Αμφιβολίες ότι η τεχνολογία πρόωσης της ναυτιλίας μπορεί να αλλάξει εν μία νυκτί, αλλά και την πεποίθηση ότι οι σύγχρονες μηχανές που λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα θα συνεχίσουν να παίζουν σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια, εξέφρασε ο Γιάννης Αλαφούζος την ημέρα έναρξης των Ποσειδωνίων.

«Είμαστε αρκετά απαισιόδοξοι για τα εναλλακτικά καύσιμα… δεν έχουμε δει κανένα εναλλακτικό καύσιμο που να είναι είτε διαθέσιμο είτε πολύ ελπιδοφόρο – υπάρχει ακόμη μεγάλη σύγχυση», δήλωσε ο επικεφαλής της Okeanis Eco Tankers και της Kyklades Maritime, μιλώντας στο Capital Maritime Summit.

1

Πιστεύουμε ότι οι σύγχρονες, συμβατικές μηχανές είναι μάλλον μονόδρομος, μέχρι να δούμε πού θα μας οδηγήσει αυτό, ανέφερε ο κ. Αλαφούζος, οι εταιρείες του οποίου έχουν παραγγείλει αρκετά μεγάλα νεότευκτα δεξαμενόπλοια στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας τα τελευταία χρόνια.

Εκφράζοντας σκεπτικισμό για εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, η αμμωνία και το LNG, ο Αλαφούζος αποκάλυψε ότι εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να εγκαταστήσει συστήματα δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα στα τελευταία νεότευκτα πλοία του.

«Υπήρξε μια τεχνολογία που εξετάζουμε σοβαρά και αυτή είναι η δέσμευση του άνθρακα», ανέφερε σε πάνελ στο οποίο συμμετείχε.

«Είχαμε μια μεγάλη συζήτηση με το ναυπηγείο σχετικά με αυτό το θέμα, αλλά δεν μπορέσαμε να πάρουμε τελικά μια απόφαση στο τέλος… έτσι συνεχίζουμε συμβατικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ανακαλύψτε το αφιέρωμα «Ποσειδώνια 2024»