ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σημαντικές ζημιές εμφάνισε κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2018 η ναυτιλιακή Danaos Corporation, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, γεγονός που οφείλεται κατά κύριο λόγο στην καταγραφή εξόδων απομείωσης.
Ειδικότερα, οι ζημιές της εταιρείας κατά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2018 ανήλθαν στα 180,9 εκατ. δολάρια έναντι καθαρών κερδών 22,8 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017. Η Danaos κατέγραψε ζημιές απομείωσης ύψους 210,7 εκατ. δολαρίων που αφορούσαν σε 10 από τα panamax πλοία της, ενώ πέρυσι κατά την ίδια χρονική περίοδο δεν είχε αντίστοιχη επιβάρυνση.
Στο σύνολο του 2018 η εταιρεία εμφάνισε ζημιές 32,9 εκατ. δολαρίων έναντι καθαρών εσόδων 83,9 εκατ. δολαρίων του 2017.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανήλθαν στο τελευταίο τρίμηνο στα 36,6 εκατ. δολάρια έναντι 31,2 εκατ. δολαρίων το ίδιο τρίμηνο του 2017. Τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,18 δολάρια έναντι 0,28 δολάρια, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών που είχαν προβλέψει κέρδη ανά μετοχή 0,13 δολάρια.
Τα λειτουργικά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 115,6 εκατ. δολάρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2018 έναντι 114,2 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Σε ετήσια βάση, τα λειτουργικά έσοδα σημείωσαν μικρή άνοδο 1,5% και ανήλθαν το 2018 στα 458,7 εκατ. δολάρια έναντι 451,7 εκατ. δολάρια την προηγούμενη χρήση.
“Το τέταρτο τρίμηνο του 2018 ήταν το πρώτο πλήρες τρίμηνο μετά την ολοκλήρωση της πρόσφατης αναχρηματοδότησης των δανείων μας, η οποία μείωσε το χρέος μας κατά 551 εκατ. δολάρια, διαμόρφωσε εκ νέου τις οικονομικές συμφωνίες μας και παρέτεινε τη διάρκεια λήξης των δανείων μέχρι το τέλος του 2023. Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η αναχρηματοδότηση ενίσχυσε τον ισολογισμό της εταιρείας και τις προοπτικές ανάπτυξης, αφαιρώντας όλες τις πληρωμές balloon και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του υφιστάμενου χρέους για τα επόμενα πέντε χρόνια”, δήλωσε ο Δρ. Γιάννης Κούστας, Διευθύνων Σύμβουλος της Danaos.
Εκτιμήσεις για την αγορά
Η αγορά ναύλωσης πλοίων μεγαλύτερων από 5.000 TEU παρουσίασε πρόσφατα ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης και η αγορά για τα μικρότερα πλοία παραμένει σταθερή, αν και σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με τη Danaos.
“Η αναμενόμενη μείωση της ταχύτητας και ο επανασχεδιασμός των δικτύων τακτικών γραμμών πριν από την εφαρμογή των νέων περιορισμών για τις εκπομπές θείου το 2020 μαζί με τα πλοία που απενεργοποιούνται προκειμένου να εξοπλιστούν με scrubbers αποτελούν όλα θετικές εξελίξεις για την προσφορά, και μπορεί να οδηγήσουν σε βελτίωση των τιμών των ναύλων”, εκτιμά ο κ. Κούστας.