Το κλίμα χαλάει καθώς τα futures για τα ναύλα των Capesize υποχωρούν. Έπειτα από μία μεγάλη περίοδο σταθερότητας, η μεταβλητότητα στην αγορά ξηρού φορτίου αυξήθηκε την εβδομάδα που μας πέρασε, επισημαίνει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης των ναύλων (freight futures) υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων οκτώ μηνών, μια μάλλον απροσδόκητη εξέλιξη, έπειτα από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα παραμονής των τιμών σε ένα συγκεκριμένο εύρος.

1

Η σταδιακή μείωση των spot τιμών καθώς και η έλλειψη των άμεσων καταλυτικών παραγόντων που θα ωθούσαν τις τιμές αυτές σε υψηλότερα επίπεδα, οδήγησαν σε σημαντικές ρευστοποιήσεις στην αγορά των futures. Αυτό το γεγονός με τη σειρά του, δημιούργησε κλίμα αβεβαιότητας σχετικά με την εξέλιξη των spot τιμών για το υπόλοιπο του έτους.

Παρά το γεγονός ότι οι τρέχουσες τιμές spot παραμένουν κερδοφόρες και σχετικά υψηλές σε σχέση με τους ιστορικούς μέσους όρους, κυριαρχεί ένας αέρας απογοήτευσης, μεταξύ των συμμετεχόντων στην αγορά, για την έλλειψη σημαντικών παραγόντων που θα ωθούσαν τα ναύλα προς τα πάνω, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας περιόδου που θεωρείται εποχικά ισχυρή για το dry bulk shipping.

Σε μια τόσο ευμετάβλητη αγορά, όπως είναι αυτή των ναύλων στα Capesize φορτηγά πλοία, που σπάνια παραμένει ακίνητη, το περιβάλλον του σταθερού εύρους μέσα στο οποίο κινούνταν οι τιμές τους τελευταίους μήνες ήταν ασυνήθιστο.

Παρόλο που η πρόσφατη πτωτική κίνηση των τιμών φάνηκε να εκπλήσσει την αγορά, δεν είναι απίθανη μια επιβράδυνση της δραστηριότητας στο εγγύς μέλλον, δεδομένου του υψηλού όγκου εμπορευμάτων ξηρού φορτίου που μεταφέρθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες.

Από εδώ και στο εξής, οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση των spot τιμών θα ήταν μεγάλη έκπληξη για την αγορά. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε τους συμμετέχοντες να αναθεωρήσουν τις αισιόδοξες εκτιμήσεις τους για το μεσοπρόθεσμο διάστημα, ιδίως όταν οι τιμές των futures του πρώτου τριμήνου του 2025 βρίσκονται στο δεύτερο υψηλότερο επίπεδο (με εξαίρεση το 2021) στην ιστορία.

Θεωρούμε πως οι εκτιμήσεις για το άμεσο μέλλον είναι ισορροπημένες. Ωστόσο, η αισιοδοξία του πρώτου τριμήνου πρέπει να μετριαστεί λίγο, καθώς οι κίνδυνοι παραμένουν υψηλοί. Δεν πρέπει να ξεχνάμε την κυκλικότητα αυτής της αγοράς καθώς και τα επίπεδα ρεκόρ στις μεταφορές που βιώσαμε το περασμένο έτος.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

Maersk: Ναυπηγεί 6 + 6 πλοία κοντέινερ με καύσιμο LNG με κόστος 200 εκατ. ευρώ το καθένα

Αριστείδης Πίττας: Η αποπαγκοσμιοποίηση είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη ναυτιλία

Lamda Marinas: Επενδύει 5 εκατ. στη μαρίνα Φλοίσβου και υπογράφει την παραχώρηση της μαρίνας Κέρκυρας