Σε δύο ακόμα παραγγελίες πλοίων VLCC από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI) φέρεται να προχώρησε η ναυτιλιακή Kyklades Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Αλαφούζου, μετά από τα τέσσερα VLCCs που παρήγγειλε τον περασμένο Νοέμβριο, σηματοδοτώντας την επιστροφή της εταιρείας στην αγορά των μεγάλων τάνκερ.

Σύμφωνα με πηγές , η Kyklades συμφώνησε για την παραγγελία των δύο VLCCs, χωρητικότητας 319.000 dwt, τον περασμένο Φεβρουάριο, όμως η παραγγελία αυτή δεν είχε λάβει δημοσιότητα. Τα δύο VLCCs αναμένεται να παραδοθούν στα τέλη του 2019 ή στις αρχές του 2020, ενώ δεν είναι σαφές αν στη συμφωνία περιλαμβάνονται οψιόν και για άλλα πλοία.

85 εκατομυρια ευρω  

Όσον αφορά στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, εκτιμάται ότι η Kyklades θα δαπανήσει λιγότερα από 85 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο. “Είναι πιθανότατα η ίδια τιμή που πλήρωσε για τα τέσσερα πλοία που παρήγγειλε πέρυσι”, δήλωσε μία πηγή στο TradeWinds.

Σημειώνεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο η Kyklades παρήγγειλε από τα ναυπηγεία HHI τέσσερα VLCCs έναντι 326 εκατ. δολαρίων, που αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του Απριλίου του 2019 και του Σεπτεμβρίου του 2019. Με την κίνηση αυτή σηματοδότησε την επιστροφή της μετά από 12 χρόνια στην αγορά των VLCCs. Ωστόσο, στη συνέχεια η Kyklades πούλησε τα τέσσερα νεότευκτα πλοία στην Ocean Yield του Kjell Inge Rokke, και έπειτα η Okeanis Marine Holdings, θυγατρική της Kyklades, ναύλωσε για 15 χρόνια τα VLCCs.

H ναυτιλιακή, που ιδρύθηκε από τον Αριστείδη Αλαφούζο, ο οποίος πέθανε τον Μάιο στην ηλικία των 93 ετών, συμμετείχε για τελευταία φορά στην αγορά VLCCs στις αρχές του αιώνα, αλλά πώλησε τα δύο VLCCs του στόλου της στη Maran Tankers του Γιάννη Αγγελικούση στις αρχές του 2005. Όλο αυτό το διάστημα η ναυτιλιακή της οικογένειας Αλαφούζου δεν είχε δραστηριοποιηθεί στον κλάδο των VLCCs.

Πάντως, υπήρξαν κάποιες ενδείξεις πως η Kyklades Maritime επεδίωξε να αναπτύξει δραστηριότητα στον κλάδο, και το όνομα της είχε ακουστεί όταν η Metrostar Management πουλούσε tankers τέτοιου τύπου. Το ενδιαφέρον όμως δεν προχώρησε και τα VLCCs της Metrostar «μοιράστηκαν» στις ναυτιλιακές Euronav, Frontline και Onassis Olympic Shipping & Management.

Οι κατηγορίες δεξαμενόπλοιων στις οποίες έχει επικεντρωθεί η εταιρεία είναι αυτές των suezmaxes και των aframaxes. Σήμερα έχει στο νερό δύο suezmaxes (κατασκευής 2016 και 2017) και τρία aframaxes (κατασκευής 2012), μαζί με τέσσερα LR2 tankers μεταφοράς προϊόντων, όπως αναφέρουν τα επίσημα στοιχεία της Clarksons.

Παράλληλα, η ναυτιλιακή έχει παραγγείλει δύο suezmaxes στα ιαπωνικά ναυπηγεία Marine United και άλλα πέντε στις νοτιοκορεάτικες γιάρδες Sundong Shipbuilding.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Ν. Τσάκος: Στα διαλυτήρια του Μπανγκλαντές το παλαιότερο πλοίο της TEN

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Β. Λαλιώτης: Πουλάει πλοίο σχεδόν στη διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεωργίου: Ναύλωση πλοίου σε τιμή-έκπληξη για τη ναυτιλιακή του Ιδρύματος Ωνάση