Έχουμε αφήσει πίσω μας μία από τις πιο αργές εβδομάδες του έτους όσον αφορά στη δραστηριότητα στην Κίνα, και οι αγορές εμπορευμάτων προσβλέπουν και πάλι σε μία σταθερή ανάκαμψη της ζήτησης για πρώτες ύλες, επισημαίνει σε ανάλυσή του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Και συμπληρώνει: «Κανείς δεν ξέρει εάν υπάρχει πραγματική ανάγκη για ανανέωση των αποθεμάτων ή πρόκειται απλώς για μη ρεαλιστικές προσδοκίες, αλλά, για την αγορά ξηρού φορτίου, τα ιστορικά στοιχεία δείχνουν σταδιακά υψηλότερες τιμές ναύλων για τον υπόλοιπο χρόνο».

Αυτή η αισιοδοξία ενσωματώνεται επίσης σε μια απότομη κλίση προς τα πάνω στην καμπύλη συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (FFAs – Freight Futures) αν και τα χαμηλά επίπεδα στις τρέχουσες spot τιμές των ναύλων πιθανώς να κάνουν την κλίση της καμπύλης να φαίνεται υπερβολική. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η αγορά ξηρού φορτίου μπορεί να κινηθεί υψηλότερα το Φεβρουάριο, που ιστορικά είναι ο πιο αδύναμος μήνας του έτους μιας και η Κινέζικη Πρωτοχρονιά έτυχε να είναι νωρίς φέτος (22 Ιανουαρίου), καθώς δεν είναι σαφές εάν μια τέτοια «ανωμαλία» μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ισορροπία της αγοράς.

Αν και οι σχεδόν μηδενικές τρέχουσες τιμές στα spot ναύλα δημιουργούν ελκυστικούς τίτλους, η πραγματικότητα στη ναυτιλία είναι ότι μόνο οι μέσοι όροι τιμών έχουν σημασία και τέτοιες πτώσεις στη δραστηριότητα είναι αναμενόμενες σε έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από ακραία μεταβλητότητα.

Προβλέπουμε κάποια αναζωογόνηση των spot ναύλων μέχρι τα μέσα του επόμενου μήνα καθώς ξεκινάει η ανοιξιάτικη κατασκευαστική περίοδος στην Κίνα και η ζήτηση για χάλυβα αυξάνει τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος.

Ωστόσο, οποιαδήποτε πραγματικά βιώσιμη ώθηση στη ζήτηση για εισαγωγές θα έρθει λίγο αργότερα αντανακλώντας τα σημαντικά οικονομικά κίνητρα που έχει ανακοινώσει η Κινεζική κυβέρνηση για αύξηση της κατασκευαστικής και μεταποιητικής δραστηριότητας για τις οποίες και θα απαιτηθεί αύξηση στις διαθέσιμες ποσότητες σιδηρομεταλλεύματος και χάλυβα.

Τα στοιχεία της Κίνας δείχνουν ανάκαμψη της οικονομίας;

Πιστεύουμε ότι το κατώτερο σημείο του οικονομικού κύκλου της Κίνας είναι πίσω μας, επισημαίνει ο κ. Κάρτσωνας. Το προφανές ερώτημα τώρα είναι πόσο απότομη είναι η ανάκαμψη και, μέχρι στιγμής, δεν φαίνεται να είναι τεράστια. Ωστόσο, πολλά ζητήματα παραμένουν στη θέση τους.

Πρώτον, μια από τις πιο αργές περιόδους όσον αφορά στην κινεζική οικονομική δραστηριότητα μόλις τελείωσε, δηλαδή η Χρυσή Εβδομάδα με τους εορτασμούς της Πρωτοχρονιάς.

Δεύτερον, οι λοιμώξεις από τον Covid παραμένουν ένα ζήτημα, και παρόλο που η πολιτική γύρω από την αντιμετώπιση του ιού έχει χαλαρώσει σημαντικά, η πανδημία παραμένει ένα εμπόδιο για την ομαλή ανάκαμψη της οικονομίας. Όπως και στο δυτικό κόσμο, μόλις υπάρξει μία ομαλοποίηση στο χειρισμό της πανδημίας στην Κίνα, αναμένουμε να ξαναρχίσει φυσιολογικά η οικονομική δραστηριότητα.

Δεδομένου επίσης του πόσο επείγον είναι να επανέλθει η οικονομία σε ανάπτυξη αναμένουμε σημαντική ώθηση στην κατασκευαστική δραστηριότητα.

Όλα τα παραπάνω θα αρχίσουν λογικά να υλοποιούνται στο 2ο τρίμηνο, και ως εκ τούτου, είμαστε ακόμα μήνες μακριά από ένα τέτοιο σενάριο.

Οι αγορές εμπορευμάτων κινήθηκαν υψηλότερα, με την ελπίδα μιας τέτοιας αναζωογόνησης της ζήτησης, αλλά δεν βλέπουμε ακόμη απτές αποδείξεις, τουλάχιστον όχι στις ναυτιλιακές αγορές. Οι οικονομικοί κύκλοι είναι εκτενείς και αργοί, αλλά ο αντίκτυπος στην αγορά ξηρού φορτίου θα πρέπει να είναι βαθύτερος και πιο απότομος από ό,τι σε άλλους κλάδους που σχετίζονται με την Κίνα.

Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

Διαβάστε ακόμη:

Paolo d’Amico: Το πετρέλαιο θα είναι ελλειμματικό το 2023, ενδέχεται περαιτέρω μείωση των αποθεμάτων – Υψηλά τα κέρδη της εταιρείας