ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα βραζιλιάνικα φορτία σιδηρομεταλλεύματος μόλις έκαναν αισθητή την παρουσία τους στην αγορά, επομένως δεν υπήρξε επείγουσα ανάγκη από τους ναυλωτές για εξασφάλιση χώρου στα πλοία, ενώ οι εξαγωγές στην αγορά του Ειρηνικού παρέμειναν σχετικά σταθερές.
Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές επίσης δεν δείχνουν κάτι το συναρπαστικό, γι’ αυτό και τα futures διαπραγματεύονται σε χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με τις spot. Ωστόσο, ένα πιθανό «σφίξιμο» στην αγορά θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στα ναύλα δεδομένου του σχετικά χαμηλού επιπέδου που αυτά βρίσκονται, σε απόλυτες τιμές.
Πώς θα μπορούσε όμως να προκύψει κάτι τέτοιο, εάν τελικά προκύψει; Σύμφωνα με τον κ. Κάρτσωνα, οι τιμές των καυσίμων είναι αρκετά υψηλές ώστε να αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να ταξιδέψουν μέχρι τη Βραζιλία χωρίς να έχουν κλείσει φορτίο, δεδομένου του χαμηλού επιπέδου των spot ναύλων σε εκείνο το μέρος του κόσμου.
Ως αποτέλεσμα, οποιαδήποτε αύξηση της ροής φορτίου στον Ατλαντικό, για ημερομηνίες στα μέσα Ιανουαρίου, ενδέχεται να βρεθεί αντιμέτωπη με σχετικά χαμηλή διαθεσιμότητα πλοίων, προκαλώντας έτσι το απαιτούμενο σφίξιμο στην αγορά που θα οδηγήσει στην άνοδο των ναύλων.
Εάν αυτό συνέβαινε, οι συμμετέχοντες στην αγορά ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αυξανόμενες τιμές στα ναύλα, σε μια περίοδο που η ρευστότητα είναι περιορισμένη και οι περισσότεροι traders είναι σε διακοπές. Παρόλο που ένα τέτοιο σενάριο δεν είναι το επικρατέστερο, έχει συμβεί στο παρελθόν και η συμπίεση (squeeze) που προκαλεί κάθε φορά στην αγορά είναι ιδιαιτέρως σημαντική.
Η πολύ-αναμενόμενη αλλαγή κατεύθυνσης στην αυστηρή πολιτική της Κίνας για τον Covid
Μετά τις διαδηλώσεις σε αρκετές πόλεις, που πήραν μεγάλη δημοσιότητα, ενάντια στις αυστηρές πολιτικές που σχετίζονται με τον Covid στην Κίνα, υπήρξαν κάποιες σταδιακές αλλαγές και μία σχετική χαλάρωση. Το αποτέλεσμα ήταν οι αγορές εμπορευμάτων να έχουν μία αρκετά θετική αντίδραση μέχρι στιγμής, καθώς η ανάκαμψη της κινεζικής δραστηριότητας θα πρέπει να οδηγήσει σε σημαντική ανανέωση των αποθεμάτων στα βασικά εμπορεύματα.
Επιπρόσθετα, τα σημαντικά κίνητρα που διοχετεύθηκαν στην οικονομία τον τελευταίο χρόνο θα πρέπει να παρέχουν την τόσο αναγκαία ώθηση στη χρηματοδότηση για την επανεκκίνηση της οικονομίας της Κίνας, που παραμένει στάσιμη για περισσότερο από ένα χρόνο τώρα.
Είναι αυτή μία πραγματική αλλαγή στην Κινεζική πολιτική ή απλά μία προσπάθεια να κατευνάσουν την κοινωνική αναταραχή που προέκυψε; Ο καιρός θα δείξει αλλά τα νέα που έρχονται καθημερινά δείχνουν σημαντικά βήματα προς την επανέναρξη της οικονομικής δραστηριότητας.
Αν και αυτή η διαδικασία παίρνει χρόνο, αισθανόμαστε ότι, μέχρι την ερχόμενη άνοιξη, η οικονομική ανάπτυξη στην Κίνα θα ξεπεράσει τα ποσοστά των προηγούμενων αρκετών τριμήνων.
Κάτι, που μόνο θετικό μπορεί να είναι για τη βιομηχανία χάλυβα στην Κίνα και συνεπώς και για τις εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, που είναι η βασική πρώτη ύλη για την παραγωγή του.
Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη:
Εκδήλωση εμπιστοσύνης του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης προς την ελληνική ναυτιλία και οικονομία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης στην ογκολογία
- Gigabit Voucher: Άνοιξε η πλατφόρμα για την απόκτηση ευρυζωνικής σύνδεσης – Δικαιούχοι και οδηγίες
- MicroStrategy: Αγόρασε επιπλέον 51.780 bitcoin έναντι 4,6 δισ. δολαρίων
- Έκρηξη στους Αμπελόκηπους: Συνελήφθη 31χρονος – Εντοπίστηκε αποτύπωμά του σε σακούλα