Με την εξαγορά πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνδέουν ναυλομεσίτες τη ναυτιλιακή Goldenport Shipmanagement, συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη, μετά από δύο χρόνια απουσίας από τις αγοραπωλησίες στο συγκεκριμένο κλάδο.

Πρόκειται για το containership Maersk Wismar, χωρητικότητας 1,700 TEU και κατασκευής 2010. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking η ελληνική εταιρεία εξαγόρασε το πλοίο από την ιαπωνική Shoei Kisen, έναντι 8,3 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για άκρως συμφέρουσα τιμή, δεδομένου ότι σύμφωνα με την εταιρεία αποτίμησης VesselsValue η αξία του containership κυμαίνεται στα 13,27 εκατ. δολάρια. Η επόμενη ειδική επιθεώρηση για το Maersk Wismar είναι προγραμματισμένη για τον Ιούλιο 2020.

Αν η συναλλαγή επιβεβαιωθεί, ο στόλος της Goldenport θα περιλαμβάνει πλέον έξι containerships. Η ναυτιλιακή κατέχει επίσης 12 φορτηγά πλοία και δύο που είναι υπό κατασκευή.

Η παραγγελία στην αγορά ξηρού φορτίου

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του 2019, η γνωστή εφοπλιστική οικογένεια επέστρεψε, για πρώτη φορά μετά από τέσσερα και πλέον χρόνια, στο κινέζικο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry, για την παραγγελία των δύο νέων πλοίων.

Πρόκειται για τα χωρητικότητας 63,800-dwt, τα Hull No 806 και 807, τα οποία θα παραλάβει το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Η προηγούμενη παραγγελία της ναυτιλιακής στο ίδιο ναυπηγείο, είχε γίνει την άνοιξη του 2014 και αφορούσε πέντε πλοία handysize μεταφοράς ξηρού φορτίου, τα οποία παραδόθηκαν μεταξύ 2015 και 2017 και παραμένουν στο στόλο της Goldenport.

Η τιμή αγοράς των νεότευκτων δεν έγινε γνωστή. Οι δύο νέες παραγγελίες πραγματοποιήθηκαν μετά τις πωλήσεις δύο bulker του στόλου της Goldenport Shipmanagement που ολοκληρώθηκαν το 2018.

Ειδικότερα, η ελληνική ναυτιλιακή πούλησε τον Απρίλιο 2018 στην αμερικανική εταιρεία Pangaea Logistics Solutions, που εξειδικεύεται στην μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου, το πλοίο Madeleine, χωρητικότητας 76.600 dwt και κατασκευής 2006, έναντι 14,2 εκατ. δολ.

Λίγους μήνες αργότερα, το Σεπτέμβριο 2018, η Polforce, συμφερόντων της Αλίκης Πολέμη, εξαγόρασε από τη Goldenport το πλοίο Eleni D (χωρητικότητας 58.400 dwt, κατασκευής 2010), το οποίο έχει μετονομαστεί πλέον σε Zanpol Force.