Πρόταση εξαγοράς της ναυτιλιακής Dorian LPG (συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα) κατέθεσε η BW LPG, αποσκοπώντας σε ένα deal 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα φέρει εις σάρκα μία τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες στην αγορά των VLGCs.

Η πρόταση της BW LPG προβλέπει ανταλλαγή μετοχών, με 2.05 μετοχές της BW LPG να προσφέρονται για κάθε μετοχή της Dorian LPG, στην τιμή των 7,86 δολαρίων ανά μετοχή της Dorian, με premium 13% έναντι της τιμής που έκλεισε η μετοχή την περασμένη Παρασκευή.

Σε επιστολή του προς τον Γιάννη Χατζηπατέρα, ο πρόεδρος της BW LPG. Andreas Sohmen-Pao, τονίζει μεταξύ άλλων: “Έχουμε σε μεγάλη εκτίμηση τον στόλο, τη διοίκηση και τις λειτουργικές αρχές της Dorian. Μοιραζόμαστε το όραμά σας για τη δημιουργία ενός υψηλής ποιότητας στόλου πλοίων LPG και συμφωνούμε με τις δημόσια κατατεθείσες απόψεις της Dorian σχετικά με τα στρατηγικά και οικονομικά πλεονεκτήματα της συγκέντρωσης της αγοράς”.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της BW LPG, Martin Ackermann, έκανε λόγο για μία μοναδική ευκαιρία ενίσχυσης της αξίας τόσο της Dorian όσο και της BW LPG. “Ο συνδυασμός του υψηλής ποιότητας στόλου και της λειτουργικής πλατφόρμας της Dorian με τα πλοία και την τεχνογνωσία της BW LPG θα δημιουργούσε έναν μεγαλύτερο συνδυασμένο στόλο με καλύτερη γεωγραφική κάλυψη ώστε να ενισχύσει την αξία για τους πελάτες μας”, τόνισε.

Αν οι δύο εταιρείες συγχωνευθούν, η εταιρεία που θα προκύψει θα διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 70 VLGCs και τρία μικρότερα πλοία, με συνολική χωρητικότητα 6 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων.

Η πρόταση υποστηρίζεται από τον όμιλο BW Group του Sohmen-Pao, που ελέγχει το 14,2% της Dorian και περίπου το 45% της BW LPG.

Για την ώρα η Dorian LPG εξετάζει την πρόταση της BW LPG, χωρίς να έχει προβεί σε κάποιο σχόλιο.

Κατά τον αναλυτή της JP Morgan, Noah Parquette, η καθαρή αξία της Dorian θα έπρεπε να είναι περίπου στα 12 δολάρια ανά μετοχή, δηλαδή αρκετά υψηλότερα σε σχέση με την πρόταση της BW LPG. Επίσης, η Dorian θα χάσει κάποια πιθανά οφέλη της ανεξάρτητης πορείας της, όμως τα εκτιμώμενα οφέλη από τον μεγαλύτερο στόλο της νέας εταιρείας και από τις συνέργειες που θα προκύψουν πιθανόν να είναι μεγαλύτερα.

Το ερώτημα είναι αν η διαφορά αυτή αξίζει, λαμβάνοντας υπόψη τις πιθανές συνέργειες δαπανών, την ισχύ στην αγορά και τη ρευστότητα”, σημειώνει ο ίδιος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Ποια ελληνική ναυτιλιακή πούλησε πλοίο στην τριπλάσια τιμή

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Χάρης Βαφειάς: Η νέα στρατηγική κίνηση της Stealth Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: H κίνηση ματ του εφοπλιστή