Τους καρπούς των scrubbers δρέπει η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, τα VLCCs της οποίας εξασφάλισαν ναυλώσεις σε τιμές που θεωρούνται εντυπωσιακές για τα δεδομένα της αγοράς.

Όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη στο Όσλο εταιρεία, τα VLCCs της έχουν ναυλωθεί έναντι 121.000 δολαρίων ημερησίως για το πρώτο τρίμηνο του έτους, ποσό το οποίο αναφέρεται στο 49% των spot ημερών των πλοίων της, και σχεδόν υπερδιπλάσιο από το αντίστοιχο του δ’ τριμήνου 2019, που είχε ανέλθει στα 64.000 δολάρια ημερησίως.

Η θεαματική αυτή αύξηση φαίνεται να αποδεικνύει τα οφέλη της εγκατάστασης scrubbers στα τάνκερ VLCC μετά την ενεργοποίηση των κανονισμών του ΙΜΟ για τις εκπομπές ρύπων, χάρη και σε μία ανοδική τάση που καταγράφηκε στις τιμές των τάνκερ.

«Προφανώς, με την αγορά να κινείται χαμηλότερα τις τελευταίες εβδομάδες, αναμένουμε ότι τα πραγματικά νούμερα θα υποχωρήσουν. Όμως αναφορικά με τις εκτιμήσεις πρώτου τριμήνου μας για το υπόλοιπο τρίμηνο, προβλέπουμε EBITDA 74 εκατ. δολαρίων», ανέφερε η επενδυτική τράπεζα Fearnleys,

Η Okeanis ανακοίνωσε εξάλλου ότι έχει εξασφαλίσει ναυλώσεις για το 72% των suezmaxes της έναντι 79.700 δολαρίων ημερησίως, από 62.000 δολάρια κατά το δ΄τρίμηνο 2019, και το 29% των aframaxes και LR2 της έναντι 70.700 δολαρίων ημερησίως, από 52.000 δολάρια το 2019. Έχει στον στόλο της οκτώ νέα VLCCs, τέσσερα suezmaxes και τρία aframaxes και LR2,

Η εταιρεία αποκάλυψε εξάλλου ότι έχει ήδη ανακτήσει το 44% του κόστους εγκατάστασης scrubbers στα VLCCs της, έχοντας εξοικονομήσει από καύσιμα 4,7 εκατομμύρια δολάρια από τον Δεκέμβριο. Για τα suezmaxes, το ποσοστό ανάκτησης ανέρχεται στο 38%.

Πρόσφατα, σύμφωνα με το TradeWinds, η Cleaves Securities είχε εκτιμήσει ότι ένα VLCC δεκαετίας θα μπορούσε να ανακτήσει το πλήρες κόστος της εγκατάστασης scrubbers μέσα σε πέντε μήνες.

Σημειώνεται ότι η Okeanis, που πρόκειται να ανακοινώσει οικονομικά αποτελέσματα στις 28 Φεβρουαρίου, προβλέπει για το δ’ τρίμηνο 2019 EBITDA έως και 38 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη έως και 17 εκατ, δολάρια. Το χρέος της ανέρχεται στα 733 εκατ. δολάρια και η ρευστότητά της στα 17 εκατ. δολάρια.. Τα υπολειπόμενα έξοδά της για τα δύο suezmaxes που βρίσκονται υπό κατασκευή, μαζί με τις κεφαλαιακές δαπάνες που σχετίζονται με τα scrubbers, ανέρχονται στα 182 εκατ. δολάρια.