ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με οδηγό την αγορά του Ειρηνικού, οι spot τιμές για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου κινήθηκαν σταθερά υψηλότερα πλησιάζοντας πλέον το σημείο των 30.000 δολαρίων την ημέρα, καθώς οι ναυτιλιακές έχουν αρχίσει να κλείνουν πλοία για ημερομηνίες προς το τέλος Σεπτεμβρίου.
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures) είχαν προβλέψει το μεγαλύτερο μέρος της τρέχουσας αύξησης στα ναύλα, ωστόσο υπήρχαν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης με την καμπύλη των futures να τιμολογεί πλέον σταθερά περίπου στα 30.000 δολάρια για το υπόλοιπο του έτους. Είναι όμως εφικτός ένας τέτοιος μέσος όρος για τις τιμές spot;, διερωτάται ο κ. Κάρτσωνας.
Από τη μία πλευρά, η αγορά των Capesize έχει επιδείξει εξαιρετική ανθεκτικότητα μέχρι στιγμής φέτος, κάτι που δεν συμμερίζεται η αγορά για τα μικρότερα σε μέγεθος πλοία Panamax όπου τα ναύλα κυμαίνονται σε χαμηλότερα επίπεδα.
Κατά την άποψή μας, είναι περισσότερο ψυχολογικοί παράγοντες που συγκρατούν τα Capesize υψηλότερα παρά τα θεμελιώδη μεγέθη.
Η πραγματικότητα βέβαια είναι ότι μπαίνουμε στο τέταρτο τρίμηνο ξεκινώντας από μια πολύ ισχυρή βάση και επομένως οι δυνατότητες περαιτέρω ανόδου είναι πράγματι υπαρκτές.
Από την άλλη πλευρά όμως, τα θεμελιώδη μεγέθη για την βασική αγορά σιδηρομεταλλεύματος (iron ore) είναι τα χειρότερα που έχουν υπάρξει εδώ και πολλά χρόνια. Είναι δύσκολο να δούμε τις εισαγωγές iron ore στην Κίνα να διατηρούνται, πόσο μάλλον να βελτιώνονται, όταν τα αποθέματα εκεί κυμαίνονται σε επίπεδα ρεκόρ για αυτή την εποχή του έτους και δεν υπάρχουν πολύ θετικές οικονομικές προοπτικές για το εγγύς μέλλον.
Είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψει κανείς τις βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις στις τιμές των ναύλων, πράγμα που σημαίνει ότι οι επόμενοι μήνες θα μπορούσαν πράγματι να αποδειχθούν ισχυρότεροι από ό,τι δείχνουν τα θεμελιώδη μεγέθη αλλά, σε αυτό το στάδιο, μια ισχυρότερη αγορά θα ήταν μεγάλη έκπληξη, ενώ οποιαδήποτε αδυναμία θα μπορούσε εύκολα να εξηγηθεί από τη μάλλον εύθραυστη ισορροπία της αγοράς.
Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).
Διαβάστε επίσης:
Stealthgas ( Χάρης Βαφειάς): Κέρδη – ρεκόρ 43,5 εκατ. δολάρια στο εξάμηνο
Star Bulk: Τιμή στόχος τα 26 δολάρια και σύσταση “αγορά” από την Deutsche Bank
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπέγραψε διάταγμα για ευρύτερη χρήση των πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία
- Χρηματιστήριο: Κοιτάζει τις 1.400 μονάδες – Σε Cener και τράπεζες τα βλέμματα
- Ριζικές αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες – Τι συμβαίνει με υπόγεια, παλαιότητες και συντελεστές οικοπέδων
- Διαζύγιο μετά από 40 χρόνια της Hapag-Lloyd με τον όμιλο του Γκριμάλντι