ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
«Ημερολόγιο γέφυρας, ημέρα…». Ακόμα ένα επεισόδιο, στις τεταμένες σχέσεις μεταξύ της Cosco και της ναυτιλιακής κοινότητας του Πειραιά, προστέθηκε τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή επιστολή των Κινέζων προς τις τελωνειακές αρχές της χώρας για ζητήματα που αφορούν εφοδιασμούς πλοίων.
Επιστολή που εκλήφθηκε ως πρόθεση της Cosco Shipping να ανοιχτεί στον τομέα του εφοδιασμού στην Ελλάδα. Πρόθεση που διαψεύστηκε κατηγορηματικά από κύκλους της κινεζικής διοίκησης στην Ελλάδα, αλλά που καταδεικνύει το πρόβλημα, που έχει δημιουργηθεί, και την έλλειψη εμπιστοσύνης που χαρακτηρίζει τις σχέσεις των δύο πλευρών.
Αιτία, προηγούμενες κινήσεις των Κινέζων σε πολλαπλά μέτωπα, που θεωρήθηκε ότι και αιφνιδίασαν τις παραγωγικές τάξεις του μεγάλου λιμανιού, αλλά και ότι στόχευαν να πάρουν μερίδιο από τον όγκο εργασιών πολλών παραναυτιλιακών κλάδων. Και με το μέγεθος της Cosco, η ανησυχία που έχει εκφραστεί κατ’ επανάληψη είναι ότι δεν θα είναι εφικτό να αντέξουν τον ανταγωνισμό.
Το τελευταίο επεισόδιο
Στην αρχή της εβδομάδας, και ενώ όλοι, είτε στα γραφεία τους, είτε από τα σπίτια τους, λόγω Covid – 19, και ασχολούνταν με θαλάσσιες business, ένα τηλέφωνο χτυπάει. Στέλεχος του ναυτιλιακού τομέα που το σηκώνει, πληροφορείται για την ύπαρξη επιστολής του ναυτιλιακού πρακτορείου της Cosco στην Ελλάδα, προς τις τελωνειακές αρχές, για θέματα εφοδιασμού πλοίων. Ένας τομέας με τον οποίο η Cosco δεν ασχολείται, τουλάχιστον όχι στην Ελλάδα.
Η είδηση όμως «ανάβει φωτιές». Χρειάζονται όμως περισσότερες πληροφορίες. Και ξεκινάει ένα «γαϊτανάκι» επαφών προκειμένου να βρεθεί άκρη. Τελικά γίνεται γνωστό, ότι η επιστολή αφορά ζητήματα εφοδιαστικών διαδικασιών και την εναρμόνισή τους με ευρωπαϊκά δεδομένα.
Το γεγονός ότι η Cosco δεν έχει σχέση με τους εφοδιασμούς πλοίων, αλλά στέλνει επιστολή για το ζήτημα αυτό ανάβει φωτιές. Από πολλούς θεωρείται ως μια ακόμα κίνηση «επεκτατισμού» των Κινέζων στην Ελλάδα. Έχουν άλλωστε προηγηθεί, και άλλα επεισόδια στο πρόσφατο παρελθόν. Μάλιστα και ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης σε δηλώσεις που κάνει σε κινέζο δημοσιογράφο με αφορμή τη συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης – Κίνας, στρέφει τα βέλη του, για άλλη μια φορά , κατά της στάσης της Cosco στο μεγάλο λιμάνι.
«Η νέα φωτιά που ανάβει η Cosco καλείται να σβήσει από την ελληνική κυβέρνηση. Φαίνεται ότι η Cosco Shipping ετοιμάζει μια ακόμη θυγατρική εμπορική εταιρεία για τη γενική προμήθεια πλοίων, προκαλώντας και αγνοώντας τις εκατοντάδες μικρές και μεσαίες ελληνικές εταιρείες εφοδιασμού πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά, οι οποίες πιστεύουν ότι η κινεζική εταιρεία έχει έρθει να πάρει όλα. Αυτό δεν είναι μια συμφωνία λιμενικών επενδύσεων, όπως θα έπρεπε, αλλά μια μονοπωλιακή συμπεριφορά που δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό σε μια χώρα της ΕΕ», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Η θέση των Κινέζων
Η άποψη των Κινέζων όμως διαφέρει. Σε επικοινωνία που είχε το mononews.gr με στελέχη της διοίκησης του κινεζικού ομίλου στην Ελλάδα, αρνήθηκαν κατηγορηματικά ότι προτίθενται να ασχοληθούν με τον εφοδιασμό πλοίων. Επεσήμαναν δε, ότι στο πλαίσιο των σχεδίων τους, να καταστήσουν τα επόμενα χρόνια το λιμάνι του Πειραιά σε hub κρουαζιέρας, θεωρούν ότι θα πρέπει να γίνει και hub εφοδιασμού πλοίων. Και πιστεύουν ότι αν υιοθετηθούν, οι προτάσεις τους, θα μπορέσει να αναπτυχθεί ο τομέας στην Ελλάδα, ώστε τα κρουαζιερόπλοια να μην εφοδιάζονται με containers που έρχονται από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, αλλά και της Ιταλίας στο λιμάνι του Πειραιά.
Το «βαρύ ιστορικό»
Γνώστες της υπόθεσης πάντως, δήλωσαν στο mononews.gr, σχετικά με τις προθέσεις της Cosco, ότι «μένει να το δούμε», και ότι φυσικά κάθε κίνηση που ενισχύει τον παραναυτιλιακό κλάδο είναι ευπρόσδεκτη. Όσον αφορά την καχυποψία που υπάρχει έντονη, αυτή οφείλεται στο «βεβαρημένο» όπως το χαρακτήρισε, παρελθόν. Έχουν καταγραφεί κινήσεις των Κινέζων στην Ελλάδα, γύρω και μέσα στο λιμάνι, που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον υγιή ανταγωνισμό, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστεί την δυναμική που δημιουργεί το φυσικό μονοπώλιο του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, αλλά και φυσικά το γεγονός ότι η Cosco αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους στο κόσμο, με πεδίο επενδύσεων από την κατασκευή και διαχείριση πλοίων, εμπορικά κέντρα, και άλλα.
Τα κυριότερα περιστατικά, από το ημερολόγιο γέφυρας, αφορούν, την προσπάθεια των Κινέζων να πάρουν άδεια ναυπηγείου για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Επίσης η προσπάθεια να καταρτίσουν δικό τους μητρώο ναυπηγοεπισκευαστών, αλλά και να δημιουργήσουν ηλεκτρονική πλατφόρμα για τα εμπορεύματα που έρχονται και φεύγουν από το λιμάνι, με στοιχεία που θεωρήθηκαν «ευαίσθητα» για εμπορικούς σκοπούς.
Ο κατάλογος όμως δεν τελειώνει εδώ, αφού μεταξύ άλλων υπάρχουν θέματα που αφορούν τη νέα βάση κρουαζιέρας που κατασκευάζει η Cosco, τον τέταρτο προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων που θέλει να φτιάξει, τα τιμολόγια, θέματα επιβάρυνσης του περιβάλλοντος…. και ο κατάλογος συνεχίζεται.
Διαβάστε επίσης:
Καναδάς: Απαγορευτικό στα κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2022 – Οι επιπτώσεις για τις εταιρείες του κλάδου
Στα LNG fueld τάνκερ στρέφεται ο όμιλος Αγγελικούση – Τι είπε ο Richard Gilmore στο Propeller Club
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Έλον Μασκ: Τρεις λόγοι για να γίνει ο πρώτος τρισεκατομμυριούχος του 2025
- Ανοικτά και την Κυριακή εμπορικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ – Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο
- Κυριάκος Μητσοτάκης από Φινλανδία: Υποστηρίζουμε την Ουκρανία άνευ όρων
- Γερμανία: 4 οι νεκροί – Το προφίλ του Σαουδάραβα γιατρού που έσπειρε τον θάνατο στη χριστουγεννιάτικη αγορά