Η πορεία των αδελφών Γεράσιμου – καπετάν Μάκη και Δημήτρη – Μίμη Αγούδημου είναι μυθιστορηματική.

Κεφαλονίτες στην καταγωγή, που μεγάλωσαν στον Πειραιά. Στις γειτονιές της Πειραϊκής και του Χατζηκυριάκειου. Παιδιά της πιάτσας.

1

Ο Μάκης, εντυπωσιακός, δεν πέρναγε ποτέ απαρατήρητος. Ετοιμόλογος και έτοιμος να ρισκάρει. “Να πας στα μπουζούκια μαζί του και να διασκεδάσεις μέχρι πρωίας”.

Ο Μίμης, ήσυχος. Με μια γαλήνια ηρεμία στο πρόσωπο του, ήταν ο άνθρωπος που ήθελες να του εμπιστευτείς τα πάντα. Σε κέρδιζε με την ευγένεια του και το χαμόγελο του.

Αυτοδημιούργητοι, πάλεψαν από μικρά παιδιά και κατόρθωσαν να σταδιοδρομήσουν στη θάλασσα. Έγιναν εφοπλιστές με σημαντική παρουσία στην πλοιοδιαχείριση φορτηγών πλοίων. Τα φουγάρα τους, έγραφαν “Η.Α”, “Ηνωμένοι Αγούδημοι”.

Ο καπετάν Μάκης, ήταν ακομπλεξάριστος και συχνά έλεγε στους συνδαιτημόνες του: “Από παιδί πούλαγα καρπούζια στην Ακτή Μιαούλη” και “Έχω τελειώσει το Πανεπιστήμιο της Ακτής Τζελέπη”.

Ήταν το σύνθημα και το παρασύνθημα του. Όλοι καταλάβαιναν αμέσως ότι ο καπετάν Μάκης ήταν ένα αποφασισμένος θαλασσάνθρωπος.

Ο Μίμης ήταν ο αφανής της ναυτιλιακής επιχείρησης. Ήταν ο άνθρωπος που ήταν συνεχώς στα γραφεία της οικογενειακής εταιρείας στην οδό 2ας Μεραρχίας και Φίλωνος.

Ο καπετάν Μάκης ήταν εξωστρεφής. Επί των δημοσίων σχέσεων. Με την μπουτονιέρα και το τεράστιο πούρο του μαγνήτιζε το βλέμμα.

Η εμφάνιση του στο κτίριο του υπουργείου Ναυτιλίας έγινε λίγο μετά τις βουλευτικές εκλογές του 1985. Τότε υπουργός Ναυτιλίας ανέλαβε ο Στάθης Αλεξανδρής.

Ο καπετάν Μάκης, σχεδόν καθημερινά επισκέπτονταν το κτίριο του ΥΕΝ στο Πασαλιμάνι. Άρχισαν τότε οι φήμες ότι ήθελε να ασχοληθεί με την ακτοπλοία. Αρκετούς μήνες αργότερα κατόρθωσε και εξασφάλισε δύο άδειες σκοπιμότητας για τις γραμμές των Δωδεκανήσων.

Το μονοπώλιο των γραμμών από τον Πειραιά με τα Δωδεκάνησα, μέχρι τότε το είχε η ΔΑΝΕ, με πρόεδρο τον Επαμεινώνδα Σολούνια.

Ο στόλος της G.A. Ferries, του καπετάν Μάκη μεγάλωνε συνεχώς.

Στην ακτοπλοΐα μπήκε αργότερα και ο αδελφός του Μίμης, με την Agoudimos Lines.

Τα πλοία των Αγούδημων έφευγαν γεμάτα από τον Πειραιά και την Ραφήνα και συχνά επέστρεφαν με υπεράριθμους. Ήταν τα πλοία που συνήθως εξυπηρετούσαν τα μικρά νησιά των Δωδεκανήσων και της γραμμής Άνδρου, Τήνου, Μυκόνου από την Ραφήνα.

 

Το “Πηνελόπη Α”, το εμβληματικό πλοίο του Μίμη Αγούδημου

Πριν λίγες ημέρες, το τελευταίο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο “Πηνελόπη Α” του Δημήτρη Αγούδημου, οδηγήθηκε στα διαλυτήρια της Τουρκίας, όπως και τα άλλα πλοία του καπετάν Μάκη. Ήταν παροπλισμένο από 2014, όταν άρχισαν τα οικονομικά προβλήματα της Agoudimos Lines.

Ο Δημήτρης Αγούδημος, ο οποίος απεβίωσε την 1η Ιουλίου 2024, εισήλθε στην πλοιοδιαχείριση το έτος 1976, μαζί με τον αδελφό του Γεράσιμο Αγούδημο και έως το 1989 από τα γραφεία της εταιρείας στην οδό 2ας Μεραρχίας στον Πειραιά, η εταιρεία είχε συνεχή ανοδική πορεία, με την εκμετάλλευση φορτηγών πλοίων.

Το 1989, ο Δημήτρης Αγούδημος, δημιούργησε την ακτοπλοϊκή εταιρεία Agoudimos Lines και εξασφάλισε τότε άδεια σκοπιμότητας για το πλοίο Kapetan Alexandros για τη δρομολόγηση του από το λιμάνι της Ραφήνας για τα νησιά Άνδρο, Τήνο, Μύκονο.

Το 1992, αγόρασε το πλοίο Stena Horsa, το μετονόμασε σε “Πηνελόπη Α” και μετά από εκτεταμένη επισκευή το δρομολόγησε στη γραμμή Άνδρο, Τήνο, Μύκονο.

Την ίδια περίοδο, το Kapetan Alexandros, άρχισε ταξίδια από την Πάτρα, την Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα για το λιμάνι της Ιταλίας, Μπρίντιζι.

Ωστόσο, λίγο αργότερα, το πλοίο χρησιμοποιούσε ως αφετήριο λιμάνι της Ηγουμενίτσας για το Μπρίντιζι.

Το 1999, όταν ο Παντελής Σφηνιάς, αγόραζε ακτοπλοϊκά πλοία για να ενισχύσει το μεγαλεπήβολο σχέδιο του για την δημιουργία μιας πανίσχυρης ακτοπλοϊκής εταιρείας, ο Μίμης Αγούδημος, πούλησε το “Πηνελόπη Α” στην Minoan Flying Dolphin. Το πλοίο ονομάστηκε “Εξπρές Πηνελόπη”.

H Agoudimos Lines, τότε δραστηριοποιήθηκε μόνο στην Αδριατική με το Kapetan Alexandros στη γραμμή Ηγουμενίτσα – Μπρίντιζι και αγόρασε το Rostock Link, το οποίο μετονόμασε σε Penelope A και το δρομολόγησε στη γραμμή Μπάρι – Δυρράχιο.

Το 2003 απέκτησε το “Εξπρές Πηνελόπη” και το Blue Sky τα οποία μετονομάστηκαν σε “Πηνελόπη Α” και Ionian Sky. Η εταιρεία διέθετε τότε δύο πλοία με τον ίδιο όνομα, όμως, το ένα είχε ελληνική σημαία και το άλλο ιταλική σημαία.

Το 2004 η εταιρεία του Μίμη Αγούδημου δημιούργησε κοινοπραξία με την εταιρεία Endeavor Lines.

Διαχειρίστηκε το επόμενο έτος 2005 τα πλοία Ionian Glory και Ionian Queen.

Το ίδιο έτος το πλοίο Penelope A με σημαία Μπαχάμες, ύψωσε την ελληνική σημαία και εξασφάλισε την επιδοτούμενη γραμμή Θεσσαλονίκη – Ηράκλειο για πέντε χρόνια. Το πλοίο προσέγγιζε και τα νησιά Σάμο και Κάλυμνο, αλλά και άλλα νησιά των Κυκλάδων και του Βορείου Αιγαίου.

Το Ionian Sky εκτελούσε δρομολόγια στην Αδριατική από Πάτρα και Κεφαλονιά.

Στη συνέχεια αγόρασε το Rislegen και το ονόμασε Ionian Spirit και δρομολογήθηκε στη γραμμή Μπρίντιζι, Κέρκυρα, Παξοί, Ηγουμενίτσα.

Το 2009 πουλήθηκε για διάλυση το πλοίο Kapetan Alexandros και το Ionian Spirit δρομολογήθηκε στη γραμμή Μπάρι – Αυλώνα.Το 2010 η Agoudimos Lines συνεργάστηκε με την Ventouris Ferries του Γιώργου Βεντούρη στις γραμμές της Ιταλίας και της Αλβανίας.

Το 2013 ναυλώθηκε το Ionian Sky στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου.

Στη συνέχεια, από τον Μάιο του 2013 άρχισαν οι επισχέσεις των ναυτικών για μη εξόφληση δεδουλευμένων και τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η εταιρεία έκλεισε.

Από τότε η οικογένεια του Μίμη Αγούδημου είχε περιπέτειες με πλειστηριασμούς με επισπεύδουσα την Εθνική Τράπεζα.

Εξαιτίας αυτών των διαδικασιών και των χρεών προς την Εφορία και τις Τράπεζες είχε συλληφθεί πρόσφατα και ο γιος του Αλέξανδρος Δ. Αγούδημος, ως υπεύθυνος της εταιρείας.

Το “Πηνελόπη Α”, που είχε περάσει στην ιδιοκτησία της Εθνικής Τράπεζας, βγήκε σε πλειστηριασμό το 2019 έναντι του ποσού των 800.000 ευρώ, αλλά απέβη άγονος και το πλοίο παρέμενε παροπλισμένο από το 2014 στον κόλπο της Ελευσίνας.

Από τα 14 συνολικά ακίνητα, του Δημήτρη Αγούδημου, τα 12 βαρύνονταν με προσημείωση υποθήκης από 17 Νοεμβρίου 2017 υπέρ Εθνικής Τράπεζας για 4.444.223,29 ευρώ, υποθήκη από 7 Φεβρουαρίου 2018 υπέρ Εθνικής Τράπεζας για 702.500 ευρώ, άλλη μια υποθήκη υπέρ ΕΤΕ την ίδια ημερομηνία για 297.500 ευρώ και κατάσχεση στις 28 Ιουνίου 2019 υπέρ της ΕΤΕ για 100.000 ευρώ.

Για τα υπόλοιπα δυο ακίνητα υπήρχαν υποθήκη από 11 Ιουνίου 2014 υπέρ της ΔΟΥ Γλυφάδας για 146.033,11 ευρώ, τρεις υποθήκες υπέρ της Εθνικής Τράπεζας, κατάσχεση από 23 Ιουλίου 2012 υπέρ ΔΟΥ Παλαιού Φαλήρου για 40.469,44 ευρώ και κατάσχεση στις 28 Ιουνίου 2019 υπέρ Εθνικής Τράπεζας για 100.000 ευρώ.

Επίσης, σε βάρος του Αλέξανδρου Αγούδημου, γιου του Δημήτρη Αγούδημου, είχαν προγραμματιστεί δύο πλειστηριασμοί, με επισπεύδουσα την Εθνική Τράπεζα για απαίτηση ύψους 306.445 ευρώ.

 

Ο καπετάν Μάκης Αγούδημος

Κανείς στην Ακτή Μιαούλη δεν μπορεί να πιστέψει πως ο ευφυής και καπάτσος καπετάν Μάκης που πούλησε την εταιρεία G.A Ferries για 13 δισ. δραχμές στον Παντελή Σφηνιά, την περίοδο της μεγάλης ανόδου του και την επαναγόρασε περί τα 4 δισ. εκατ. δραχμές έφτασε στην χρεοκοπία.

Επιπλέον να επισημανθεί ότι τα πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου είχαν μεγάλες πληρότητες – πολλές φορές είχε καταγγελθεί ότι μετέφερε υπεράριθμους – και είχε εξασφαλίσει σημαντικό αριθμό επιδοτούμενων γραμμών.

Ο καπετάν Γεράσιμος Αγούδημος είχε έναν αυθορμητισμό που δεν τον έχω συναντήσει σε κανένα άλλο πλοιοκτήτη. Ήταν επιθετικός όταν διεκδικούσε τα αιτήματα του και γενναιόδωρος με τους πολιτικούς του φίλους. “Κιμπάρης”, όπως έλεγαν όλοι στην Ακτή Μιαούλη, καθώς και οι “ωραίες κυρίες”, που συχνά εμφανίζονταν μαζί του στο “Αβανσέν” και στο “Μαγιάρ”.

Από μικρό παιδί έδειξε ότι “δεν μασάει” όπως λένε τη λιμανιάτικη γλώσσα. Μαθητής του Δημοτικού Σχολείου στον Πειραιά, σε ηλικία 12 ετών, δεν δίστασε να πει, παρουσία των συμμαθητών του, στον δάσκαλο του, όταν του έβαλε οκτώ (8) στο απολυτήριο του: “Ήταν καλά όταν ο πατέρας μου σου έδινε τα πουκάμισα, τώρα γιατί μου έβαλες αυτόν τον βαθμό;”. Το περιστατικό αυτό μου το έχουν μεταφέρει όταν ζούσαν τα δίδυμα αδέλφια Αντώνης και ο Μιχάλης Ντεντιδάκης ( που πριν την πτώση του ΠΑΣΟΚ το 1989 έγινε υπουργός Ναυτιλίας) που ήταν συμμαθητές με τον Μάκη στο δημοτικό σχολείο στον Άγιο Βασίλειο στον Πειραιά. Με την ίδια συμπεριφορά αντιμετώπιζε και όλους εκείνους δεν του έκαναν τα χατίρια.

Ο καπετάν Μάκης πριν μπει στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες διαχειρίζονταν ποντοπόρα πλοία και γύρω στο 1987 άρχισε να ασχολείται με την ακτοπλοία. Η εμφάνιση του στο υπουργείο Ναυτιλίας ήταν εντυπωσιακή.

Τον πρωτοείδα επί υπουργίας Στάθη Αλεξανδρή. Οι άριστες οικογενειακές σχέσεις που είχε με τον πανίσχυρο τότε σύμβουλο του Ανδρέα Παπανδρέου Αντώνη Λιβάνη του “άνοιγαν όλες οι πόρτες”.

Ο πανέξυπνος Κεφαλονίτης, που καταγόταν από το χωριό Αγία Ευφυμία αξιοποίησε στο έπακρο τον αναπτυξιακό νόμο 1262/1982 και εξασφάλισε μεγάλες επιδοτήσεις και βέβαια και τις απαραίτητες σκοπιμότητες.

Όταν ανέλαβε υπουργός ο Γιώργος Κατσιφάρας το 1993 μπήκε δυναμικά στα Δωδεκάνησα εκτοπίζοντας σταδιακά τη ΔΑΝΕ. Στη συνέχεια κυριάρχησε σε όλες τις γραμμές και πήρε και αρκετές επιδοτούμενες γραμμές. Την περίοδο της παντοδυναμίας του Παντελή Σφηνιά πούλησε την G.A. Ferries, αλλά μετά το ναυάγιο του “Εξπρές Σαμίνα” που έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου του 2000 και την αυτοκτονία του Π. Σφηνιά, που έγινε στις 29 Νοεμβρίου του ίδιου έτους “ξαναπήρε” την εταιρία μέχρι που έκανε μια νέα ρύθμιση – αγορά με την Τράπεζα Πειραιώς.

Οι κόντρες του με τον υπουργό Σταύρο Σουμάκη εκείνη την περίοδο ήταν ομηρικές και ήταν και ένας από τους λόγους που ο Στ. Σουμάκης έχασε την βουλευτική του έδρα στον Πειραιά και αποσύρθηκε από τον πολιτική.

Ο Πειραιάς γέμισε αφίσες κατά του τότε υπουργού και με προβολή των αιτημάτων του καπετάν Μάκη. Δήλωνε φίλος και οπαδός του Ανδρέα Παπανδρέου, αλλά πάντοτε “έβρισκε άκρες” όταν ερχόταν στην κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία. Ο βασικός του συνομιλητής ήταν τότε ο γενικός γραμματέας Φώτης Χρηματόπουλος.

Όμως, τα προβλήματα άρχισαν μετά την άνοδο του Κώστα Καραμανλή στην εξουσία. Ήταν η εποχή του “πολέμου κατά των νταβατζήδων”. Ο Μανώλης Κεφαλογιάννης έκλεισε τις πόρτες και τα οικονομικά ζητήματα “στρίμωξαν” τον καπετάν Μάκη.

Τότε βρήκαν νεκρό και τον εξ απορρήτων έμπιστο του Γιώργο Καμπαγιάννη, με μία σφαίρα στο κεφάλι πάνω στο κρεβάτι του.

Το 2009 έχασε όλες τις άγονες γραμμές, ενώ ζητούσε επίμονα και τα 9 εκατ. ευρώ που του όφειλε το Ελληνικό Δημόσιο από την εξυπηρέτηση των νησιών. Έτσι, σταδιακά ακινητοποιήθηκαν τα 8 πλοία του και οι 600 ναυτικοί και 100 περίπου υπάλληλοι του και πράκτορες μπήκαν σε περιπέτειες.

Στη συνέχεια ο επιβλητικός με την εμφάνιση του Γεράσιμος Αγούδημος εξαφανίστηκε από την Ακτή Μιαούλη. Λέγεται ότι ζούσε στο Λουγκάνο της Ελβετίας τα τελευταία χρόνια μέχρι που η “πιάτσα” έμαθε ότι ο καπετάν Μάκης αναχώρησε για το τελευταίο του “μπάρκο”…

Ο Γεράσιμος Αγούδημος ήταν ένας Κεφαλονίτης εφοπλιστής που μεγάλωσε στον Πειραιά. Ξεκίνησε τη ναυτική του καριέρα ως ναύτης σε βαπόρια της Μεσογείου Σιγά – σιγά εξελίχθηκε σε όλες βαθμίδες και έγινε πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού. Σε ένα ταξίδι του στην Αίγυπτο γνώρισε τη Ροδάνθη Κωσταρά, την οποία λίγα χρόνια αργότερα νυμφεύθηκε. Μαζί απέκτησαν πέντε παιδιά.

Τον Αλέξανδρο, τη Μιλένα(Αλκμήνη), την Νταλιάνα (Θάλεια), τον Νικόλαο και την Δήμητρα. Με τη βοήθεια της γυναίκας του Ροδάνθης, η οποία ήταν γλωσσομαθής, καλλιεργημένη και εργαζόταν σε ναυτιλιακό γραφείο του Πειραιά απέκτησε το πρώτο του πλοίο, στο οποίο ταξίδευε ο ίδιος. Οι λίρες που έφερε από την Αίγυπτο ήταν η “κάσα” που αξιοποίησε ο καπετάν Μάκης.

Το 1986 έγινε ιδιαίτερα γνωστός, όταν έκανε δηλώσεις με τις οποίες στήριζε τις επιλογές της κυβέρνησης και του τότε υπουργού Ναυτιλίας Στάθη Αλεξανδρή. Έπειτα από λίγους μήνες ο Ευάγγελος Γιαννόπουλος έγινε υπουργός Ναυτιλίας και ο Γ. Αγούδημος εξασφάλισε δύο άδειες σκοπιμότητας και μπήκε στην ακτοπλοΐα.

Με άλλες υπουργικές αποφάσεις των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών η αγορά των δύο πλοίων ενετάχθη στον αναπτυξιακό νόμο 1262/1982 και ο Γ. Αγούδημος πήρε για το “Νταλιάνα” 700 εκατομμύρια δραχμές επιχορήγηση και δάνειο 440 εκατομμύρια δραχμές, ενώ η συμμετοχή του ανήλθε στα 250 εκατ. δραχμές. Επίσης, για το “Μιλένα” ο Γ. Αγούδημος πήρε επιχορήγηση 920 εκατομμύρια δραχμές και δάνειο 314 εκατ. δραχμές, ενώ η συμμετοχή του στην επένδυση ήταν 587 εκατ. δραχμές. Το 1988 εξασφάλισε άλλες δύο άδειες και δρομολόγησε τα πλοία “Ροδάνθη” και “Δήμητρα”. Το “Ροδάνθη” το πώλησε αργότερα στον Βαγγέλη Βεντούρη και το “Δήμητρα” στον Βασίλη Αγαπητό. Πήρε αργότερα επί υπουργίας Γ. Κατσιφάρα άλλες τέσσερις άδειες και κυριάρχησε στις γραμμές των Δωδεκανήσων.

Το 1993, ο τότε υπουργός Αλέξανδρος Παπαδόγγονας δεν ικανοποίησε πλήρως τις απαιτήσεις του Γ. Αγούδημου για δρομολόγηση ενός πλοίου του. Έτσι, ο Κεφαλονίτης εφοπλιστής πραγματοποίησε στις 12 Ιουλίου “τελετή υποστολής σημαίας” στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο του “Ρομίλντα” σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Η αντιπολιτευτική του αυτή κίνηση προφανώς βοήθησε όταν ήρθε και πάλι στην κυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ, στο να του χορηγηθούν τρεις ακόμη άδειες σκοπιμότητας και δρομολόγησε ισάριθμα πλοία με λιμάνια προσέγγισης τη Ρόδο, την Κω, την Πάτμο την Κάλυμνο και άλλα μικρότερα νησιά των Δωδεκανήσων.

Το 1996 ο ανταγωνισμός με την ΔΑΝΕ ήταν μεγάλη και τότε ο Γ. Αγούδημος συνεργάστηκε με τον Εμμανουήλ Βαρβέρη και τον Σκουλάκη και με μια επιθετική κίνηση μέσω Χρηματιστηρίου εξασφάλισαν μεγάλο ποσοστό μετοχών της ΔΑΝΕ. Όμως, στην καθοριστική γενική συνέλευση των μετόχων που έγινε τον Ιανουάριο του 1996 έχασαν για μερικές χιλιάδες ψήφους.

Στη συνέχεια η εταιρεία του καπετάν Μάκη κυριάρχησε στα Δωδεκάνησα και στις Κυκλάδες, δεδομένου ότι όλα τα πλοία προσέγγισαν πολλά λιμάνια και μετέφερε χιλιάδες επιβάτες και οχήματα.

Η GA Ferries σταμάτησε τη δραστηριότητα της στα τέλη του 2009 λόγω χρεών προς το ΝΑΤ, ενώ τα πλοία της εταιρείας στη συνέχεια κατασχέθηκαν και βγήκαν στον πλειστηριασμό.

Ο καπετάν Μάκης Αγούδημος, πέθανε στο Λουγκάνο της Ελβετίας, το Σάββατο, 31 Μαρτίου του 2018.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου, οι οφειλές των επτά πλοίων της G.A. Ferries, τα οποία εκπλειστηριάστηκαν από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ανέρχονταν από οφειλές από φύλλα εκκαθάρισης ναυτολογίων 4,35 εκατ. ευρώ, από οφειλές από καταβληθείσες τρίμηνες αποδοχές στα μέλη πληρωμάτων των πλοίων 3,55 εκατ. ευρώ και από οφειλές από ασφάλιστρα Κ.Α.Ε.Ο. 20 εκατ. ευρώ. Η αρχική τιμή εκκίνησης των πλοίων ήταν μόνο 8,6 εκατ. ευρώ.

Από τότε η οικογένεια του καπετάν Μάκη (Γεράσιμου Αγούδημου) παρακολουθεί να χάνονται τα οικόπεδα που διέθετε στο Λαγονήσι και μεγάλο αριθμό ακινήτων και οικιών σε πλειστηριασμούς.

Ωστόσο, το “καταραμένο πολυώροφο κτίριο” της Ακτής Κονδύλη, στη διασταύρωση της με την οδό Αιγάλεω παραμένει ερειπωμένο και εγκαταλελειμμένο. Κανείς δεν ενδιαφέρεται να το αγοράσει ή να μεταφέρει με ενοίκιο τις επιχειρήσεις στους ορόφους του που έχουν θέα το λιμάνι του Πειραιά.

Το κτίριο αυτό το έκτισε ο Αριστομένης Καραγιώργης την εποχή που διαχειρίζονταν 100 βαπόρια και ξενοδοχεία. Η χρεοκοπία του και η φυγή του στην Κύπρο σήμανε το τέλος για τον αριστοκράτη πρώην πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Τότε το κτίριο αυτό το αγόρασε ο Γεράσιμος Αγούδημος, που στη συνέχεια ενοικίασε στην Minoan Flying Dolphin.

Από τον έβδομο όροφο του κτιρίου αυτού, στις 29 Νοεμβρίου 2000, αυτοκτόνησε ο Παντελής Σφηνιάς.

Αυτό το “καταραμένο κτίριο” ίσως αποτελεί το “Μνημείο” των χρεωκοπημένων ακτοπλοϊκών εταιρειών…