Στο 4ο OT Forum «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030», συμμετείχε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers, Γεράσιμος Καλογηράτος, ο οποίος μίλησε για την «Πράσινη μετάβαση και ναυτιλία στο δρόμο για τη βιώσιμη ανάπτυξη», αναλύοντας τη στρατηγική τοποθέτηση της εταιρείας στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers ανέφερε ότι ο ρόλος της ελληνικής και της διεθνούς ναυτιλίας στην απανθρακοποίηση έχει δύο διαστάσεις: πρώτον, ο περιορισμός του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, και δεύτερον, ο τρόπος που η ναυτιλία μπορεί να συμβάλει στην παγκόσμια απανθρακοποίηση.

«Η ναυτιλία παραμένει ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων», τόνισε, επισημαίνοντας ταυτόχρονα ότι μεταφέρει το 80% του παγκόσμιου εμπορίου και είναι συγκριτικά χαμηλής έντασης άνθρακα σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία.

«Ως κλάδος, πρέπει να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να μειώσουμε το αποτύπωμα», πρόσθεσε, αναφερόμενος στις νέες τεχνολογίες, την ψηφιοποίηση και τη μειωμένη χρήση άλλων καυσίμων που ήδη εφαρμόζουμε για να πετύχουμε αυτόν τον στόχο.

Σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της Capital Clean Energy Carriers, η στροφή προς αυτά δημιουργεί επιχειρηματικές ευκαιρίες, με την εταιρεία να αναγνωρίζει την ευκαιρία που προκύπτει από την υιοθέτηση του LNG σαν καύσιμο πρόωσης και τον ρόλο της στο εμπόριο ενέργειας με την αύξηση της ζήτησης εναλλακτικών καυσίμων λόγω της απανθρακοποίησης.

Αναφερόμενος στα σχέδια της Capital Clean Energy Carriers, υπογράμμισε ότι «είναι πραγματικός πρωτοπόρος στον τομέα, δεδομένου ότι διαθέτει 18 πλοία LNG και άλλα δέκα για τη μεταφορά LPG και αμμωνίας, καθώς και για τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα».

Επίσης, ανέφερε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια το ευρύτερο γκρουπ της Capital έχει επενδύσει 9 δισ. δολάρια σε πλοία LNG ή σε δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιούν LNG, επισημαίνοντας «αυτή είναι η μοναδική καύσιμη ύλη για την οποία υπάρχει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο και οι απαιτούμενες υποδομές».

Σχετικά με την Net Zero ναυτιλία, ο Γ. Καλογηράτος σημείωσε ότι ορίζεται από το κανονιστικό πλαίσιο και την αποδοτικότητα των επενδύσεων, όχι μόνο σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και παγκοσμίως, με μια παγκόσμια αγορά άνθρακα.

«Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δώσει συγκεκριμένα κίνητρα, φτιάχνοντας μια αγορά άνθρακα (carbon market), που για εμάς που επενδύουμε σε νέα πλοία και νέες τεχνολογίες μας βοηθάει να έχουμε και καλύτερη οπτική στο πόσο θα αποδώσει η συγκεκριμένη επένδυση», υπογράμμισε όσον αφορά στις χρηματοδοτήσεις, την τεχνολογία και το πλαίσιο της «πράσινης» μετάβασης προσθέτοντας πως είναι σημαντικό ότι έχουμε ένα πλαίσιο χρηματοδότησης, είτε τραπεζικό δανεισμό, είτε το χρηματιστήριο Αθηνών, που επιτρέπουν στις ναυτιλιακές να αντλούν κεφάλαια. Υπάρχει στήριξη και από τις ελληνικές τράπεζες και από το επενδυτικό κοινό και θα δούμε περισσότερα στο μέλλον».

Υπενθυμίζεται ότι η Capital Clean Energy Carriers Corp., είναι μια από τις κορυφαίες ιδιοκτήτριες εταιρείες πλοίων παγκοσμίως με εστίαση στην αγορά μεταφοράς αερίου και με ενεργό συμβολή στη μετάβαση στην καθαρή ενέργεια. Η CCEC ελέγχει σήμερα ένα στόλο 36 πλοίων υψηλών προδιαγραφών, συμπεριλαμβανομένων πλοίων μεταφοράς LNG, LPG/αμμωνίας και υγρού CO2.

Διαβάστε επίσης:

Castor Maritime (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων με ζημιά 3,3 εκατ. δολαρίων

Attica Group: Στα €593,4 εκατ. ο κύκλος εργασιών στο εννεάμηνο

Imperial Petroleum (Χάρης Βαφειάς): Κέρδη 46 εκατ. δολαρίων και ρευστότητα 200 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο