ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Tην πεποίθηση ότι η σημαντική διόρθωση στις spot τιμές των ναύλων στα Capesize φορτηγά πλοία, που ώθησε το δείκτη σε πτώση σχεδόν 50% μέσα σε ένα μήνα, έφτασε πια στο τέλος, εκφράζει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.
Βάση εποχικότητας, ο Νοέμβριος αποτελεί έναν ισχυρό μήνα για τις spot τιμές των Capesize πλοίων, και παρόλο που το ακριβές σημείο καμπής είναι δύσκολο να προσδιοριστεί, πιστεύουμε ότι οποιαδήποτε περαιτέρω πτώση θα είναι περιορισμένη, ενώ το ενδεχόμενο για μία απότομη αντιστροφή και επαναπροσέγγιση του επιπέδου των 20.000 δολαρίων ανά ημέρα πριν από το τέλος του έτους είναι πολύ πιθανό.
Εδώ και καιρό, έχουμε παραμείνει επιφυλακτικοί για την αισιοδοξία που ενσωματώνεται στην καμπύλη των futures, σε ένα περιβάλλον θεμελιώδους μακροοικονομικής αδυναμίας στην κινέζικη αγορά χάλυβα, σε συνδυασμό με την έλλειψη μεταβλητότητας, σε ένα κλάδο που χαρακτηρίζεται έντονα από μεγάλα σκαμπανεβάσματα. Η πρόσφατη αποδυνάμωση της δραστηριότητας αντιπροσωπεύει μια κυκλική μείωση του όγκου των φορτίων πάνω σε αυτό που θεωρούμε ως μια επερχόμενη ανεμική δραστηριότητα εισαγωγών χύδην φορτίων στην Κίνα για το υπόλοιπο του έτους.
Ωστόσο, η αισιοδοξία μας για μια σύντομη ανάκαμψη εξαρτάται από δύο παράγοντες:
Πρώτον, ο επερχόμενος χειμώνας θα προκαλέσει καθυστερήσεις στη σημαντική αγορά του Βόρειου Ατλαντικού, περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα των πλοίων και στηρίζοντας έτσι τις τιμές των ναύλων.
Δεύτερον, ιστορικά παρατηρείται μια βιασύνη από τους μεγάλους μεταλλωρύχους να μεταφέρουν επιπλέον φορτία πριν από το τέλος του έτους, προκαλώντας αυξημένη ζήτηση για πλοία μέσα σε ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Ο συνδυασμός αυτών των δύο παραγόντων είναι πιθανό να οδηγήσει σε ανάκαμψη των τιμών spot για τα Capesize φορτηγά πλοία τους επόμενους δύο μήνες.
Ωστόσο, παραμένουμε επιφυλακτικοί σχετικά με το πρώτο τρίμηνο του 2025, καθώς η αγορά των futures είναι αρκετά αισιόδοξη για μια επανάληψη της περσινής δυναμικής, ένα σενάριο που το θεωρούμε απίθανο. Η επιστροφή στο ιστορικό πρότυπο ενός ιδιαίτερα αδύναμου πρώτου τριμήνου είναι το βασικό μας σενάριο, ωστόσο θεωρούμε πως μία σταδιακή ανάκαμψη πέραν αυτού είναι πιθανή, με το υπόλοιπο της καμπύλης των futures να βρίσκεται πιο κοντά στις εκτιμήσεις μας.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
Ίδρυμα Ευγενίδου: 11 νέες εκδόσεις για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου – Τα νομοσχέδια που θα συζητηθούν
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σχέδιο για τα νοσοκομεία: Τι αλλάζει το 2025, οι προτεραιότητες του Υπουργού Υγείας
- Βασιλική Λαζαράκου στο mononews: Παρά τη μείωση των επιτοκίων, το Χ.Α. ο φθηνότερος τρόπος άντλησης κεφαλαίων
- Μελέτης Μελετόπουλος στο Mononews: Οι Τούρκοι εμφανίζονται ως οι θριαμβευτές κατακτητές της Συρίας δι’ αντιπροσώπου
- Γκστάαντ VS Κουρσεβέλ: Η απόλυτη μάχη των χειμερινών παραδείσων με σαλέ από 40.000 ευρώ την εβδομάδα