ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τη θετική ψήφο της ΝΔ ψηφίσθηκε επί της Αρχής το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την «Εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και άλλες διατάξεις αναπτυξιακού χαρακτήρα» στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ 25 το καταψήφισαν.
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ολοκληρώνοντας την συζήτηση επί των άρθρων του νομοσχεδίου στην Επιτροπή, προανήγγειλε ότι θα υπάρξει νομοθετική προσθήκη που θα αναφέρει ότι «το επιχειρηματικό πλάνο προβλέπει τη διατήρηση και ανάπτυξη και των υφιστάμενων 600 θέσεων εργασίας. Συγκεκριμένα, μέσα σε τρία χρόνια προβλέπεται ανάπτυξη 1.400 νέων θέσεων εργασίας στις δύο εταιρείες, αμυντική και εμπορική, με βάση και το πρακτικό διαβούλευμα μεταξύ εργαζομένων, σωματείου, εταιρείας και το επιχειρηματικό πλάνο προβλέπεται η διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας 600 εντός 6 σε 12 μήνες και διπλασιασμός τους εντός 24 μηνών.
Επίσης, προβλέπεται στην αμυντική εταιρεία πως μετά από συνεννόηση με το σωματείο εργαζομένων και η τήρηση και η εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας». Μία προσθήκη, όπως είπε, μπορεί να γίνει για να γίνει ακόμα πιο σαφή η δέσμευση για την διασφάλιση των θέσεων εργασίας, όπως ζητούν τα κόμματα της Αντιπολίτευσης.
Ο κ. Γεωργιάδη, επίσης, έχει προαναγγείλει από τη συζήτηση επί της Αρχής του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή, ότι θα υπάρξουν δύο ακόμα προσθήκες- βελτιώσεις.
Η μια για τις απαιτήσεις των εργαζομένων, το άρθρο 2 παρ. 11Α θα αναδιατυπωθεί και θα προβλέπει πως οι απαιτήσεις των εργαζομένων από μισθούς, δεδουλευμένες αποδοχές και μισθούς υπερημερίας, δώρα, επιδόματα και λοιπές αποζημιώσεις πάσης φύσεως αποπληρώνονται από ONEX ELEFSIS Naval Maritime Α.Ε. Αμυντική Εταιρεία σε ποσοστό 30% του συνόλου μετά την ημερομηνία επικύρωσης του σχεδίου εξυγίανσης και σε ποσοστό 70% μετά την ημερομηνία ολοκλήρωσης των μεταβιβάσεων ανεξαρτήτως αμυντικών προγραμμάτων.
Επίσης, στο άρθρο παρ. 6 η τροποποίηση θα αναφέρει ότι το ποσό που οφείλει η ONEX ELEFSIS Naval Maritime να αποδώσει για ικανοποίηση στο Πολεμικό Ναυτικό σε βάθος 30 ετών, θα είναι τουλάχιστον ίσο προς το ποσό ανάκτησης, όπως αυτό θα υπολογισθεί από τον εμπειρογνώμονα και σε κάθε περίπτωση όχι λιγότερα από 20 εκατ. ευρώ υπολογιζόμενο σε παρούσες αξίες (το κατατεθέν νομοσχέδιο προβλέπει ως ελάχιστο ποσό τα 15 εκατ. ευρώ).
Ο υπουργός, τόνισε ότι η διμερής συμφωνία μεταξύ ΟΝΕΧ και εργαζομένων δεν μπορεί να συμπεριληφθεί μέσα στο νομοσχέδιο, ούτε ως παράρτημα. Δεν την έχει ο ίδιος, γιατί είναι μια συμφωνία μεταξύ των δύο μερών που την έχουν υπογράψει και είναι αυτά που δεν επιθυμούν να την δώσουν δημοσιότητα για να μην γίνει αντικείμενο πολιτικής διαμάχης», αλλά «εγώ δεν θα είχα αντίρρηση να δοθεί».
Πάντως ενημέρωσε το κόμματα πως «έχω συνεννοηθεί και με τον πρόεδρο του Σωματείου και με τον επενδυτή, ότι όποιο κόμμα επιθυμεί και έχει αμφιβολία ως προς το τι προβλέπει η διμερής να έρθουν στα γραφεία των κομμάτων σας και να σας τη διαβάσουν λέξη, λέξη και να πείτε όποια απορία θέλετε».
Επισήμανε, πως το σχέδιο αυτό, ακολουθεί το μνημόνιο που είχε υπογράψει με την ΟΝΕΧ για τα ναυπηγεία της Ελευσίνας η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή με τον ισχύοντα πτωχευτικό νόμο. “Φέρνουμε”, είπε, “το νομοσχέδιο στην Βουλή για έναν και μόνο λόγο, γιατί στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού είπαν ότι παρ΄όλο που θα υπάρξει δικαστική απόφαση και η οποία θα επικυρώσει το σχέδιο εξυγίανσης κατ’ εφαρμογή του πτωχευτικού νόμου, αυτό δεν απαλλάσσει εμάς από οποιονδήποτε στο μέλλον θελήσει να μας κάνει μήνυση για απιστία.
Αυτό το θέμα, δεν ξεπερνιέται ούτε και με το να υπήρχε μια Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, αλλά ο μόνος τρόπος που το θεραπεύσει είναι η νομοθέτηση από την Βουλή και γι’ αυτό είμαστε εδώ. Πολύ απλά».
Δεν παρέχεται οποιαδήποτε «λευκή επιταγή στον εκάστοτε Υπουργό Ανάπτυξης», αλλά αυτό που παρέχεται είναι η εξουσιοδότηση να εκπροσωπήσει τους διάφορους φορείς του δημοσίου να πάει στο δικαστήριο και να πει ότι το Δημόσιο κάνει αποδεκτό αυτό το σχέδιο εξυγίανσης.
Ξεκαθάρισε πως εάν το business plan μπει στο νόμο τότε παρέλκει το δικαστήριο. Το business plan, είναι υποχρεωτικό με ακριβή ποσά και νούμερα να μπει μέσα στον φάκελο που θα καταθέσει η εταιρεία στο δικαστήριο.
Σημείωσε πως εάν στο μέλλον το Πολεμικό Ναυτικό θέλει να δώσει αμυντικά προγράμματα σε μία ιδιωτική εταιρεία, όπως θα είναι η NAVAL MARITIME της Ελευσίνας, μάλιστα, το τότε Ναυτικό μπορεί να βάλει στην όποια ιδιωτική εταιρεία, όποιον όρο θέλει.
Τόνισε πως «η κυβέρνηση δεν ήθελε ένα σχέδιο εξυγίανσης που θα εξαρτάται από τα όποια προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού. Αυτό είναι ένα λανθασμένο μοντέλο του παρελθόντος. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε ένα ναυπηγείο κατά τα πρότυπα που λειτουργεί σήμερα το Ναυπηγείο Νεωρίου σε πολύ μεγαλύτερη έκταση. Η μάχη που δίνεται είναι να πετύχουμε δύο πράγματα. Να μην απολυθούν οι εργαζόμενοι να διασφαλιστεί η εργασία τους και να μην χάσουν αυτά που τους χρωστούσε η προηγούμενη εταιρεία».
Ανέφερε πως άλλος επενδυτής δεν υπάρχει, η διαδικασία της απ’ ευθείας διαπραγμάτευσης με την ONEX έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση και αφού η Alpha έκανε τρεις φορές διαγωνισμό που κατέστη άγονος με κανέναν ενδιαφερόμενο. Κατά καιρούς, είπε ο υπουργός, «εμφανίσθηκαν κάποια Funds και επιχειρηματίες, αλλά όταν τους φωνάξαμε και κλείσαμε ραντεβού δεν εμφανίζονταν».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δυτικής Μακεδονία: Με αντιολισθητικές αλυσίδες εξακολουθεί να διεξάγεται η κυκλοφορία
- Γάζα: Το Ισραήλ έπλήξε κρησφύγετα πυρήνων της Ισλαμικής Τζιχάντ – Παγώνει η συμφωνία για εκεχειρία
- Πρόεδρος Παναμά: “Δεν υπάρχουν Κινέζοι στρατιώτες στη Διώρυγα του Παναμά” απαντά στις κατηγορίες του Τραμπ
- Λαβρόφ: H Γαλλία πρότεινε να ξεκινήσει “διάλογος” για το “ουκρανικό ζήτημα” χωρίς τη συμμετοχή της Ουκρανίας