Για ακόμη μία φορά, τα μεγάλα Capesize φορτηγά πλοία οδηγούν το ράλι του ξηρού φορτίου αν και τα ναύλα στα μικρότερα Panamax έχουν επίσης την εμπειρία μίας πολύ δυνατής απόδοσης με τις spot τιμές να κυμαίνονται τώρα κοντά στις 20.000 δολάρια την ημέρα, για πρώτη φορά μετά το Δεκέμβριο, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Τόσο ο Ειρηνικός όσο και ο Ατλαντικός Ωκεανός παραμένουν σε καλά επίπεδα, ο κάθε ένας για διαφορετικούς λόγους, και οποιαδήποτε ένδειξη μείωσης των τιμών προσλαμβάνεται από την αγορά σαν ευκαιρία είτε για παραπάνω ναυλώσεις (για την φυσική αγορά των πλοίων) ή για επιπλέον τοποθετήσεις στην αγορά των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures market).

Το αίσθημα που κυριαρχεί είναι το πιο θετικό που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Απόδειξη, η αγορά μεταχειρισμένων πλοίων όπου οι τιμές στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται προϋποθέτουν πολύ υψηλά μελλοντικά ναύλα, που τελευταία φορά τα είδαμε κατά τη διάρκεια της ανοδικής αγοράς της πρώτης δεκαετίας αυτού του αιώνα, είκοσι χρόνια πριν.

Το dry bulk φαίνεται ότι έχει ξεκοπεί από τα μακροοικονομικά νούμερα της Κίνας. Αυτό έχει επιτρέψει στον συγκεκριμένο τομέα της ναυτιλίας να διαπρέπει κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου καθοδικού κύκλου που βιώνει η πολύ σημαντική αγορά ακινήτων της Κίνας, που ήταν ο κύριος οδηγός για τη ζήτηση των dry bulk εμπορευμάτων, κυρίως σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα, τις προηγούμενες δεκαετίες.

Οπότε, αν δεν είναι η ζήτηση από την Κίνα που οδηγεί τα ναύλα στο dry bulk, τότε τι είναι; διερωτάται ο κ. Κάρτσωνας. Η επίμονη έλλειψη χωρητικότητας (shortage of tonnage) και η ποικίλη διαθεσιμότητα φορτίου (diverse cargo availability) είναι οι δύο λόγοι που φαίνεται να συγχρονίζονται τους τελευταίους τρεις μήνες, στη διαδικασία στήριξης των spot ναύλων σε πολυετή υψηλά επίπεδα, ιδίως κατά τη διάρκεια της εποχικά ασθενούς περιόδου του πρώτου τριμήνου.

Κατά συνέπεια, οι πλοιοκτήτες επεκτείνουν αυτή τη δυναμική στο υπόλοιπο του έτους και μετά από αυτό, δημιουργώντας ένα συνολικά ανοδικό περιβάλλον και αγνοώντας τα σήματα που διαφορετικά θα είχαν οδηγήσει σε μια πιο προσεκτική προσέγγιση.
Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος στα κινεζικά λιμάνια έχουν πλέον αποκατασταθεί, οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος βρίσκονται σε χαμηλά πολλών μηνών (πρόσφατα έπεσαν κάτω από το ψυχολογικά σημαντικό επίπεδο των 100 δολαρίων/τόνο), ενώ ο κινεζικός τομέας ακινήτων κάθε άλλο παρά ανακάμπτει.

Οι παλιότεροι αναγνώστες μας θα γνωρίζουν ότι εξετάζουμε την κυκλικότητα της ναυτιλίας ως παράγοντα κατανομής κινδύνου και με το ανοδικό / καθοδικό ισοζύγιο στα επίπεδα ναύλων να κλίνει τώρα προς ένα πιο επικίνδυνο αποτέλεσμα, τα παραπάνω αρνητικά σήματα θα πρέπει τουλάχιστον να μετριάσουν τον ενθουσιασμό γύρω από τον τομέα του dry bulk έως ότου μπουν στο παιχνίδι πιο σταθερά θεμελιώδη στοιχεία.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε ακόμη:

Χάρης Βαφειάς: Η C3is συγκέντρωσε 6 εκατ. δολάρια, ενώ ο Nasdaq την απειλεί με διαγραφή

Πρωταγωνιστές οι Έλληνες στις αγορές μεταχειρισμένων capesize – Ετήσια αύξηση σχεδόν 50% στις αξίες

Έλληνες εφοπλιστές: Τι αγοράζουν και τι πουλούν στη second hand αγορά