Την αισιοδοξία τους για τις προοπτικές της ναυπηγικής βιομηχανίας και του επιχειρηματικού οικοσυστήματος εξέφρασαν οι συμμετέχοντες στη συζήτηση με τίτλο «Δρόμοι της Θάλασσας. Υποδομές, Ανάπτυξη & Εξωστρέφεια» που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Συνέδριο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων «Ξυπνώντας τον Κοιμώμενο Γίγαντα».

Σημείωσαν, ωστόσο, πως υπάρχουν μια σειρά από προκλήσεις που θα πρέπει να ξεπεραστούν, από τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό έως την έλλειψη εργατικού δυναμικού.

1

«Oι λιμενικές και ναυπηγοεπισκευαστικές υποδομές αποκτούν νέο ενδιαφέρον και στο πλαίσιο της πράσινης μετάβασης η ανάγκη για μεγάλες υποδομές και σε κόστος και σε έκταση αυξάνεται», σημείωσε ο γενικός γραμματέας Ναυτιλίας και Λιμένων, κ. Ευάγγελος Κυριαζόπουλος τονίζοντας ότι στο πλαίσιο μιας ομαλής μετάβασης στα εναλλακτικά καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες θα πρέπει να δούμε το περιβαλλοντικό ισοζύγιο.

«Έχω ένα άγχος να μην κάνουμε επενδύσεις μεγαλύτερες από το αποτέλεσμα που πρέπει να έχουμε. Πρέπει να κοιτάμε το τελικό ισοζύγιο για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα με το λιγότερο δυνατό κόστος», τόνισε.

«Όλα τα λιμάνια θα πρέπει να έχουν οργανωμένες υποδομές ναυπηγοεπισκευής και συντήρησης», τόνισε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας, κ. Απόστολος Καμαρινάκης. «Μέχρι σήμερα τα περισσότερα πλοία πήγαιναν στην Τουρκία, τώρα έχουμε μια δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο», είπε ακόμη σημειώνοντας πως υπάρχουν ακόμη ελλείψεις στα λιμάνια τόσο σε επίπεδο ναυπηγικών υποδομών, όσο και σε logistics.

«Είμαστε σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για τη θαλάσσια οικονομία και το επιχειρηματικό cluster γύρω από αυτή. Μετά από δεκαετίες ύπνωσης είναι τρομερά ελπιδοφόρα η σημαντική αναβίωση των ναυπηγείων», υπογράμμισε ο πρόεδρος του Propeller Club Port of Piraeus και CEO της Fanmar, κ. Κώστας Φραγκούλης. «Οι αλλαγές θα είναι μεγάλες και το αισιόδοξο κομμάτι είναι αυτό. Το απαισιόδοξο είναι η πρόκληση του ανταγωνισμού από το εξωτερικό που υπάρχουν πολλοί μεγάλοι παίκτες και στην επισκευή και στην κατασκευή. Αυτή την πρόκληση που είναι μεγάλη μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε με τη βοήθεια των Ελλήνων εφοπλιστών», πρόσθεσε.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μarine Plus, κ. Δημήτρης Βρανόπουλος σημείωσε πως πράγματι αναβιώνει μια βιομηχανία που στο παρελθόν ήταν πρωτοπόρα και σημείωσε πως ευτυχώς «το έμψυχο υλικό ακόμα υπάρχει, δεν έχει φύγει όλη η τεχνογνωσία». Ο ίδιος έκανε λόγο και για μια ακόμη πρόκληση που πρέπει να ξεπεραστεί με τις ρυθμίσεις για την πράσινη ναυτιλία.

Ο ίδιος έκανε λόγο για άνισες πολιτικές καθώς από την ναυτιλία προέρχεται μόλις το 3% των εκπομπών CO2. «Εντούτοις, είμαστε εδώ να αντιμετωπίσουμε και αυτή την πρόκληση», τόνισε ο κ. Βρανόπουλος και εκτίμησε πως η ναυπηγική βιομηχανία θα μεγαλώσει με την προεργασία που έχει γίνει με μικρά αλλά σταθερά βήματα επειδή η ελληνική ναυτιλία χαίρει σεβασμού στο εξωτερικό.

Την αισιοδοξία του εξέφρασε και ο κ. Χάρης Καρέλλης, Commercial Manager της CARELL S.A. αναφέροντας ότι για την ανάπτυξη της βιομηχανίας απαιτούνται νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, ενώ στάθηκε και στο θέμα της έλλειψης εργαζομένων. «Οι νέοι σήμερα δεν ξέρουν τι μπορούν να κερδίσουν από την είσοδο στον κλάδο. Πρέπει ξεκινώντας από τους εργοδότες και φορείς να δώσουμε σιγουριά για μέλλον, βιωσιμότητα και ασφάλεια. Να δείξουμε ότι η αγκαλιά είναι ανοιχτή και όλοι μπορούν να λάβουν μέρος στην προσπάθεια», τόνισε ο κ. Καρέλλης.

Η «εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για να διασφαλιστεί η ανάπτυξη μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων στο οικοσύστημα που μπορούν να συνεισφέρουν στη θετική έκβαση του εγχειρήματος της αναβίωσης της ναυπηγικής βιομηχανίας», υπογράμμισε ο κ. Γιώργος Τσόκρης, Managing Director της Navinco Ltd. «Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι θετικό το αποτέλεσμα αν υλοποιηθεί έστω και ένα ποσοστό από αυτά που ακούσαμε από την πολιτική ηγεσία», συμπλήρωσε προσθέτοντας πως το εργατικό δυναμικό μπορεί να εκπαιδευτεί στις ειδικότητες που χρειάζονται αλλά θα χρειαστεί χρόνο και προγραμματισμό.

Διαβάστε επίσης

Κεφαλογιάννης: Ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία σημαίνει και ισχυρά αμυντική Ελλάδα

Πέτρος Παππάς: Τι είπε για το deal της Star Bulk, γιατί τα βάζει με την Ευρώπη και γιατί λέει ότι οι εφοπλιστές είναι σαν τους «νεκροθάφτες»

Σκρέκας: Όραμά μας η αναβίωση των ναυπηγείων – Μάγειρας: Η ακτοπλοία είναι η Εγνατία Οδός των νησιών μας