ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με την ανακατανομή του εμπορίου άνθρακα να λειτουργεί ως βάση για μια πιο σφιχτή αγορά, η εμφάνιση φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία έβαλε περισσότερο λάδι στη φωτιά και τα spot ναύλα ανέβηκαν πολύ πάνω από τις 30.000 δολάρια την ημέρα για πρώτη φορά από τα τέλη του περασμένου έτους.
Το λογικό ερώτημα για όσους συμμετέχουν στην αγορά είναι αν βρισκόμαστε κοντά σε μια κορύφωση των ναύλων, αναφέρει ο κ. Κάρτσωνας.
“Προς το παρόν, η άποψή μας είναι ότι μια παύση στο ράλι των Capes καθώς και μια μετατόπιση χαμηλότερα είναι ένα πιο πιθανό άμεσο σενάριο από το να υπάρξει μια περαιτέρω ώθηση υψηλότερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται να καταρρεύσουμε, αλλά μετά από μια τέτοια απότομη αύξηση, απαιτείται να «χωνέψουμε» αυτά τα επίπεδα πριν από την επόμενη αύξηση στα τέλη Ιουνίου / αρχές Ιουλίου”, συμπληρώνει.
Φυσικά, μια τέτοια άποψη βασίζεται κυρίως σε ιστορικά στοιχεία, επομένως θα πρέπει να της δίνουμε και το ανάλογο βάρος, δεδομένης της ασυνήθιστης δυναμικής συναλλαγών που ισχύει αυτήν τη στιγμή. Παρόλα αυτά, η δική μας στάση θα ήταν λίγο πιο προσεκτική, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Η αγορά των futures επίσης διαισθάνεται μια τέτοια παύση, με το contango (οι τιμές τους επόμενους μήνες είναι πιο ψηλά από τον τρέχοντα) οτιδήποτε άλλο παρά να εξαφανίζεται και με αυξανόμενες εκπτώσεις καθώς προχωράμε στο τρίτο τρίμηνο του έτους. Δεν βλέπουμε ουσιαστικές συνθήκες για συμπίεση των ναύλων και το να χωνέψουμε τόσο εντυπωσιακά κέρδη στην αγορά των Capesize φαίνεται μια λογική εξέλιξη, η οποία επίσης φαίνεται σταδιακά να αποτυπώνεται στην αγορά συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης.
Η Κίνα συνεχίζει να προσθέτει μέτρα τόνωσης σε μια προβληματική οικονομία
Καθώς οι αυστηρές πολιτικές για τον κορονοϊό συνεχίζουν να βλάπτουν τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, η Κινεζική κυβέρνηση συνεχίζει να προσθέτει μικρά αλλά στοχευμένα μέτρα προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση ελπίζοντας (απίθανο κατά την άποψή μας) να πετύχει το στόχο αύξησης του ΑΕΠ για το έτος (5,5% επίσημα, 4,8% συναίνεση).
Από φορολογικές ελαφρύνσεις έως χαμηλότερα επιτόκια στεγαστικών δανείων και άμεσες ενισχύσεις στη χρηματοδότηση, ο στόχος είναι η αναζωογόνηση της καταναλωτικής ζήτησης, η οποία σίγουρα δεν έχει καταρρεύσει τους τελευταίους μήνες.
Για τη βιομηχανική οικονομία και ειδικά για την αγορά ακινήτων, οι χρόνοι παράδοσης παραμένουν μεγάλοι και, ως εκ τούτου, πιστεύουμε ότι η ανάκαμψη της ζήτησης για χάλυβα θα είναι δύσκολη για το υπόλοιπο του έτους, αναφέρει ο κ. Κάρτσωνας.
Η μείωση των αποθεμάτων σιδηρομεταλλεύματος ακούγεται ως ενθαρρυντικός παράγοντας, αλλά ποτέ έως τώρα δεν έχουμε δει κάποια αξιοσημείωτη συσχέτιση μεταξύ αποθεμάτων και εισαγωγών. Αυτό αφήνει την τιμή ως τον κύριο καθοριστικό παράγοντα για την αύξηση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος, αλλά με τα περιθώρια κέρδους στο χάλυβα να υποχωρούν σε χαμηλά πολλών ετών, πρέπει να δούμε μια αναβίωση της κερδοφορίας στη χαλυβουργική βιομηχανία της χώρας πριν τα χαλυβουργεία προχωρήσουν σε επιθετικές αγορές.
Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).
Διαβάστε ακόμη:
Νίκος Βαφειάς: Η Stealth Maritime ναύλωσε capesize έναντι 170.000 δολ. ημερησίως
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Jumbo: Αγορά ιδίων μετοχών αξίας 723.000 ευρώ
- Στυλιανίδης: «Η Ελλάδα καταλύτης στήριξης της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και διαφύλαξης της ασφάλειας της ναυτιλίας»
- Ρωσικές πηγές στο Reuters: Οι όροι του Πούτιν για μια συμφωνία με τον Τραμπ στην Ουκρανία
- CEO Clubs Greece Forum: Χαράζοντας το δρόμο προς την επίτευξη ηγεσίας σε κλίμακα