Συμφωνία για την εξαγορά επτά containerships καθώς και την επαναναύλωση τους με πολυετή συμβόλαια έκλεισε η Global Ship Lease, συμφερόντων του εφοπλιστή  Γιώργου Γιουρούκου.

Πρόκειται για επτά post-panamax χωρητικότητας 6.000 teu, με μέσο όρο ηλικίας τα 20 έτη, η συνολική τιμή πώλησης των οποίων ανήλθε στα 116 εκατ. δολάρια.

Τα πλοία θα παραδοθούν στην εταιρεία κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2021, οπότε και θα μετονομαστούν σε GSL Arcadia, GSL Dorothea, GSL Maria, GSL Melita, GSL MYNY, GSL Tegea και GSL Violetta. Η Global Ship Lease θα πληρώσει για την απόκτηση τους περίπου 40 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά, και τα υπόλοιπα με τραπεζικό δανεισμό.

Οι ναυλωτές είναι, σύμφωνα με την ανακοίνωση, κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών ενώ η ελάχιστη χρονική περίοδος ναύλωσης θα είναι 36 μήνες για κάθε containership, με δυνατότητα δύο ετήσιων επεκτάσεων της διάρκειας της.

Τα πλοία αναμένεται να ενισχύσουν τη ναυτιλιακή με συνολικά προσαρμοσμένα EBITDA ύψους περίπου 95 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια της μέσης σταθερής περιόδου των 3,1 ετών. Εάν ασκηθούν και τα δύο options, τότε τα προσαρμοσμένα EBITDA που αναμένει η εταιρεία θα φτάσουν στα 126 εκατ. δολάρια.

Με τη νέα συμφωνία, ο στόλος της Global Ship Lease θα αποτελείται από 50 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 287.280 teu.

Κατά τη διάρκεια της σταθερής περιόδου ναύλωσης, τα επτά πλοία αναμένεται να προσθέσουν περίπου 29 εκατομμύρια δολάρια στα ετήσια προσαρμοσμένα EBITDA, που σημαίνει αύξηση περίπου 18% σε σύγκριση με τα προσαρμοσμένα EBITDA που εμφάνισε κατά τους 12 μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.

Παράλληλα θα προσθέσουν περίπου 19 εκατομμύρια δολάρια στο ετήσιο καθαρό εισόδημα, με βάση το σημερινό LIBOR, που αντιπροσωπεύει αύξηση περίπου 40% σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα που εμφάνισε κατά τους 12 μήνες έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020.

Ο Γιώργος Γιούκουκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Global Ship Lease, σχολίασε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την εξαγορά αυτών των επτά πλοίων Post-Panamax, σύμφωνα με τη στρατηγική ανάπτυξης που παρουσιάσαμε κατά την πρόσφατη προσφορά μετοχών. Πιστεύουμε ότι αυτή η συναλλαγή θα αποφέρει ελκυστικές οικονομικές αποδόσεις με προβλέψιμες ταμειακές ροές και χαμηλό κίνδυνο εναπομένουσας αξίας”.

Παράλληλα, ο εφοπλιστής τόνισε ότι η συμφωνία “σηματοδοτεί την επιστροφή της εταιρείας στην δυναμική ανάπτυξη, αξιοποιώντας τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά της από τις ισχυρές σχέσεις που έχει στην βιομηχανία, το ιστορικό παροχής ασφαλούς και αξιόπιστης εξυπηρέτησης στους πελάτες της και την αποδεδειγμένη ικανότητα αποτελεσματικής διαχείρισης παλαιότερων πλοίων”.

“Είναι σημαντικό ότι αυτές οι συμβάσεις ναυλώσεις εξασφαλίζουν πολυετείς ταμειακές ροές, διασφαλίζοντας την ισχυρή, μακροπρόθεσμη κάλυψη του τριμηνιαίου μερίσματος που ξεκινήσαμε να διανέμουμε πρόσφατα στους κατόχους κοινών μετοχών μας”, διευκρίνισε.

Seanergy Maritime: Ολοκληρώθηκε επιτυχώς η αξιολόγηση των Capersize στον δείκτη EEXI

Έλληνες εφοπλιστές: «Ξεφορτώνουν» τα παλαιότερης κατασκευής bulkers των στόλων τους

Γιάννης και Μιχάλης Χανδρής: Επιστροφή στα ναυπηγεία για την Chandris Hellas

 Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση