Η διαιτησία θα κρίνει τελικά σε ποιο στόλο θα καταλήξουν τα τέσσερα τάνκερ VLCC που διεκδικούν τη Okeanis Eco Tankers συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου και η νορβηγική Ocean Yield του μεγιστάνα Kjell Inge Rokke.

Όπως αναφέρει η Ocean Yield στα αποτελέσματα τέταρτου τριμήνου 2019, τον περασμένο Οκτώβριο έλαβε από θυγατρικές της Okeanis Eco Tankers, η οποία έχει ναυλώσει με μακροπρόθεσμα συμβόλαια τα συγκεκριμένα πλοία, επιστολή στην οποία αναφέρεται ότι επιθυμούν να ασκήσουν τα δικαιώματα επαναγοράς των τεσσάρων VLCC, στο 103% των τελών μίσθωσης που εκκρεμούν, συν τα έξοδα και τις ζημίες.

Η Ocean Yield αμφισβήτησε το δικαίωμά της Okeanis Eco Tankers να ασκήσει αυτό το δικαίωμα και το θέμα παραπέμφθηκε σε διαιτησία.

Όπως επισημαίνει η νορβηγική εταιρεία, εάν η επιτροπή διαιτησίας πάρει απόφαση υπέρ της Okeanis Eco Tankers, τότε αναμένει να πραγματοποιήσει ένα μικρό καθαρό κέρδος και να έχει καθαρό όφελος σε μετρητά ύψους περίπου 60 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η διαφωνία των δύο εταιρειών αφορά στα VLCCs Nissos Antiparos,  Nissos Despotiko,  Nissos Santorini και Nissos Rhenia, κατασκευής 2019 στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

Η αρχική συμφωνία leaseback για τα τέσσερα νεότευκτα πλοία υπεγράφη μεταξύ της Ocean Yield και της Okeanis Marine Holdings συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου το Φεβρουάριο 2018 και προέβλεπε την εξαγορά των τάνκερ από τη νορβηγική ναυτιλιακή και τη ναύλωση τους στην Okeanis Marine με 15ετή συμβόλαια.  Σημειωτέον ότι τα πλοία αυτά έχουν ήδη επιναυλωθεί για πέντε χρόνια από την Koch Shipping.

Η ακαθάριστη τιμή εξαγοράς ανήλθε στα 83,75 εκατ. δολάρια για κάθε τάνκερ και σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ocean Yield η Okeanis Marine Holdings είχε τη δυνατότητα να αποκτήσει και πάλι τα πλοία κατά τη διάρκεια της περιόδου ναύλωσης, με την πρώτη option εξαγοράς να μπορεί να ασκηθεί μετά από επτά χρόνια.

Σημειώνεται ότι η Okeanis Eco Tankers, η οποία πρόκειται να ανακοινώσει οικονομικά αποτελέσματα στις 28 Φεβρουαρίου, προβλέπει για το δ’ τρίμηνο 2019 EBITDA έως και 38 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη έως και 17 εκατ, δολάρια. Το χρέος της ανέρχεται στα 733 εκατ. δολάρια και η ρευστότητά της στα 17 εκατ. δολάρια. Τα υπολειπόμενα έξοδά της για τα δύο suezmaxes που βρίσκονται υπό κατασκευή, μαζί με τις κεφαλαιακές δαπάνες που σχετίζονται με τα scrubbers, ανέρχονται στα 182 εκατ. δολάρια.