Αν και η μεταβλητότητα παραμένει υποτονική για το σύνολο της αγορά ξηρού φορτίου, τα ναύλα στα μεγάλα Capesize φορτηγά πλοία εξακολουθούν να παρουσιάζουν μία ανοδική δυναμική, επισημαίνει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Ταυτόχρονα, υπάρχει στον αέρα μία διάθεση αισιοδοξίας που είναι χαρακτηριστική για τις περιόδους λίγο πριν τα μεγάλα ράλι της αγοράς. Λίγο χαμηλότερα από τα 30.000 δολάρια την ημέρα κυμαίνονται οι τιμές spot για τα Capesizes και η απόδοσή τους είναι σαφώς καλύτερη από τα μικρότερα σε μέγεθος πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς η ροή φορτίου για τα μεγάλα πλοία παραμένει αξιοσημείωτα δυνατή.

Η spot αγορά του Βόρειου Ατλαντικού πλησιάζει επιτέλους τις υπόλοιπες περιοχές του πλανήτη στις τιμές των ναύλων.

Εν όψει του χειμώνα, βλέπουμε πως ο κίνδυνος σε σχέση με την απόδοση παραμένει σε ισορροπία για τα Capesizes, παρά τη συνεχιζόμενη έλλειψη της σχετικής ζήτησης για τα μικρότερα σε μέγεθος πλοία.

Η αγορά του Ατλαντικού είναι ικανή για ουσιαστική μεταβλητότητα κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου και οποιαδήποτε αύξηση στα ναύλα θα ξεκινήσει ενδεχομένως από αυτό το μέρος του κόσμου.

Από την άλλη πλευρά, τα ναύλα για τα Panamax είναι σχετικά χαμηλά και η δυνατότητα διαχωρισμού του φορτίου (δηλαδή, αντί να ναυλώσει κανείς ένα Capesize, μπορεί να μοιράσει το φορτίο σε δύο Panamaxes) θα μπορούσε να προσφέρει κάποια στήριξη αλλά και να περιορίσει την ανοδική πορεία των Capesize.

Επιπλέον, ολόκληρος ο τομέας των εμπορευμάτων έλαβε σημαντική ψυχολογική ώθηση από τις πρόσφατες ανακοινώσεις για την τόνωση της Κινεζικής οικονομίας, αν και βλέπουμε μικρό άμεσο αντίκτυπο στους όγκους εμπορίου για τον τομέα του ξηρού φορτίου.

Τέλος, ναι μεν οι πλοιοκτήτες των Capesize απολαμβάνουν σήμερα μια αρκετά κερδοφόρα αγορά με περιορισμένη μεταβλητότητα, όμως η σχέση κινδύνου – απόδοσης, από την πλευρά των traders, δεν θα έλεγε κανείς πως είναι τόσο ευνοϊκή, συγκριτικά με προηγούμενα χρόνια.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures) τιμολογούνται τώρα στις 18.000 δολάρια την ημέρα, που είναι πολύ πιο πάνω από τους ιστορικούς μέσους όρους (με εξαίρεση το περασμένο έτος).

Παρόλο που ένας τέτοιος μέσος όρος είναι εφικτός, πρέπει να συμβούν πολλά πράγματα προκειμένου να πραγματοποιηθούν τόσο υψηλά ναύλα κατά τη διάρκεια ενός τυπικά αδύναμου τριμήνου.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

Pleiades Shipping (Οικογένεια Περατικού): Ναυπηγεί 2+2 πλοία στην Κίνα

Γιάννης Στουρνάρας: Έχουμε αύξηση του ναυτιλιακού συναλλάγματος 4% στο 7μηνο [φωτογραφίες από την εκδήλωση]

H Scorpio Tankers πούλησε τάνκερ του 2019 με 73,5 εκατ. δολάρια, ενώ το είχε αποκτήσει 43 εκατ.