ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Στην ακύρωση της παραγγελίας πέντε πλοίων aframax που είχε κάνει στα κορεατικά ναυπηγεία Sungdong Shipbuilding προχώρησε η ναυτιλιακή Kyklades Maritime του εφοπλιστή Γιάννη Αλαφούζου, αφού τα ναυπηγεία τέθηκαν σε καθεστώς δικαστικής εκκαθάρισης.
Η εταιρεία είχε παραγγείλει πέντε τάνκερ χωρητικότητας 115.000 dwt το καθένα από την Sungdong Shipbuilding, πιθανό με οψιόν για ακόμα δύο ίδια πλοία, των οποίων οι παραδόσεις αναμένονταν φέτος και το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons. Η συμφωνία είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2017 και εκτιμάται ότι ήταν ύψους 280 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ ήταν η πρώτη για τα κορεατικά ναυπηγεία μετά από πολύ καιρό. Όμως η Kyklades Maritime αποφάσισε τον τερματισμό των σχετικών συμβολαίων, σύμφωνα με το TradeWinds, καθώς τον προηγούμενο μήνα νοτιοκορεατικό δικαστήριο εκκίνησε τη διαδικασία δικαστικής εκκαθάρισης των ναυπηγείων.
Είχε προηγηθεί τον Ιούλιο του 2017 η εξασφάλιση εγγύησης επιστροφής χρημάτων για τα πλοία από την τράπεζα Korea Eximbank.
Πλέον, η ελεγκτική εταιρεία Deloitte Anjin θα πραγματοποιήσει το due diligence προκειμένου να εξακριβώσει την αξία των ναυπηγείων εν λειτουργία και την αξία ρευστοποίησής τους. Ήδη εξάλλου από τον Φεβρουάριο έκθεση της συμβουλευτικής Samjong KPMG είχε συστήσει στα ναυπηγεία να κλείσουν τα πιο ζημιογόνα τμήματά τους και να μετατραπούν αποκλειστικά σε γιάρδα επισκευής πλοίων.
Από την πλευρά της, η Kyklades Maritime κινείται πλέον δυναμικά στην αγορά των VLCCs, στην οποία επέστρεψε μετά από απουσία 12 ετών τον περασμένο Νοέμβριο, παραγγέλνοντας τέσσερα νεότευκτα πλοία από τα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries έναντι περίπου 81,5 εκατ. δολαρίων το καθένα. Ακολούθησαν δύο ακόμα παραγγελίες VLCCs, ενώ όλα τα πλοία έχουν εξασφαλίσει ναύλωση από την Koch και η χρηματοδότησή τους θα γίνει μέσω μίας συμφωνίας sale and leaseback με την Ocean Yield του εφοπλιστή Kjell Inge Rokke.