Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Γάκης και Ανδρέας Μιχαηλίδης σχετικά με το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ».

Η ερώτηση απευθύνεται στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη και ερωτάται «γιατί αποκλείστηκε το πλοίο “Νήσος Κάλυμνος” από τα δρομολόγια στα Βόρεια Δωδεκάνησα».

1

Ειδικότερα, οι δύο βουλευτές, τονίζουν στην ερώτηση: «Πως θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη, ασφαλής και με το μικρότερο δυνατό κόστος ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καλύμνου με την Αστυπάλαια, τη Λέρο, τους Λειψούς, την Πάτμο, τους Αρκιούς και το Αγαθονήσι, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών και τις προτάσεις των παραγωγικών φορέων των νήσων;».

Στη συνέχεια, οι Δημήτρης Γάκης και Ανδρέας Μιχαηλίδης, επισημαίνουν:

«Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα απομακρυσμένα νησιά της Δωδεκανήσου είναι ζωτικής σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες. Η ενδονησιακή επικοινωνία, η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ τους, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη μείωση της απομόνωσης, την κοινωνική και οικονομική συνοχή, την τουριστική ανάπτυξη των μικρών νησιών της Δωδεκανήσου. Στο πλαίσιο αυτό, οι κάτοικοι και οι παραγωγικοί φορείς της Καλύμνου, αλλά και της Αστυπάλαιας, της Λέρου, των Λειψών, της Πάτμου, των Αρκιών και του Αγαθονησίου, ανησυχούν έντονα από τον πρόσφατο, χωρίς αιτιολόγηση αποκλεισμό του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» από τις γραμμές που εξυπηρετούσε το πλοίο από την Κάλυμνο στα μικρά νησιά της Β. Δωδεκανήσου.

Όπως παρουσιάζεται σε ανακοινώσεις της ΑΝΕΚ, σε δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου και μέσα από δηλώσεις εκπροσώπων των τοπικών παραγωγικών φορέων σε κινητοποιήσεις των νησιωτών στο Βόρειο Συγκρότημα της Δωδεκανήσου, η κυβέρνηση, χωρίς καμία τεκμηρίωση και διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες προχώρησε σε ανορθολογική χάραξη των ακτοπλοϊκών γραμμών στη Β. Δωδεκάνησο. Με την απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) να αποκλείσει ένα πλοίο που λειτουργούσε επί χρόνια στις γραμμές που εξυπηρετούν τα μικρά νησιά της Β. Δωδεκανήσου, η κυβέρνηση της ΝΔ προκαλεί τη Δωδεκανησιακή κοινωνία και ακυρώνει κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια που με κόπο έστησαν και προωθούν οι κάτοικοι της Καλύμνου, της Αστυπάλαιας, της Λέρου, των Λειψών, του κάθε μικρού νησιού που συνέδεε ακτοπλοϊκά το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ». Η αρχική απορία των νησιωτών για τη διαδικασία του διαγωνισμού που έθεσε εκτός το «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ», δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα για τον πραγματικό σκοπό της άστοχης απόφασης και προκαλεί την έντονη δυσαρέσκεια των πολιτών απέναντι σε αυτή την κυβέρνηση, τη στιγμή που υπήρξαν τεκμηριωμένες αντιδράσεις παραγωγικών και αυτοδιοικητικών φορέων των ενδιαφερόμενων νήσων.

Η γραμμή της σύνδεσης με την Αστυπάλαια «εξαφανίστηκε» από τον προγραμματισμό και η εξασφάλιση μόνιμης και σταθερής ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Καλύμνου με τα μικρά νησιά του Βορείου Συγκροτήματος της Δωδεκανήσου κινδυνεύει να βλαφθεί ανεπανόρθωτα με ότι αυτό πρακτικά σημαίνει στις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες στα νησιά μας».

Τέλος, οι δύο βουλευτές, ερωτούν τον αρμόδιο υπουργό:

«Επειδή, οι επιδοτούμενες γραμμές αποτελούν σημαντικό εργαλείο νησιωτικής πολιτικής προς όφελος των νησιωτικών κοινωνιών και θα πρέπει να λειτουργούν χωρίς αποκλεισμούς νησιών από τον προγραμματισμό των δρομολογίων,

Επειδή, οι διαγωνιστικές διαδικασίες και οι αποφάσεις για τη δρομολόγηση πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου θα πρέπει να είναι σαφείς, σταθερές και να λαμβάνουν υπόψη τις δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες των νήσων,

Επειδή, δεκάδες οικογένειες στην Κάλυμνο, εργαζόμενων στην ακτοπλοΐα και συνεργαζόμενων επιχειρήσεων θα βρεθούν χωρίς απασχόληση και εισόδημα σαν αποτέλεσμα της άστοχης κυβερνητικής απόφασης αποκλεισμού του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ» από τη διαγωνιστική διαδικασία.

Για ποιο λόγο και με ποια αιτιολογική έκθεση αποκλείστηκε από τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία του Σ.Α.Σ. το πλοίο «ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ»;

Σε ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να προβεί η κυβέρνηση για να διορθώσει την ανορθολογική χάραξη ακτοπλοϊκού δικτύου που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της Καλύμνου και της Αστυπάλαιας;

Πως προτίθεται να καλύψει το αυξημένο κόστος που ενδεχομένως δημιουργείται από τις αλλαγές στη διαδικασία του διαγωνισμού;

Με ποιο τρόπο θα διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ασφαλής λειτουργία της συγκοινωνιακής γραμμής «Καλύμνου – Αστυπάλαιας», με ακτοπλοϊκή σύνδεση και με ελάχιστο για τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες μεταφορικό κόστος;

Ποιος είναι ο προγραμματισμός/σχεδιασμός δρομολογίων που να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη μετάβαση και την επικοινωνία των κατοίκων των μικρών νησιών της Βορείου Δωδεκανήσου με την Κω, ιδιαίτερα των πιο ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων συμπολιτών μας, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου;».

Διαβάστε επίσης:

Εκδήλωση του Propeller Club στις 19 Απριλίου με ομιλία του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου και με 150 νέα μέλη

Alphaliner: Αυξάνονται τα παροπλισμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έφτασαν τα 122 – Παράλληλα παραλαμβάνονται maxi-ships