Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο Γεράσιμος Καλογηράτος, σχετικά με την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Μιλώντας, ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners, στο συνέδριο της Capital Link με θέμα «Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και νέο ενεργειακό τοπίο» και αναφερόμενος στους στόχους για μηδενικές εκπομπές άνθρακα από τη ναυτιλία μέχρι το 2050 υπογράμμισε ότι ειδικά για τον ναυτιλιακό κλάδο είναι πολύ δύσκολο να έχει ένα πλήρες ορατό μονοπάτι απαλλαγής από τον άνθρακα καθώς υπάρχουν τεχνολογικές δυσκολίες και προκλήσεις.

Ωστόσο, εξέφρασε την αισιοδοξία του για την πορεία της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και πρόσθεσε:

«Είμαστε στην αρχή του κύκλου αύξησης της αγοράς LNG» και εκτίμησε ότι «πολλά επενδυτικά σχέδια παραγωγής LNG που είχαν τεθεί υπό αμφισβήτηση τελικά βρίσκουν τον δρόμο της υλοποίησης λόγω συνεχούς αύξησης της ζήτησης LNG».

Ο ίδιος εκτίμησε ότι εξ αυτού του λόγου και οι ναύλοι και οι τιμές θα κρατηθούν ψηλά και επισήμανε ότι θα καταγραφεί μεγάλη ζήτηση για πλοία με δίχρονες μηχανές καθώς είναι πολύ πιο σύγχρονα με χαμηλότερη κατανάλωση.

Επίσης, υπογράμμισε ότι πρέπει να δεσμευτούμε με βάση τις δυνατότητες που έχουμε σήμερα και θέτουν και οι διεθνείς ρυθμιστικοί οργανισμοί όπως και ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ). Τόνισε ότι τα βήματα που γίνονται είναι στη σωστή κατεύθυνση και δεν πρέπει να υπάρξουν πισωγυρίσματα, ακόμη και αν τα μέτρα πολλές φορές δεν είναι τέλεια.

«Οι πλοιοκτήτες πρέπει να εμπιστευτούν, συνέχισε, τα καινοτόμα συστήματα και είναι σημαντικό να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση των στόχων γιατί κάθε πισωγύρισμα είναι αντικίνητρο για νέες επενδύσεις» και κατέληξε λέγοντας:

«Η ελληνική ναυτιλία έχει αποδείξει ότι καινοτομεί αξιοποιώντας κάθε τεχνολογική εξέλιξη όπως τα πλοία διπλού κύτους, τα συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), καθώς και οι επενδύσεις σε LNG Carriers. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η ελληνική ναυτιλία θα εφαρμόσει ξανά καινοτόμα συστήματα, αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς στόχους, Δεν είναι αρκετές οι προσπάθειες των πλοιοκτητών για την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων.

Πρέπει να μπουν στην εξίσωση και οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία και οι πάροχοι καυσίμων. Όλοι οι ‘παίκτες’ πρέπει να παίξουν το ρόλο τους, είπε και συμπλήρωσε ότι όταν πάμε στο ναυπηγείο εμείς θέλουμε να πληρώσουμε και να παραγγείλουμε τα πλέον φιλικά προς το περιβάλλον πλοία που είναι διαθέσιμα, όμως δεν βλέπουμε παρά μόνο σχέδια, και για να ωριμάσουν αυτά τα σχέδια χρειάζονται μηχανικοί ναυπηγοί, προμηθευτές καυσίμων, πάροχοι υποδομών. Δεν είναι μόνο οι πλοιοκτήτες χρειάζεται να είναι όλοι μαζί».

Διαβάστε επίσης:

Έξι ηχηρά ονόματα της ναυτιλίας μιλούν για τις νέες προκλήσεις του κλάδου