ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Ορισμένα πλοία Aframax κατηγορίας ice-class πουλήθηκαν πρόσφατα μεταξύ 31 και 34 εκατομμυρίων δολαρίων, τιμή διπλάσια σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, ανέφεραν οι ναυλομεσίτες. Η ζήτηση για δεξαμενόπλοια ήταν εκρηκτική και οι περισσότεροι αγοραστές προτιμούν να κρατήσουν μυστική την ταυτότητά τους, αναφέρει το Bloomberg.
Η ΕΕ θα απαγορεύσει τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού στις χώρες μέλη από τις 5 Δεκεμβρίου και θα περιορίσει τις εταιρείες τους από τη μεταφορά, την ασφάλιση και τη χρηματοδότηση των αποστολών, γεγονός που θα πλήξει την πρόσβαση της Μόσχας σε μεγάλους στόλους πλοίων που κατέχουν Έλληνες εφοπλιστές.
Τα μικρότερα δεξαμενόπλοια μεγέθους Aframax είναι πιο περιζήτητα επειδή μπορούν να προσεγγίσουν το ρωσικό λιμάνι του Primorsk, από όπου εξάγεται το μεγαλύτερο μέρος του αργού πετρελαίου από τα Ουράλια.
Περίπου 15 δεξαμενόπλοια ice-class τύπου Aframax και LR2 έχουν πουληθεί από την αρχή του έτους, ενώ οι αγοραστές των περισσότερων πλοίων παραμένουν άγνωστοι, έγραψε σε report της η ναυλομεσιτική Braemar τον περασμένο μήνα.
Σχεδόν 130 Aframaxes κατηγορίας ice-class είναι διαθέσιμα σε όλο τον κόσμο, με περίπου το 18% να ανήκει στη ρωσική εταιρεία Sovcomflot, σύμφωνα με τους ναυλομεσίτες. Τα υπόλοιπα ανήκουν σε άλλες ναυτιλιακές, συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών, αν και η προθυμία τους να μεταφέρουν το ρωσικό πετρέλαιο μετά τις κυρώσεις της ΕΕ παραμένει αβέβαιη.
Τα συγκεκριμένα τάνκερ έχουν τη δυνατότητα να σπάνε τον αρκτικό πάγο κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Η πλειονότητα των ρωσικών εξαγωγών από τη Βαλτική Θάλασσα απαιτεί τέτοια δεξαμενόπλοια για τουλάχιστον τρεις μήνες από τον Δεκέμβριο.
Θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά πετρελαίου από τερματικούς σταθμούς εξαγωγής σε ασφαλή λιμάνια στην Ευρώπη, όπου το αργό μπορεί να μεταφερθεί σε άλλα πλοία που θα μεταφέρουν το φορτίο σε διαφορετικούς προορισμούς.
«Η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων κατηγορίας ice-class αυτόν τον χειμώνα απειλεί να ακινητοποιήσει από 500.000 έως 750.000 βαρέλια ημερησίως ρωσικών αποστολών αργού από τη Βαλτική, υποθέτοντας ότι θα είναι ένας κανονικός χειμώνας», δήλωσε ο Anoop Singh, επικεφαλής ανάλυσης των τάνκερ, στην Braemar.
Διαβάστε ακόμη:
Άννα Αγγελικούση: Επενδύσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων για την ισχυροποίηση του στόλου της
Bloomberg: Πράσινο φως από την ΕΕ για την επιβολή πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο – Τι θα γίνει με Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα