Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ, αρθρογραφία και άμεση ενημέρωση, με όλα τα τελευταία νέα και ειδήσεις για την Οικονομία, τις Επιχειρήσεις, το Χρηματιστήριο, το Bitcoin, τις πολιτικές εξελίξεις και τον πολιτισμό
Ναυτιλία

Fincantieri: Κέρδη €214 εκατ. και εξασφαλισμένες εργασίες ύψους €27,4 δισ.

Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri

Ο Pierroberto Folgiero, Διευθύνων Σύμβουλος της Fincantieri

Το ιταλικό ναυπηγείο Fincantieri, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον αμερικανικό κολοσσό Carnival Corporation για την κατασκευή μιας νέας σειράς κρουαζιεροπλοίων που προορίζονται για τις εταιρείες, Aida, Carnival Cruise Line και ίσως και της Costa.

Οι συζητήσεις διεξάγονται για τη ναυπήγηση έξι νέων πλοίων, συν άλλα δύο ως επιλογή, τουλάχιστον 150.000 μικτών τόνων και με παραδόσεις των κρουαζιεροπλοίων το 2029.

Η αξία του συμβολαίου για τα έξι κρουαζιερόπλοια είναι περίπου 8 δισ. ευρώ.

Η Fincantieri ανακοίνωσε αύξηση 16% στα κέρδη της το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα οποία ανήλθαν στα 214 εκατομμύρια ευρώ και εξαπλάσια αύξηση του βιβλίου παραγγελιών της στα 7,6 δισεκατομμύρια ευρώ, χάρη κυρίως στην κρουαζιέρα και στις αμυντικές κατασκευές.

Τα έσοδα παρέμειναν σταθερά στα 3,68 δισ. ευρώ, αλλά τα έσοδα από τη ναυπηγική βιομηχανία, ίσα με το 69% του συνόλου, μειώθηκαν λόγω των αλλαγών που έγιναν στο πρόγραμμα παραγωγής ορισμένων πλοίων.

Στο τρίμηνο της η Fincantieri υπογραμμίζει την «ενοποίηση στον τομέα των κρουαζιερόπλοιων, με μεγάλες παραγγελίες που αποκτήθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη. Η εμπορική στρατηγική στον κλάδο των κρουαζιερόπλοιων συνεχίζεται με επιτυχία, τονίζει το ναυπηγείο, με την εξασφάλιση παραγγελιών maxi για πλοία μεσαίας και μεγάλης χωρητικότητας και με σημαντικές εμπορικές συμφωνίες που επεκτείνουν την ορατότητα του συνολικού φόρτου εργασίας του ομίλου έως το 2036, εξασφαλίζοντας πλήρη κορεσμό της κατασκευής τοποθεσίες».

Μεταξύ αυτών είναι η συμφωνία που υπογράφηκε τον Απρίλιο του 2024 με τη Norwegian Cruise Line Holdings Ltd. η οποία «σηματοδοτεί μια νέα σελίδα στην ιστορία της Fincantieri, με μια σύμβαση που περιλαμβάνει 6 πλοία για τις εταιρείες Regent Seven Seas Cruises και Oceania Cruises και μια επιστολή προθέσεων για 4 πλοία jumbo, 200 χιλ. τόνων περίπου, για τη φίρμα Norwegian Cruise Line. Ως περαιτέρω επιβεβαίωση της ηγετικής της θέσης στον κλάδο, στις 23 Ιουλίου 2024 η Fincantieri υπέγραψε συμφωνία με την Carnival Corporation & plc για το σχεδιασμό, τη μηχανική και την κατασκευή 3 νέων κρουαζιερόπλοιων για την επωνυμία Carnival Cruise Line. Οι μονάδες ανήκουν σε μια νέα κατηγορία πλοίων που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) με ολική χωρητικότητα περίπου 230.000 τόνους, το μεγαλύτερο που ναυπηγήθηκε ποτέ από τη Fincantieri, με τις παραδόσεις να αναμένονται μέχρι το 2033».

Όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, η Fincantieri ανακοίνωσε ότι «στις 30 Ιουνίου 2024 το ανεκτέλεστο εργασιών ανερχόταν σε 27,4 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 18,7% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2023, με συνολικό φόρτο εργασίας στο επίπεδα ρεκόρ 41,1 δισ. ευρώ (5,4 φορές τα έσοδα του 2023), υποστηριζόμενα από μια ισχυρή εμπορική ώθηση σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς.

Η κερδοφορία του ομίλου σημειώνει ισχυρή πρόοδο, με Ebitda 214 εκατ. ευρώ, αύξηση 15,6% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023 και περιθώριο Ebitda 5,8% (+80 μονάδες βάσης σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2023)».

Για τη μείωση που καταγράφεται στα έσοδα στον Ναυπηγικό κλάδο, το ναυπηγείο αναφέρει ως αιτία «τον επανακαθορισμό των σχεδίων παραγωγής ορισμένων πλοίων, σε συμφωνία με τους πλοιοκτήτες, με μεγαλύτερη ανάπτυξη των παραγωγικών δραστηριοτήτων που αναμένεται το δεύτερο εξάμηνο του έτους, περίοδος κατά την οποία προβλέπεται και η λειτουργία της σύμβασης πώλησης δύο PPA (Πολλαπλών Χρήσεων Offshore Patrol Vessels) στο Υπουργείο Άμυνας της Ινδονησίας».

Διαβάστε επίσης:

Diana Shipping (Σεμίραμις Παληού): Μειωμένα τα έσοδα λόγω χαμηλών ναύλων

Αποφάσεις ΣτΕ για διαχείριση θαλασσίων λιμένων: Οι ελάχιστες απαιτήσεις για ανοικτό και κλειστό μοντέλο

Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ: Ανησυχία για τον κίνδυνο κλιμάκωσης στη Μέση Ανατολή