ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, αφού τόνισε ότι «πριν σας απαντήσω, (στην ερώτηση) οφείλω, επειδή είναι η πρώτη φορά στη Βουλή μετά τη διεθνή εξαγγελία της συμφωνίας στα ναυπηγεία Ελευσίνος, να πω δυο λόγια για αυτό, για να είναι ενήμερο το Σώμα, πρόσθεσε: “Χθες, πετύχαμε μία ιστορική συμφωνία, καθόσον ο μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος στην Ευρώπη, η εταιρεία «FINCANTIERI», ο 4ος μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος στο κόσμο, με δεκάδες χιλιάδων υπαλλήλων και πάνω από 6 δις ευρώ ετήσιο τζίρο, αποφάσισε να συμπράξει συνεταιρισμό με την εταιρεία «ONEX» και μαζί από κοινού να καταθέσουν πρόταση εξυγίανσης στο δικαστήριο για τα ναυπηγεία Ελευσίνος, σύμφωνα με το πτωχευτικό μας δίκαιο και το άρθρο 106».
Στη συνέχεια, ο υπουργός υπογράμμισε ότι «στόχος είναι, μέχρι τέλος του Δεκεμβρίου, να έχει κατατεθεί αίτηση στο δικαστήριο, ώστε την άνοιξη του 2022 και μετά την έγκριση του σχεδίου από την ελληνική δικαιοσύνη, να προχωρήσει η εφαρμογή του με καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους και με σοβαρές επενδύσεις στα ναυπηγεία, ώστε γρήγορα να γίνουν λειτουργικά και παραγωγικά».
Επίσης, επεσήμανε ότι η «χθεσινή αυτή είδηση, που έχει προκαλέσει πάρα πολύ μεγάλη χαρά στους εργαζόμενους, αλλά και σε όλους τους εμπλεκομένους με την ναυτιλία στην Ελλάδα, αποτελεί την ολοκλήρωση μιας ευθύνης που αναλάβαμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατά την έναρξη της θητείας μας, όταν φτάσαμε με το Νίκο Παπαθανάση στο γραφείο μας και είχαμε τρία ναυπηγεία κλειστά εδώ και δεκαετίες: της Σύρου, του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνος και συνέχισε λέγοντας ότι “με τη φετινή συμφωνία ολοκληρώνεται μια μεγάλη προσπάθεια και όταν θα έρθει η ώρα να αποχωρήσουμε και όλα θα έχουν πάει καλά, θα έχουμε τρία ναυπηγεία που θα λειτουργούν».
Καταλήγοντας στην τοποθέτηση του, είπε:
«Και αυτή είναι η Ελλάδα που ονειρευόμαστε. Η Ελλάδα των θέσεων εργασίας, η Ελλάδα των επενδύσεων, η Ελλάδα της παραγωγής, η Ελλάδα που κατορθώνει να έχει επιτυχίες.
Άρα, θέλω, κύριε συνάδελφε, επειδή ξέρω ότι από αυτά καταλαβαίνετε, να μοιραστώ μαζί σας αυτή τη μεγάλη πραγματικά επιτυχία και το μεγάλο νέο ότι ένας τέτοιου μεγέθους Όμιλος αποφασίζει να επενδύσει στην Ελλάδα.
Από μόνη της η είδηση ότι η «FINCANTIERI» αποφασίζει να επενδύσει στην Ελλάδα, είναι μια πολύ μεγάλη ψήφος εμπιστοσύνης στη ελληνική οικονομία, στους Έλληνες εργαζόμενους και στον ελληνικό λαό.»
Οι εργαζόμενοι
Με ανακοίνωση του, ο «Συνδυασμός Εργαζομένων Ναυπηγείων Ελευσίνας», χαιρετίζει την είδηση για την είσοδο του ιταλικού κολοσσού στα Ναυπηγεία, ωστόσο διατυπώνει την επιφύλαξη: «Είναι μια εξέλιξη πολύ ευχάριστη που επιτέλους θα δώσει ένα τέλος στα βάσανα μας των τελευταίων ετών εφόσον τελικά πάρει σάρκα και οστά».
Ειδικότερα, ο Συνδυασμός Εργαζομένων Ναυπηγείων Ελευσίνας, τονίζει ότι «με χαρά και με αισιοδοξία λαμβάνουμε το ενδιαφέρον του Ιταλικού και παγκόσμιου κολοσσού της ναυπηγικής βιομηχανίας του ομίλου Fincantieri να συμμετάσχει στο σχήμα μαζί με την ΟΝΕΧ στη διάσωση του Ναυπηγείου μας», αλλά «είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και χαιρετίζουμε αυτή την συνεργασία και ευελπιστούμε να έχει σύντομα ευτυχή κατάληξη.
Βέβαια περιμένουμε τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης που αυτή θα καθορίσει τις εξελίξεις και αναμένουμε σύντομα τις ευχάριστες ειδήσεις για να μπορούμε να ατενίζουμε το μέλλον μας πια αισιόδοξα και ελπιδοφόρα για να πάρει και πάλι ζωή το Ναυπηγείο μας».
Τα «αγκάθια»
Πάντως, παρά την ικανοποίηση που υπάρχει για την συμμετοχή των Ναυπηγείων Fincantieri στο πρόγραμμα εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, παραμένουν τα εξής προβλήματα:
1.Οι συνολικές οφειλές του Ναυπηγείου Ελευσίνας ανέρχονται σε 430 εκατ. ευρώ.
2.Οι απαιτήσεις των 600 εργαζομένων στο Ναυπηγείο φθάνουν τα 35 εκατ. ευρώ.
3.Αναμένεται η κατάθεση του προγράμματος εξυγίανσης μέχρι το τέλους του έτους.
4.Δεν έχει αποσαφηνιστεί πόσοι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν να εργάζονται στο Ναυπηγείο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας.
5.Αν θα δύναται το Ναυπηγείο να συμμετέχει στο εξοπλιστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, για το οποίο απαιτείται νομοθετική ρύθμιση.
Υπενθυμίζεται ότι για την τύχη του Ναυπηγείου Ελευσίνας θα αποφασίσει η Δικαιοσύνη, αν θα εγκρίνει και με ποιούς όρους το πρόγραμμα εξυγίανσης.
Η πλευρά του κ. Πάνου Ξενοκώστα, δηλαδή, η Onex, έχει δεσμευτεί ότι θα χρηματοδοτηθεί από την Επενδυτική Τράπεζας του αμερικανικού Δημοσίου DFC, τόσο για την εξόφληση ποσού ύψους 235 εκατ. ευρώ, όσο και για επένδυση, σε βάθος δεκαετίας άλλων 200 εκατ. ευρώ.
Τέλος, αξίζει να γραφεί ότι επίσημη ανακοίνωση δεν έχει κάνει ακόμα ο όμιλος Fincatieri, εκτός από τη δήλωση του αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή των
Ναυπηγήσεων του ομίλου Fincantieri, κ. Giuseppe Giordo, ο οποίος χθες είπε:
«Είναι ένα σημαντικό βήμα στην ελληνο-ιταλική επιχειρηματική συνεργασία. Στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία από τις καλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες παγκοσμίως».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!