ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Το κόστος των τάνκερ που μπορούν να μεταφέρουν πετρέλαιο σε παγωμένες θάλασσες έχει αυξηθεί εν όψει των επικείμενων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εξαγωγές ρωσικού αργού.
Ορισμένα πλοία Aframax κατηγορίας ice-class πουλήθηκαν πρόσφατα μεταξύ 31 και 34 εκατομμυρίων δολαρίων, τιμή διπλάσια σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανέφεραν οι ναυλομεσίτες. Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια ήταν εκρηκτική και οι περισσότεροι αγοραστές προτιμούν να κρατήσουν μυστική την ταυτότητά τους, αναφέρει το Bloomberg.
Η ΕΕ θα απαγορεύσει τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού στις χώρες μέλη από τις 5 Δεκεμβρίου και θα περιορίσει τις εταιρείες τους από τη μεταφορά, την ασφάλιση και τη χρηματοδότηση των αποστολών, γεγονός που θα πλήξει την πρόσβαση της Μόσχας σε μεγάλους στόλους πλοίων που κατέχουν Έλληνες εφοπλιστές.
Τα μικρότερα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax είναι πιο περιζήτητα επειδή μπορούν να προσεγγίσουν το ρωσικό λιμάνι του Primorsk, από όπου εξάγεται το μεγαλύτερο μέρος του αργού πετρελαίου από τα Ουράλια.
Περίπου 15 δεξαμενόπλοια ice-class τύπου Aframax και LR2 έχουν πουληθεί από την αρχή του έτους, ενώ οι αγοραστές των περισσότερων πλοίων παραμένουν άγνωστοι, έγραψε σε report της η ναυλομεσιτική Braemar τον περασμένο μήνα.
Σχεδόν 130 Aframaxes κατηγορίας ice-class είναι διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο, με περίπου το 18% να ανήκει στη ρωσική εταιρεία Sovcomflot, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες. Τα υπόλοιπα ανήκουν σε άλλες ναυτιλιακές, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών, αν και η προθυμία τους να μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο μετά τις κυρώσεις της ΕΕ παραμένει αβέβαιη.
Τα συγκεκριμένα τάνκερ έχουν τη δυνατότητα να σπάνε τον αρκτικό πάγο κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Η πλειονότητα των ρωσικών εξαγωγών από τη Βαλτική Θάλασσα απαιτεί τέτοια δεξαμενόπλοια για τουλάχιστον τρεις μήνες από τον Δεκέμβριο.
Θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά πετρελαίου από τερματικούς σταθμούς εξαγωγής σε ασφαλή λιμάνια στην Ευρώπη, όπου το αργό μπορεί να μεταφερθεί σε άλλα πλοία που θα μεταφέρουν το φορτίο σε διαφορετικούς προορισμούς.
«Η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων κατηγορίας ice-class αυτόν τον χειμώνα απειλεί να ακινητοποιήσει από 500.000 έως 750.000 βαρέλια ημερησίως ρωσικών αποστολών αργού από τη Βαλτική, υποθέτοντας ότι θα είναι ένας κανονικός χειμώνας», δήλωσε ο Anoop Singh, επικεφαλής ανάλυσης των τάνκερ, στην Braemar.
Διαβάστε ακόμη:
Άννα Αγγελικούση: Επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων για την ισχυροποίηση του στόλου της
Bloomberg: Πράσινο φως από την ΕΕ για την επιβολή πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο – Τι θα γίνει με Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βασίλης Κικίλιας: Ισχυρή σύσταση για αντιολισθητικές αλυσίδες σε ορεινές και ημιορεινές περιοχές καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών
- Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο επιδείνωσης – Ισχυρές καταιγίδες, θυελλώδεις άνεμοι και χιόνια τη Δευτέρα και την παραμονή Χριστουγέννων
- Αλεξία Μπακογιάννη (αία* relate): Η… ευτυχής απόλυση, η γυναικεία επιχειρηματικότητα και η πολιτική
- Κύκλωμα που διακινούσε λαθραία ποτά: Πάνω από 3 εκατ. ευρώ η ζημιά για το Δημόσιο – 12 συλλήψεις