ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Η παγκόσμια τάξη πραγμάτων δεν ήταν ποτέ υπό τέτοια απειλή πριν από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο», δήλωσε στους Financial Times ο Γκάι Πλατέν, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου. «Όταν το κάναμε για τελευταία φορά αυτό, δεν λειτούργησε. . . Οι εμπορικοί πόλεμοι οδηγούν σε πόλεμο».
Ο Πλάτεν εκτιμά ότι η εθνικιστική πολιτική του Ρεπουμπλικανού υποψηφίου Τραμπ θα μπορούσε να επιστρέψει με μια ισχυρή δόση εκδίκησης.
“Υπάρχει κίνδυνος, εάν αυτό το καθεστώς επανέλθει, να δούμε ένα νέο ακόμη πιο ισχυρό προστατευτισμό”, σημειώνει.
“Αυτό απλώς ενθαρρύνει όλους τους άλλους να κάνουν το ίδιο πράγμα»…Ολόκληρη η φυσική τάξη του διεθνούς δικαίου και ένα συμφωνημένο σύνολο κανόνων αρχίζει να απειλείται”, συμπληρώνει.
Ωστόσο, ο Πλατέν, ο οποίος εκπροσωπεί ένα φορέα που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% του παγκόσμιου ναυτιλιακού στόλου, επέκρινε επίσης τις κινήσεις της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις να στοχεύσει την κινεζική ναυτιλία.
Η Καμάλα Χάρις, η σημερινή αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, είναι η υποψήφια για τους Δημοκρατικούς.
Οι Κινέζοι πλοιοκτήτες “ανησυχούν πραγματικά για το ενδεχόμενο επιβολής δασμών σε πλοία κινεζικής κατασκευής. Υπάρχει πάντα ένα τίμημα που πρέπει να πληρωθεί…κάτι που δεν είναι κάτι που αναγκαστικά σκέφτονται οι πολιτικοί”, σημειώνει.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος Μπάιντεν αύξησε επίσης τους δασμούς σε μια σειρά κινεζικών προϊόντων, από ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι χάλυβα, σε μια προεκλογική προσπάθεια να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ και να ενισχύσει την υποστήριξη σε πρώην βιομηχανικές περιοχές.
Τον Απρίλιο, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε μια έρευνα για τις “μοναδικά επιθετικές” ενέργειες της Κίνας που είπε ότι είχαν οδηγήσει σε “στρεβλώσεις” στη ναυτιλιακή αγορά.
Η κίνηση ακολούθησε ένα αίτημα του συνδικάτου United Steelworkers που κατηγόρησε το Πεκίνο ότι χρησιμοποιεί παρεμβατικές πολιτικές για να κυριαρχήσει στη ναυπηγική βιομηχανία και το θαλάσσιο εμπόριο παγκοσμίως.
Η κυβέρνηση Μπάιντεν-Χάρις είχε ήδη διευρύνει τις εξουσίες της ρυθμιστικής αρχής ναυτιλίας των ΗΠΑ το 2022, όταν ο πρόεδρος επέκρινε τους “ξένους μεταφορείς”, οι οποίοι συγκρούστηκαν με Αμερικανούς εισαγωγείς κατά τη διάρκεια των διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού της πανδημίας Covid-19.
Διαβάστε επίσης:
ΗΠΑ-Δημοσκόπηση: Προβάδισμα 5% για τη Χάρις και στους ανεξάρτητους ψηφοφόρους
ΗΠΑ: Χαμηλότερα από το αναμενόμενο αυξήθηκαν οι τιμές παραγωγού τον Ιούλιο
ΗΠΑ: Τρία εκατ. δολάρια ζητά η οικογένεια του Άιζακ Χέιζ από τον Ντόναλντ Τραμπ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν