Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διαδικασία ιδιωτικής τοποθέτησης (placement) εν όψει της εγγραφής της Okeanis Eco Tankers στην αγορά Merkur Market της Νορβηγίας, με την ναυτιλιακή της οικογένειας Αλαφούζου να αντλεί 100 εκατομμύρια δολάρια και τη διαπραγμάτευση των μετοχών της να ξεκινά πιθανότατα μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Με τα 100 εκατ. δολάρια που συγκέντρωσε από την ιδιωτική τοποθέτηση εκτιμάται ότι η Okeanis μπορεί να καλύψει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες για φέτος και για μεγάλο μέρος του 2019. Η Okeanis συνεργάζεται για την εγγραφή της στην Merkur Market με τη Fearnley Securities.

Θεωρητικά, η κίνηση αυτή της ελληνικής ναυτιλιακής έρχεται στη χειρότερη ίσως περίοδο στην ιστορία των VLCCs, όμως η Okeanis αναφέρει ότι έχει σημαντική κάλυψη από ναυλώσεις βραχυπρόθεσμα και ελκυστική έκθεση στην αγορά spot από το 2020 και μετά, όταν και αναμένεται ότι η αγορά θα έχει μπει σε φάση ανάκαμψης. Η εταιρεία διαθέτει στόλο αποτελούμενο από τρία aframaxes και τρία suezmaxes, εκ των οποίων τα τέσσερα είναι ναυλωμένα. Ελέγχει επίσης οκτώ νεότευκτα VLCCs και έχει παραγγείλει ένα suezmax.

Τα νέα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την μερική χρηματοδότηση των οκτώ VLCC και την παροχή κεφαλαίου κίνησης και μετρητών για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, ενώ όταν παραδοθούν όλα τα υπό κατασκευή πλοία, ο στόλος Okeanis θα έχει μέση ηλικία 1,7 έτη και θα αποτελεί έναν από τους νεότερους και πιο προηγμένους στόλους παγκοσμίως.

Στο προσπέκτους της η εταιρεία τόνιζε ότι η αγορά των τάνκερ παρουσιάζει ισχυρή αύξηση της ζήτησης, λόγω της αύξησης των αμερικανικών εξαγωγών, ραγδαία μείωση της προσφοράς, λόγω των πολλών διαλύσεων, και τιμές νεότευκτων που αυξάνονται σημαντικά εν όψει μίας ανάκαμψης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για την ιδιωτική τοποθέτηση υπήρξε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, και η εταιρεία θα μπορούσε να έχει αντλήσει περισσότερα κεφάλαια, όμως προτιμήθηκε μία πιο “σφιχτή” τοποθέτηση, ώστε η Okeanis να είναι σε θέση να επιστρέψει στην αγορά για μία μελλοντική άντληση νέων κεφαλαίων.

Νέες εταιρείες όπως οι Borr Drilling και η MPC Container Ships έχουν δείξει ότι μπορείς να αντλήσεις επιπλέον κεφάλαια από την αγορά αν έχεις μία ξεκάθαρη στρατηγική και εξηγείς πώς θα χρησιμοποιηθούν τα έσοδα”, ανέφερε χρηματοπιστωτική πηγή που επικαλείται το TradeWinds.

Σημειώνεται ότι η οικογένεια Αλαφούζου δραστηριοποιείται στη ναυτιλία από το 1964 και έχει δημιουργήσει ισχυρές σχέσεις με σημαντικούς διεθνείς ναυλωτές, όπως οι Vitol, Trafigura, Koch και Total.

Η εταιρεία της Kyklades Maritime υπήρξε σημαντικός «παίχτης» στην αγορά των δεξαμενόπλοιων από το 1980 και αποφάσισε μετά από 12 χρόνια να επιστρέψει και πάλι στα VLCC με την παραγγελία τεσσάρων πλοίων στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, τον περασμένο Νοέμβριο. Από τότε μέχρι σήμερα οι παραγγελίες της έχουν αυξηθεί στα οκτώ VLCC, με την εκτιμώμενη αξία τους στα 89,5 εκατ. δολ. Έκαστο.

Επικεφαλής της διοικητικής ομάδας της Okeanis είναι ο κ. Ιωάννης Αλαφούζος, Διευθύνων Σύμβουλος της Kyklades Maritime, ενώ η κα Θάλεια Καλαφάτη, με 38 χρόνια εμπειρίας στη χρηματοδότηση πλοίων, έχει αναλάβει τη θέση της CFO. Επίσης, ο κ. Αριστείδης Αλαφούζος είναι COO της νέας εταιρίας.

Γιάννης Αλαφούζος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ποιος Έλληνας εφοπλιστής αγοράζει πέντε πλοία της χρεοκοπημένης Toisa

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Χατζηπατέρας: Νέα κίνηση προσέγγισης από την ΒW LPG στη Dorian. Πού «κολλάει» η συμφωνία

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης: Γιατί η Ivy Shipping πουλά τώρα δύο από τα πλοία της