ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κοντά στην επίτευξη συμφωνίας για τη χρονοναύλωση ενός εκ των τεσσάρων νεότευκτων VLCC που έχει παραγγείλει, βρίσκεται η ναυτιλιακή Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού.
Συγκεκριμένα, πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι το χωρητικότητας 318,000-dwt Papalemos (κατασκευής 2018), προχωρά στη σύναψη συμβολαίου 12μηνης διάρκειας με τη Vitol, για τη ναύλωση του από την εταιρία αμέσως μόλις παραδοθεί από το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, το 2019.
Κατά τους ναυλομεσίτες, τα ημερήσια ναύλα θα κυμανθούν στα 24.500 δολ., ωστόσο, η οριστικοποίηση τους παραμένει υπό συζήτηση, αναφέρει το tradewinds.
Υπενθυμίζεται ότι η Enesel υπέγραψε τη συμφωνία για την κατασκευή των δύο πρώτων VLCC το Φεβρουάριο 2017 και πρόσθεσε δύο ακόμη ασκώντας τα option, το Μάϊο και το Δεκέμβριο 2017.
Πηγές αναφέρουν ότι η εταιρία της οικογένειας Λαιμού δεν έχει χρέη για τη συγκεκριμένη επένδυση, γεγονός που καθιστά τη συμφωνία με τη Vitol περισσότερο ευνοϊκή και συμφέρουσα από ότι ακούγεται αρχικά. Άλλωστε είναι γνωστή η συντηρητική πολιτική και οι χαμηλού ρίσκου κινήσεις που επιλέγει η διοίκηση της ναυτιλιακής.
Τα καινούργια VLCC αποτελούν το βασικό τμήμα του προγράμματος αναδιάρθρωσης του στόλου της Enesel, το οποίο διευρύνθηκε περαιτέρω με την πρόσφατη παραγγελία δύο τάνκερ aframax χωρητικότητας 114,000-dwt, στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding.
Παράλληλα, η Enesel προχωρά στην πώληση των παλαιότερης κατασκεύης πλοίων της. Ειδικότερα, τον Απρίλιο 2018 πούλησε το VLCC Spyros (κατασκευής 2007) χωρητικότητας 319,000-dwt, στην επίσης ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή Aeolos Management έναντι 34,6 εκατ. δολ.
Τον Ιούνιο προχώρησε στην πώληση των τάνκερ Pantelis και Sparto (αμφότερα χωρητικότητας 114.000 dwt, κατασκευής 2004), στην ελληνική Thenamaris έναντι 11,5 εκατ. δολαρίων το καθένα.
Σύμφωνα με το VesselsValue, η Enesel διαθέτει στόλο αποτελούμενο από 14 πλοία, μεταξύ των οποίων έξι μεγάλα containerships χωρητικότητας 13.800 teu και τέσσερα χωρητικότητας 9.800 teu.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: A. Φράγκου: Η φιλόδοξη μεταγραφή της Navios Maritime
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Η νέα παραγγελία της Enesel στα ναυπηγεία Daehan
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Νέος «πονοκέφαλος» για την Ocean Rig