ατλαντικού.

1

Στο μεταξύ, ο Βόρειος Ατλαντικός είναι απασχολημένος με το εμπόριο άνθρακα προς την Ευρώπη και αυτό κάνει τα ναύλα να παραμένουν ισχυρότερα σε αυτό το μέρος του κόσμου. Όπως έχουμε δηλώσει στο παρελθόν, αναφέρει, η αγορά έχει καταφέρει να παραμείνει σχετικά υγιής, παρά τη σημαντική αδυναμία 0του εμπορίου ξηρού φορτίου προς την Κίνα, λόγω του μεγάλου όγκου άνθρακα που μετακινείται, των καθυστερήσεων λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια και της αλλαγής των εμπορικών συνηθειών λόγω των συγκρούσεων στην Ουκρανία και των πολιτικών διαφωνιών (βλ. εμπορικά θέματα Αυστραλίας-Κίνας). Ωστόσο, τώρα πλησιάζουμε σε μια περίοδο έντονης εποχικότητας.

Επιπλέον, υπάρχουν σημαντικές προσδοκίες για τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας στην Κίνα, ειδικά στον προβληματικό τομέα των ακινήτων. Εάν κάτι τέτοιο μεταφραστεί σε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος (και άνθρακα), τότε οι spot τιμές ναύλων στα φορτηγά πλοία έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από αυτά που προβλέπουν αυτή τη στιγμή τα futures.

Οι ανακοινώσεις κινήτρων συνεχίζουν να κυριαρχούν στους οικονομικούς τίτλους της Κίνας – τα πιο πρόσφατα δημοσιεύματα του Τύπου επισημαίνουν επιτάχυνση στα έργα υποδομών και στην ταχεία έκδοση ειδικών ομολόγων, κάτι που θα τονώσει τέτοιου είδους επενδύσεις. Φυσικά, τα έργα αυτά έχουν μεγάλους χρόνους ολοκλήρωσης και θα περάσει αρκετός καιρός για να επηρεαστεί η υποκείμενη ζήτηση εμπορευμάτων που σχετίζονται με τις κατασκευές, η οποία τελικά θα μεταφραστεί σε υψηλότερες εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος. Όπως και να έχει, αυτά είναι καλά νέα για τη ναυτιλία, καταλήγει.

*Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε επίσης

Goldman Sachs: Σε ύφεση η ευρωζώνη το β’ εξάμηνο του 2022

Καλογηράτος (CPLP): Το Χ.Α. δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις ξένες αγορές – Πιλάβιος: Ευχή για να εισαχθούν και μετοχές των ναυτιλιακών