Συγκρατημένοι και μάλλον απαισιόδοξοι εμφανίζονται στις προβλέψεις τους για την περαιτέρω πορεία της παγκόσμιας ναυτιλίας οι αναλυτές του διεθνούς οίκου αξιολόγησης Fitch.

Η υπερπροσφορά πλοίων παραμένει το μεγαλύτερο σύννεφο πάνω από την παγκόσμια ναυτιλία, σκιάζοντας τις προσδοκίες για ανάκαμψη στην αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων.

Σε ανάλυση του διεθνούς οίκου επισημαίνεται, χαρακτηριστικά, ότι η πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα θα θέσει σε κίνδυνο την βελτίωση της αγοράς φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων και θα οδηγήσει στη διατήρηση της πίεσης στην αγορά των τάνκερ το 2018.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Fitch διατηρεί αρνητικό outlook για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, χωρίς ουσιαστικές βελτιώσεις στις προβλέψεις για τα θεμελιώδη χαρακτηριστικά της κατά το επόμενο έτος.

“Η πλεονάζουσα μεταφορική ικανότητα στη ναυτιλία υπονομεύει την πρόσφατη ανάκαμψη στους ναύλους του ξηρού χύδην φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων και θέτει σε αμφιβολία τη διατηρησιμότητα της”, υποστηρίζει η κα Angelina Valavina, διευθυντικό στέλεχος του Fitch.

Και συμπληρώνει, ότι “μόνο η συνετή διαχείριση της μεταφορικής ικανότητας θα μπορούσε να ανατρέψει τα θεμελιώδη στοιχεία του τομέα της ναυτιλίας και να οδηγήσει σε βιώσιμη ανάκαμψη των ναύλων. Οι μετρήσεις και τα στοιχεία στις ναυτιλιακές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου προκαλούν κάποια ανακούφιση, ωστόσο, οι ναυτιλιακές με δεξαμενόπλοια παραμένουν υπό πίεση”.

Σύμφωνα με τον Fitch, ο δείκτης Baltic Dry Index έχει σημειώσει άνοδο κατά 75% από τις αρχές του έτους, λόγω του χαμηλότερου αριθμού παραγγελιών νεότευκτων πλοίων που έχει σημειωθεί από το 2015. Ωστόσο, η συνέχιση της βελτίωσης θα εξαρτηθεί από τη διαχείριση της μεταφορικής ικανότητα.

Οι τιμές των ναύλων στην αγορά των εμπορευματοκιβωτίων έχουν βελτιωθεί φέτος, αλλά η Fitch προειδοποιεί ότι και τις προηγούμενες φορές που είδαμε ανοδικό ράλι των τιμών, η διάρκεια της ανόδου ήταν περιορισμένη και η ουσιαστική ανάκαμψη προς το παρόν δεν ήρθε.

Στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, η Fitch εκτιμά ότι η μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης σε σχέση με αυτή της προσφοράς, θα αποτρέψει την περαιτέρω πτώση των κερδών.

Ωστόσο, δεν προβλέπει μια σταθερή ανοδική πορεία της ναυτιλιακής αγοράς για το 2018.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Βαλέντης: Τι συμβαίνει με τη μετοχή της Pyxis Tankers;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Πολέμης: Στέλνει στα διαλυτήρια tanker της New Shipping

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Πέτρος Παππάς: Σε ανοδική πορεία η Star Bulk Carriers