ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τότε η αγορά μιλούσε ήδη για αρνητικές spot τιμές, συμπληρώνει. Ακόμη και υπόνοιες για θετικές εξελίξεις αμέσως απορρίπτονταν σαν ευσεβείς πόθοι.
Επιστροφή στο σήμερα και η αισιοδοξία ξεχειλίζει. Τα futures προβλέπουν περεταίρω κέρδη για τη spot ναυλαγορά ενώ οι τρέχουσες τιμές είναι ήδη σε σχετικά δίκαια για την εποχή επίπεδα.
Τέτοιου είδους μεγάλες αλλαγές στη διάθεση δεν είναι ασυνήθιστες στη ναυτιλία και μόνο κοιτώντας τη μεγάλη εικόνα μπορεί κάποιος να διαχωρίσει το «θόρυβο» από την πραγματική τάση της αγοράς.
Όταν τα spot ναύλα στα Capes αιωρούνταν κοντά στο μηδέν, η σχέση κινδύνου-απόδοσης έγερνε ξεκάθαρα προς την άνοδό τους. Τώρα, 15.000 πόντους ψηλότερα για τον Capesize Index, αυτή η σχέση κινδύνου-απόδοσης φαίνεται πιο ισορροπημένη, τονίζει ο κ. Κάρτσωνας.
Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει προοπτική για περεταίρω άνοδο του dry bulk. Αντιθέτως, όλα τα δεδομένα παραμένουν ευνοϊκά για τον κλάδο.
Αναμένουμε δυνατή αύξηση της ζήτησης από την Κίνα και παράλληλα περιορισμένη αύξηση του στόλου των φορτηγών πλοίων.
Παρόλα αυτά, τίποτε δεν κινείται σε ευθείες γραμμές και συνεπώς είναι πιθανό να έχουμε μπροστά μας μία περίοδο συγκράτησης των ναύλων.
Κάποιοι θα πάρουν τα κέρδη τους και θα ξανατοποθετηθούν στην αγορά χαμηλότερα. Θα δημιουργηθούν πάλι οι προϋποθέσεις για ακόμη ένα ανοδικό κύμα καθώς θα μπαίνουμε στους καλοκαιρινούς μήνες, σε συμφωνία με την εποχική τάση του κλάδου.
Η ναυτιλία είναι μία εμπορεύσιμη αγορά και, σαν τέτοια, ευκαιρίες για long ή short trades θα υπάρχουν πάντα αρκετές κατά τη διάρκεια των κύκλων, καταλήγει ο κ. Κάρτσωνας.
Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη:
Η Safe Bulkers του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου πουλά φορτηγό πλοίο έναντι 22,5 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!