ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Την ολοκλήρωση μίας συμφωνίας sale-and-leaseback για δύο από τα μεγαλύτερά της containerships επιβεβαίωσε η ναυτιλιακή Danaos Corp, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, με αντισυμβαλλόμενη την EnTrust Global, μία μεγάλη διαχειρίστρια επενδύσεων στην οποία εμπλέκεται ο γνωστός χρηματοδότης της ναυτιλιακής αγοράς Svein Engh.
Πρόκειται για τα πλοία Hyundai Respect και Hyundai Honor (αμφότερα χωρητικότητας 13.100 teu, κατασκευής 2012), των οποίων η αναχρηματοδότηση προβλεπόταν σε έγγραφο της εταιρείας προς την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς κι συνδέεται με την αναδιάρθρωση χρέους της Danaos ύψους 2,2 δισ. δολαρίων που υπεγράφη το καλοκαίρι του 2018. Με την αναδιάρθρωση, το χρέος της εταιρείας μειώθηκε στα 1,7 δισ. δολάρια, ενώ οι ωριμάνσεις χρέους αναβλήθηκαν για τα τέλη του 2023. Σε αντάλλαγμα, οι πιστωτές έλαβαν μερίδιο 47,5% στην Danaos, μετά από μία μεγάλη έκδοση νέων μετοχών.
H συμφωνία sale-and-leaseback ήταν «η τελευταία εκκρεμότητα» από εκείνη την αναδιάρθρωση, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Danaos, Ευάγγελος Χατζής, επιβεβαιώνοντας στο TradeWinds τη συμφωνία. Η Danaos θα συνεχίσει να διαχειρίζεται τα δύο πλοία μέχρι την ολοκλήρωση των συμβολαίων ναύλωσής τους από τη Hyundai Merchant Marine, στο πρώτο τρίμηνο του 2024, και στη συνέχεια η εταιρεία θα είναι υποχρεωμένη να τα αγοράσει ξανά με «πολύ μικρό αντίτιμο», σύμφωνα με τον Ευάγγελο Χατζή.
Τα δύο πλοία είναι μεταξύ αυτών που η Danaos χρησιμοποίησε ως ενέχυρα για μία σειρά δανείων από πιστωτές όπως η Citibank και η Credit Suisse. Το VesselsValue εκτιμά την αξία τους στα 80 εκατ. δολάρια το καθένα.
Η Danaos έχει στον στόλο της 55 containerships, μεταξύ των οποίων και πέντε πλοία χωρητικότητας 13.100 teu, που είναι και τα μεγαλύτερά της.
Η EnTrust Global, από την άλλη, αναφέρει ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εναλλακτικών επενδύσεων στον κόσμο. Ιδρύθηκε το 2016 από τη συγχώνευση των EnTrust και Permal και επικεφαλής της είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Gregg S. Hymowitz, πρώην αντιπρόεδρος της Goldman Sachs. Ο Svein Engh, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Octavian Maritime Holdings, κατέχει επίσης υψηλόβαθμο πόστο στην εταιρεία. Ο Engh είναι επίσης διευθυντής χαρτοφυλακίων της Blue Ocean Maritime Income, μίας θυγατρικής της EnTrust, η οποία στα τέλη του 2018 απέσυρε τα σχέδιά της για είσοδο στο χρηματιστήριο του Λονδίνου.